Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #26 Skrevet 28. februar 2011 Velkommen etter. Den der er grundig kommentert og debattert nå. Ikke bare fjortiser som kan bomme på en tast. Noe helt annet å ikke beherske elementær rettskriving.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #27 Skrevet 28. februar 2011 Da skal alle bokstavene i ordet være store.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #29 Skrevet 28. februar 2011 Tvert imot, jeg har svært god greie på språkutvikling. Og inntil et nytt ord er innlemmet i rettskrivingen, er det pr definisjon feil. Noen ganger kan man bruke en stavemåte som ikke står i ordboken som protest, for å få stavemåten godkjent. Det er en aksjonsform. Men ikke fortell meg at slurveskrivere flest er bevisste språkdemonstranter!
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #30 Skrevet 28. februar 2011 Enig i at hovedinlegget burde vært stavet korrekt dersom det var meningen å kritisere andres språk. Jeg merker ikke så mye til det du beskriver, men så omgir jeg kanskje meg med andre typer mennesker enn deg?
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #31 Skrevet 28. februar 2011 Enig, jeg irriterer meg over bruken av di... Er selv nordnorsk og hater å skrive og lese på dialekt.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #34 Skrevet 28. februar 2011 Vel, du påstod at ingenting avgjøres av folket selv, mens sannheten altså er den motsatte, noe ordbokforfatterne selv vedgår.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #35 Skrevet 28. februar 2011 Hvis det skal være riktig, så. Jeg skriver jæj, ikke jeg, hvis jeg vil det, men det er i såfall også feil.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #36 Skrevet 28. februar 2011 "hannes" er nordnorsk dialekt, så om man skriver på dialekten sin er det vel greit?
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #37 Skrevet 28. februar 2011 HAHAHA : Det hetter ikke? Om det er tastefeil eller ikke er jo helt urelevant! Vi ser jo en skrivefeil! Slutt å bry deg om andre du, og konsentrere deg litt mer om deg selv!
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #38 Skrevet 28. februar 2011 ikke hele nordnorge som sier hannes nææææiiii
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #39 Skrevet 28. februar 2011 Om meg?? Altså hvis du trekker sånn i nesen og ikke skjønner at du har driti på leggen, så trenger du vel ikke sitte der og yppe deg? Først klage, så drite seg ur og deretter skjelle ut de som klager på det... ja, fritidsproblemer ser jeg.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #40 Skrevet 28. februar 2011 Hvor teit er du, 14.09? Det er ikke IRRELEVANT ("urelevant" er ikke et ord!) om man bommer på en tast eller om man faktisk ikke kan skrive. Blir som å si at en mesterkokk som mister dobbel mengde salt i gryta og en ungkar som bare steker Grandiosa stiller likt hva matkunnskap angår. Det ene er slurv, det andre er mangel på kunnskap. Og når det gjelder å konsentrere seg om seg selv, synes jeg den som bruker ikke-eksisterende ord kaster sten i glasshus.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #41 Skrevet 28. februar 2011 Vil du bare kverulere? Selvsagt påvirker folket hva som tas inn i rettskrivingen. Men så lenge det ikke står i ordboka er det feil!
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #42 Skrevet 28. februar 2011 sier du det? JEG kritiserer ikke skrivefeil.. Hvorfor kaster jeg da sten i glasshus? Kanskje du skal finne ut betydningen av ordtaket før du uttaler deg om det?! Er du litt kort egentlig?
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #43 Skrevet 28. februar 2011 Noe av det morsomste innen feil skriving her inne er: "Fordiom" Eks. "Kan jeg bruke den fordiom" ;o) Hva er egentlig betydningen av dette "ordet"...? Høres helt bak mål ut .... Det er jo litt GØY med disse skrivemåtene da! Mannen og jeg har ledd godt & lenge flere ganger.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #44 Skrevet 28. februar 2011 Du godter deg vilt over andres småfeil, mens du gjør en kjempebrøler selv. Når vi er inne på ordtak, så kan jeg et annet fint et: "Flisen i din bror øye legger du merke til, men ikke bjelken i ditt eget."
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #45 Skrevet 28. februar 2011 Jeg har ikke lest hele tråden. Fordi det gadd jeg rett og slett ikke. Har lest det før. Men det finnes dialekter, å folk som skriver på dialekta si. Det må de vel få lov til. De som synes det blir slitsomt og lese kan la være. Nei, jeg har ikke dialekt. Å jeg synes faktisk noen ganger det er slitsomt og lese dialekt. Men det er mitt problem. Kan vi ikke gi oss med all klaginga på skrivefeil osv. Begynner og bli så lei.. Det er vel ikke noen som synes det er gøy og diskutere. (ja, jeg vet jeg har skrivefeil selv) Men jeg akter ikke og rette opp i de forde en gjeng med damer på et forum sier det. Har aldri fått noen klager før.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #46 Skrevet 28. februar 2011 Det er ikke greit å skrive på dialekt, uansett hvor i landet du kommer fra. Det er tre skriftspråk i Norge, og det er bokmål, nynorsk og samisk...
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #47 Skrevet 28. februar 2011 Å herregud, hjepe meg! 14.24 Jeg syntes det blir fryktelig dumt å rakke ned på andre som har problemer med skrivingen (lager eget innlegg om det), for så å ha skrivefeil i det innlegget man kritiserer andre med skrivefeil i! Nemlig! Du er visst ikke helt med her, så kan desverre ikke prate mer med deg. Kan sikkert bare forklare og forklare meg uten at du kommer til å skjønne en pøkk av hva som skjer rundt deg! God bedring
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #48 Skrevet 28. februar 2011 Her tror jeg det er mange hormonelle kvinner Ganske morsom lesing Her tenkte jeg at jeg skulle debattere om ting som har med barn og graviditet å gjøre, også går det an å lage en så lang diskusjon av skrivefeil og skrive måter? Hehe Kanskje ikke så viktig hvordan folk skriver her inne. Men lurt å tenke på ellers i "voksenverden". I jobbsammenheng og slikt Også syns jeg vel kanskje det blir litt nedsettende noe av det som blir skrevet i denne debatten? Litt unødvendig kanskje?
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #49 Skrevet 28. februar 2011 De innleggene der jeg har sett slike feil som hi påpeker, har ikke vært skrevet på dialekt. Det har vært bokmål med ett sært ord i. Nei, det blir garantert ikke slutt på slike innlegg selv om du ber om det. Rettelse til deg: Alle i Norge snakker dialekt. Og det staves fordi, ikke forde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå