Monajenten Skrevet 27. februar 2011 Forfatter #26 Skrevet 27. februar 2011 Jeg har aldri hatt menssmerter eller store blødninger tidligere, er pga. spiralen det har kommet. Hmm. Takk for svar.
Monajenten Skrevet 27. februar 2011 Forfatter #27 Skrevet 27. februar 2011 Det er ikke bra med forskjellig informasjon av tre leger nei:-/ Jeg tror ikke den har grodd fast, var hos gynekolog i sommer og har også sjekket den hos fastlegen etter det, og da satt den som den skulle og alt så ok ut. Smertene har ikke endret seg etter det. Men jeg kjenner at jeg må gjøre noe snart for jeg holder ikke ut med meg selv og da gjør ihvertfall ikke noen andre det heller, hehe;-)
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #28 Skrevet 27. februar 2011 Ja, det står på pakkningsvedlegget at for 99,9 % sikkerhet skal de taes på tilnærmet likt tidspunkt hver dag. Legen min sa det betyr at det ikke skal gå mer en 6 timer.
Gjest Skrevet 27. februar 2011 #29 Skrevet 27. februar 2011 Vel, fastlegen min hadde lært at hvis man ikke har hatt blødninger og så plutselig begynner å få det så kan det være et tegn på at hormonene begynner å bli oppbrukt, selv om det kan være litt før fem år.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #30 Skrevet 27. februar 2011 Det kan jo hende at hvis du bruker ring i tre uker for så å ha en uke pause at du får mensen den uka, men slipper å blø i mellom, så jeg ville gitt p-ring en sjanse. Hvis du ikke vil bruke noe med hormoner, så er det jo ikke så mange alternativer, da er det jo kun kobberspiral, kondom, pessar og div "sikre perioder" løsninger.
Monajenten Skrevet 27. februar 2011 Forfatter #31 Skrevet 27. februar 2011 6 timer er jo greit. Husker det var 2 timer sist gang jeg brukte p-piller:-s
Monajenten Skrevet 27. februar 2011 Forfatter #32 Skrevet 27. februar 2011 Hm! Det visste jeg ikke. Det har ikke min informert om:-O
Monajenten Skrevet 27. februar 2011 Forfatter #33 Skrevet 27. februar 2011 Takk for svar. Godt poeng egentlig. Hva er prisen på p-ring?
Gjest Skrevet 27. februar 2011 #34 Skrevet 27. februar 2011 Min hadde nettopp vært på kurs hos en gynekolog som lærer opp fastleger i blant annet å sette inn spiral ... ikke alle fastleger gjør det visstnok. Men hun hadde hørt at det var noe som typisk inntraff i løpet av det siste året (dvs når spiralen er rundt fire år). Men hvem vet, kanskje du bare suger til deg alt av hormoner
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #35 Skrevet 27. februar 2011 Jeg har min tredje Implanon, og er storfornøyd. Mister mensen, og den er vekk inntil ca et år før bytte. Da begynner jeg med lette blødninger. Jeg blir super-super lett gravid, men den har gjort jobben for min del;-) Den koster ca 1200 for tre år, og er derfor av de billigste prevensjonsmidlene vi har. Implanon og zeracette inneholder de samme hormonene. Derfor kan man prøve ut piller en stund i forkant for å se om man tåler Implanonet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå