Gå til innhold

Er det ingen alternativ til (hormon)spiral?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blør og blør og blør og blør og blør.....og blør litt til. Har konstante ryggsmerter, er dritsur og sliten og lei. Holder på å bli gal men føler ikke det er noe alternativer.

Kondom: Nope

P-piller: Hormoner der også + har et pillebarn;-)

P-sprøyte: Var det dette de hadde gått vekk i fra? Hørte noe snakk om det, mener det var det legen ikke anbefalte.

P-ring: Neeeh..

Noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men har hørt om et par som har blitt gravid med den, at den ikke er like sikker. Hva er egentlig forskjellen, utenom hormonene? Hva med mensen, vekt o.l.?

Skrevet

lenge siden du satt den inn?

hva med en sånn som implanteres i armen da? er jo hormoner det å da men....

ellers så må man vel ta i bruk god gammeldags sæddrepende krem og pessar;)

Skrevet

Kan i alle fall si at p-stav som settes inn i armen ikke trenger bli noe bedre, kusina mi blødde konstant i 8 måneder og har hørt om flere som ble smågal av og ha denne saken under huden i armen.

Hva med sånn ladycomp? det er jo ingen hormoner og du må jo bare ta en tisseprøve hver dag!

Skrevet

Jeg er storfornøyd. Men det tok et par mnd før smerter osv ga seg. I følge legen min bruker spiralen opptil tre mnd på å "falle til ro".

Skrevet

Jeg har hatt den i i ganske nøyaktig 4 år, og dette spetakkelet har vart i et år. Har ofte mensen i tre uker i strekk, går gjerne 10-14 dager uten så er det på´an igjen.

Leste akkurat om kobberspiral, og der var ulempene større blødninger og menssmerter - NEI TAKK. I tillegg var det 1-2 pr 100 som ble gravid i motsetning til 0-0,2 med hormonspiral.

Faen:-(

Skrevet

Er litt skeptisk til ladycomp kjenner jeg. Er det sikkert altså?

Skrevet

Du liste jo selv opp alternativene men avviser dem. Hva lurer du på egentlig?

Skrevet

Om det er noe lurt jeg ikke har tenkt på:-)

Skrevet

Et helt år? Skjønner du er lei. Få et barn til eller to da vel og steriliser deg når du føler deg ferdig med den slags :-D

Skrevet

Så spørs det hvilken type ppille du har brukt tidligere og om du har vært nøyaktig med bruken.

De nye ppillene kan garantere sikkerhet på 99,9% sikkerhet om riktig brukt.

Hormonspiral er veldig effektiv så lenge du har tolmodighet med den. Da slipper du alt av menstruasjon :)

Kondom hjelper vel ikke akkurat på dine hormonelle plager, hehe :)

Skrevet

Ikke prøv hormonimplantatet! Jeg slet som bare det med alle slags hormonprodukter og kobberspiral er det eneste som funker for meg. Like sikkert som alt annet, men problemfritt. Fikk til og med regelmessig mens igjen, og ble gravid som ønsket noen måneder etter jeg tok den ut. :) Deilig å ikke være hormonforstyrret mer. :)

Skrevet

22.13: Jeg har hatt spiralen i 4 år, og har hatt det sånn som dette i 1 år. Så føler jeg har vært tålmodig nok;-) Tror nok at den bare ikke passer for meg.

Det er jo 5 år siden jeg brukte p-piller sist da. Finnes det noen nå som er minimalt med hormoner i?

Skrevet

Jeg har P-stav

men den er vel også full av hormoner vel.... ?

Skrevet

ehh, den skal jo ut nå da Monajenten! Hormonspiral skal sitte i 4 år, ikke lenger. Kanskje derfor du har vondter?

Skrevet

22.14: Jeg leste ang. kobberspiral at ulempene var bl.a. økte blødninger og økte smerter, og om det er tilfelle blir jeg gal, hehe:-)

Skrevet

Hvorfor vil du ikke prøve p-ring? Jeg brukte det et par år og var veldig fornøyd. Det er jo hormoner i det også, men det er verdt et forsøk. Jeg mistet helt mensen når jeg brukte det (men det har jeg gjort med hormonspiral også) selvom jeg hadde en ukes opphold hver 4.uke som anbefalt. Har også lest her inne om noen som har brukt den uten opphold som heller ikke har hatt mensen. Vi tok den ut når vi hadde sex, men det er ikke alle som kjenner den. Husker ikke helt hvordan det var, men den kan være uten en god stund i døgnet uten at det gjør den mindre sikker. Man bare skyller den og setter den inn igjen etterpå.

Skrevet

Vil ha flere barn, men passer dessverre ikke nå i forhold til jobb. Skulle gjerne kjørt på om økonomien tillot det:-s

Skrevet

22.17:

- Lang brukstid. Etter at du har satt inn hormonspiral, trenger du ikke å skifte denne før det har gått fem år.

http://www.lommelegen.no/322029/hormonspiral

Dette fikk jeg beskjed om av legen min også, så regner med det stemmer. Jeg har i tillegg hatt det sånn i et år, altså det begynte etter 3 år:-s

Skrevet

Ja, kommet en ny type som heter Qlaura eller Qlaira. Den er veldig mild :) Vil anbefale deg å bruke piller, det gjelder bare å finne riktig type.

Skjedd mye på ppille fronten på 5 år altså :)

Skrevet

Det er vel mest pga. hormonene jeg ikke har lyst. Og i motsetning til deg har jo ikke jeg mistet mensen med spiralen. Men kan lese litt mer om det.

Takk for svar alle sammen forresten:-)

Skrevet

Det ble ikke mye mer blod for min del. Jeg er kjempefornøyd. Menstruasjonen ble helt regelmessig og blødningene jevnere. Blør du veldig kraftig fra før (når du ikke er påvirket av annen prevensjon) så er det kanskje ikke noe for deg, men blør du normalt mye er den å anbefale.

Skrevet

Takk for tips, får høre med legen. La på meg 8 kg med spiralen men har klart å skrape dem av etter laaang tid;) Håper mindre hormoner hjelper der, regner med det hjelper på humør og rygg også.

Vet du hvordan slingringsmonnet er ang. tidspunkt å ta dem på?

Skrevet

kan den ha grodd fast da? Altså, at den har innkapslet seg i livmoren din? Det kan jo skje, og det kan gjøre vondt :/ Ang tiden: Jeg fikk høre 4 år av min lege (overlege på gyn. avd) siden det er en del som blir gravide det 5. året pga lite hormoner. Men har ikke hørt at det er farlig å gå lengre med den, eller at det skal gjøre vondt. Legeinformasjon er virkelig ikke 100% ser jeg! Her er vi 3 kvinner som har fått forskjellig info om samme preparat :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...