Gå til innhold

7 åring barnevakt for 4 åring i 2 uker!

Anbefalte innlegg

Skrevet

har noen i nabo huset som lar sin 17 gamle datter passe deres 4 år gamle datter mens de er i u.s.a!!!!

Synes ikke dette er forsvarlig og vurderer sterkt å melde de til barnevernet, noe de er innblandet i fra før. hva hadde dere gjort.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke 17 år er like ille som 7 år..... jmfr overskriften ;)

Skrevet

17 år var bedre enn 7 år hvertfall ;-) Men er kanskje litt drøyt... selv om det er mange 17 åringe mammaer.

Skrevet

Spørst hvor annsvarsfull 17 åringen er..

Skrevet

synest ikke 17 år er for gale, men kansje hun får hjelp av andre i familien?

hvis du er så bekymret.. gå over og spør om hun trenger hjelp?

Skrevet

Kjære deg! En 17 åring klarer fint å passe en 4 åring.. En moden 17 åring sådan. Det går no helt fint skal du se :)

Skrevet

Det kommer jo ann på 17åringen, men er det en ansvarsfull 17åring som har passet søsteren sin mye før så tror jeg det går helt fint! Det er jo mange 16-17 åringer som er mødre og klarer seg helt fint alene, så jeg syns ikke det er noen barnevernssak akkuratt, med mindre det er noen andre forhold som gjør det bekymringsverdig.

Skrevet

Phu! Trodde det var en 7 åring jeg nå, hehe... 17 år gar sikkert fint. Spørs hvor ansvarlig hun/han er. Jeg hadde ikke gjort det men...

Skrevet

Vil tro foreldrene vet hva de gjør :) En 17 åring som passer en 4 åring er da ikke ille mener jeg!

Skrevet

Herregud,det er da ikke ille i seg selv at hun er 17 år. Er det en uansvarlig person med manglende omsorgsevne er det ille.

Selv var jeg dagmamma for naboens tvillinger på 3 år da jeg var 15 år, i tillegg til min nevø som dengang var 2 år. Gikk veldig fint det.

Skrevet

Hehe neivel.. Trodde og det var snakk om en 7 åring da :P

Var barnevakt hver dag for en 4 og en 9 åring hver dag når jeg var 17 år og moren deres var på jobb. Jeg var da en ansvarlig 17 åring og ble mamma som 19 åring :) Tror barnevernet har viktigere ting å ta seg av. Du vet jo ikke om denne jenta får hjelp av andre.

Skrevet

Må vel si at din reaksjon virker en smule overdrevet.

En på 17 år kan vel passe en på 4 år, jeg passet mine søskenbarn alene i 3 dager da jeg var 15 år.

Hvis dette er en vanlig ansvarlig 17 åring som vet hva hun holder på med så burde dette gå greit?

Tar utgangspunkt i at foreldrene ikke skal bli borte i uker/måneder?

Skrevet

Må nesten si meg litt enig med HI her...

Selvfølgelig kan en 17-åring klare å passe en 4-åring, men 14 dager med ansvaret alene - natt og dag, det er litt drøyt samme hvor voksen og ansvarlig 17-åringen er!

Skrevet

Jeg og en venninne passet to barn på 1 og 3 år da vi var 15. Passet i 3 dager, gikk så fint så.

Skrevet

Barnevernet ja...Seriøst?

Klart en 17 år gammel jente kan passe sin 4 år gamle søster i en lengre periode. Hvis dette er en normal 17 åring ser jeg absolutt ikke problemet.

Skrevet

mrk 17 åringen går glipp av 1 uke på vidregående, 4 åringen er ikke i barnehage, 17 åringen tror nudler holder til frokost lunsj middag. de tar aldri med seg barna på ferie.er visse mennesker som ikke burde ha barn

Skrevet

Først leste jeg 7 og tenkte "dette kan umulig være sant, hvertfall ikke i Norge, så grusomt". Så ser jeg at det er snakk om en på 17, vel da ser jeg ikke problemet. Jeg var hadde egen leilighet med mannen, var gravid og jobbet i barnahge og som støttekontakt da jeg var 17 år.

Skrevet

Personlig var jeg ikke noe gla i barn som 17 åring men jobbet tjente penger og reiste med venninner. Hadde nok klart passe en 4 åring =0).Mange blir jo foreldre som 17 åringer klarer det strålende så om denne jenta er moden nok så hvorfor ikke.

Skrevet

Må nok si at jeg synes det er litt rart at foreldrene tør dette. En ting er at de lar en på 17 passe 4 åringen,men å reise til USA i 14 dager? Hva om det skulle skjedd noe? Hadde ikke reagert på samme måte om de hadde vært i nærheten og hadde kunnet kommet hjem iløpet av noen timer,men USA synes jeg var i det drøyeste laget. Mulig jeg er hønemor,men da får det så være!

Er nok ingen barnevern sak,men om du er bekymret ville nok jeg tatt meg en tur bort og spurt om alt var greit og om hun evnt trenger litt hjelp:)

Skrevet

Jeg synes ikke det høres greit ut i det hele tatt. Jeg tror jeg ville kontaktet barnevernet. Spesielt hvis det faktisk er som du sier, at de allerede er i kontakt med dem.

Skrevet

Hvis 17 åringen går glipp av en uke på skolen (noe som selvfølgelig ikke er i orden), så vil jeg tro at barnevernet har interesse av å vite det, spesielt når familien allerede har kontakt med dem.

Personlig hadde jeg ikke latt en 17 åring passe en 4 åring i 2 uker. Det går sikkert helt fint, men hvis det skjer noe med 4 åringen (det kan alltids skje noe) tenk hva dette vil ha å si for 17 åringens liv. Synes det er stor forskjell på en langhelg og 2 uker og stor forskjell på å være en 17 årig mamma (å ha det faktiske ansvaret) og å være storesøster.

Skrevet

Jeg er enig med HI her. En 17-åring er tross alt et barn. Synes det er uansvarlig av foreldrene å gjøre dette, men samtidig vet jeg ikke om det er en barnevernsak?

Du kan jo ringe barnevernet å høre hva de sier. Hvis du er en "nær" nabo, kan du vel også se til dem litt innimellom, sant? (Det er jo lov å invitere dem inn til middag, osv. Det hadde nok jeg gjort, om jeg kjente dem litt i alle fall.)

Skrevet

Ser ikke problemmet, hvis 17 åringen er ansvarlig.

Da jeg var 18 passet jeg 2 av mine nevøer på 2 og 5 i en uke sommen med deres halvsøster på 13. Mens min søster og mannen var i syden.

Skrevet

At en 17-åring skal passe en 4-åring ser jeg ikke noe feil med. At hun derimot mister 2 uker på skolen synes jeg er verre. Det er jo mulig at de har flere familiemedlemmer som "hjelper til" da!

Venninna mi fikk sitt første barn som 17-åring, 2. barn som 19-åring, og 3. barn som 21-åring. Hun klarte det helt utmerket! Det ER forskjell på folk, og de fleste 17-åringer jeg kjenner er ansvarsfulle.

Synes det er litt rart å kalle en 17-åring for et "lite barn", hvis man er av den oppfatning at en 18-åring er "voksen". Når man er 17 år gammel bør man faktisk ha begynt å nærme seg "voksen". Det er jo ikke alderen i seg selv som er avgjørende.

Synes det er rart at du vet at hun synes nudler er fullgod middag. Jeg går ihvertfall ikke rundt og forteller alle naboene hva jeg spiser til middag..? Og hvis du er såpass nær at du VET hvordan de har det hjemme hele tiden kan du vel bare stikke innom i løpet av de 14 dagene. Hva med å be de på midag en dag eller to?? Hvis du er bekymret mener jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...