Gå til innhold

Hva synes du om Roger Sebastian?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Roger er oppkalling etter min kjære bror, mens Sebastian er et navn min samboer elsker. Går det ann å sette disse navna sammen, eller burde vi bare gå for Roger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns det hørtes merkelig ut. Gå for kun Roger eller Sebastian.

Skrevet

Du kan jo bruke begge, men det blir altfor tungvindt å bruke i det daglige.

Jeg personlig er ikke stor fan av navn som bare blir en bokstav i navnetrekket. Har to fornavn på den måten selv, og har aldri brukt mellomnavnet, det blir bare en bokstav eller ingenting, hva er vitsen da?

Skrevet

syns det ble litt krasj med de to sammen. Liker ikke Roger, men Sebastian er fint.

Gjest Antarctica
Skrevet

Roger var forfriskende. Sebastian er et poppisnavn.

Skrevet

syntes det er fint jeg=) litt uvant sammensetning, men etter en stund vil det klinge fint. koselig med oppkalling.

syntes Roger er litt kjedelig alene, så syntes du skal gå for begge navnene. syntes heller ikke det er tungvint å bruke sammen.

når dette er sagt, er ikke roger ett navn jeg ville brukt selv, men det er sebastian. har elsket det navnet etter at jeg leste " beatles" første gang som 13 åring;)

men syntes du skal gå for Roger Sebastian=)

Skrevet

Gå for Roger iallfall - da slipper dere andre med samme navn på samme alder :) Og oppkalling er oppkalling og kan aldri være ille!

Roger Sebastian passer da ikke så værst? Men kanskje tungt om dere skal bruke det til det daglige. Selv er jeg ikke fan av dobbeltnavn men om pappan absolutt vil ha det med så hvorfor ikke? Man må gi og ta litt!

Skrevet

Jeg taker ikke guttenavn på R. Vet ikke hvorfor. Jeg har bare aldri likt dem.

Skrevet

Unnskyld,men jeg synes det var grusomt :/ Smak og behag da...

Skrevet

Sebastian er ok, men Roger navnet har jeg møtt litt for mange ganger i barnevernsarbeid, så selv om det er navnet til broren din ville jeg ha tenkt nøye gjennom akkurat det.

Skrevet

Jeg beklager, men for å være helt ærlig så synes jeg ikke det var noe fint. Det blir for mye.

Jeg ville også gått for Sebastian.

Grunnen er at der hvor jeg kommer blir Roger sett på som et belastet navn. Det er jo bare pga enkelte personer og deres handlinger, men jeg klarer ikke å forholde meg nøytral til det navnet.

Skrevet

Jeg vet det er få som blir kalt Roger nå for tiden. Når han vokser opp vil han vel møte få utskudd, slike som du møtte i barnevernsarbeidet, anonym 14:01? Kanskje det bare blir Roger, uten Sebastian.

Skrevet

Syns det var fin med begge. Har selv mellomnavn hvor jeg kun bruker fornavn i det daglige helt greit.

Pappaen i huset heter Roger.

Skrevet

Problemet er at det vil være et belastet navn lenge etter at han er blitt voksen.

Jeg vil ikke kalle de jeg har møtt som heter Roger for utskudd, men de har alle som en hatt både problematiske, og for noen med tragisk utgang, liv.

Derfor ville jeg ha tenkt meg svært nøye om før jeg kalte opp sønnen min ved det navnet.

Skrevet

Fantastisk harry! Værsåsnill å ikke gjør barnet ditt til en taper med det navnet da..

Skrevet

Er det virkelig slik?? At ved å gi et barn et bestemt navn kan gjøre h`n til en taper eller til en kul person??

Jeg tror, når evt lille Roger Sebastian blir 15 år, så er Roger navnet ikke et belastet navn lengre, iallefall ikke i hans aldersgruppe,- og dermed vil ikke jevngamle mobbe han/se ned på han av den grunn.....

HI

Skrevet

Om 15 år er det de utallige Sebastianer som er klientbarna...

Skrevet

Det er ikke så rart det da. Robin, Remi, Remy, Roy, Roger, Robert og Ronny.

Skrevet

Det hjelper jo lite når den eldre generasjonen forbinder navnet med noe negativt.

Skrevet

Hvordan kan du si at Kevin vil forbindes med noe negativt, anonym 16:22? Er dette alerede en trend blant Kevin`er? Er det allerede mange kriminelle med dette navnet??

Skrevet

vår sønn heter Paul Sebastian

far heter Paul og jeg likte sebastian :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...