Gå til innhold

Hvorfor ta mannen sitt etternavn?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Så en hver form for svar må nødvendigvis være å kjøre debatt? Jaja... ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi da signaliserer man også utad at man er en enhet. Da tenker jeg ikke på venner og familie, men mer utenforstående. Dessuten hadde min man et lettere etternavn enn meg, og jeg ønsket at barna våre og jeg skulle ha samme etternavn. For meg er det helt uaktuelt med doble fornavn, doble etternavn eller mellomnavn.

 

Mitt etternavn definerer ikke meg som person, derfor er det faktisk ikke så viktig for meg hva etternavnet lyder. Jeg mistet ikke meg selv ved å bytte etternavnet.

 

Jeg synes derfor det er bra at alle i familien heter noe ala

 

Heine Seby framfor

Bianca Eveline Stoltz-Nicolaysen

 

Som Rema 1000 sier; Det enkle er ofte det beste.

Skrevet

Fordi det kun er 4 personer her i landet som har det etternavnet utenom mannen, meg og barna. Mitt tidligere etternavn er det titusenvis som har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...