Gå til innhold

3 barn med 3 fedre er en vinner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordi erfaringsmessig er det mer stabilt for barn å ha samme far og mor, forutsatt at begge foreldrene er skikket som det og ikke lever i dysfunksjonelt forhold. Det er mer stabilt enn samvær her og der, saboterende ekser, splitting av søsken i helgene, stemødre og stefedre og så videre. Har ingenting med moral å gjøre. Har selv 4 barn med to menn, der bare en er deltagende (som jeg da er gift med), så jeg slipper noe av ustabiliteten til mine-dine-våre-familier. Men har to venninner som lever i et helvete på grunn av barn med 3 forskjellige, og ja, hos den ene var unge nr 1 og 3 resultat av ONS.

Hvilke relevans har det at hun ble gravid etter ons? Er barna mindre verd? Er hun løsere på tråden?

Anonymous poster hash: deb00...549

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi erfaringsmessig er det mer stabilt for barn å ha samme far og mor, forutsatt at begge foreldrene er skikket som det og ikke lever i dysfunksjonelt forhold. Det er mer stabilt enn samvær her og der, saboterende ekser, splitting av søsken i helgene, stemødre og stefedre og så videre. Har ingenting med moral å gjøre. Har selv 4 barn med to menn, der bare en er deltagende (som jeg da er gift med), så jeg slipper noe av ustabiliteten til mine-dine-våre-familier. Men har to venninner som lever i et helvete på grunn av barn med 3 forskjellige, og ja, hos den ene var unge nr 1 og 3 resultat av ONS.

Vet du, da får moren være den stabiliteten.

Anonymous poster hash: e68bc...f82

Skrevet (endret)

Hvilke relevans har det at hun ble gravid etter ons? Er barna mindre verd? Er hun løsere på tråden?

Anonymous poster hash: deb00...549

Som jeg har skrevet, det har ingenting med moral å gjøre. Men det ble mer tungvint for henne enn hvis hun bare hadde barn med far nr 2, som har samvær med barna og avlaster henne. Jeg skrev ikke noe om verdien på barna og "horefaktoren" på mora, men at det ikke blir like stabilt som med 2 foreldre. Sånn som nå, må hun dra alle 3 barna med seg hvis mellomste barnet skal på håndballkamp, sykehus og så videre. Så hvis mellomste skader seg eller blir syk midt på natta og det er hennes samværsdag, må hun vekke treåringen og niåringen og ta dem med på legevakta. Hadde hun vært sammen med faren til barna, kunne hun da ha overlatt sovende barn til far og dratt til legevakta med det syke barnet.

Har selv være alenemor til to og vet hvor tungvint det er. I tillegg kommer det gjerne samværskabal, ekser som lager kvalme og saboterer, nye damer som behandler barnet annerledes enn egne/felles med eksen og så videre. Det slipper man hvis man har barn med samme far. Sånn, med hånden på hjertet, er vel svært få som planlegger eller har det som største ønske i livet å ha barn med flere enn en mann?

Endret av MrsRiddick
Skrevet

Sånn, med hånden på hjertet, er vel svært få som planlegger eller har det som største ønske i livet å ha barn med flere enn en mann?

Akkurat det handler jo om at en håper å dele livet sitt med en person, og så få barn med den personen. Dog, jeg vet om de som ønsker seg barn uten mann. 

Skrevet

Akkurat det handler jo om at en håper å dele livet sitt med en person, og så få barn med den personen. Dog, jeg vet om de som ønsker seg barn uten mann. 

Nettopp, men svært få ønsker seg barn med 3 forskjellige menn med alle ulemper dette innebærer. Full respekt til dem som takler det og står i det, men jeg tror ikke det er drømmesituasjon for noe særlig mange.

Skrevet

Jeg googlet etter barn med flere fedre og blant søkene dukket denne tråden opp. Jeg synes det var et så godt hovedinnlegg at jeg dyttet på den. Sorry. :P

Nei, jeg har ikke dyttet noe gammelt (eldre enn en måned) innlegg tidligere.

Takk for svar :) Trodde ikke det var samme person som drev å dyttet frem gamle tråder da. Bare undret meg hvordan de kom over flere år gamle innlegg. Ser jo at flere som dytter opp svarer som om trådene er ferske.

Men gode innlegg fortjener jo en dytt da, så bare fint det ;)

Anonymous poster hash: bf284...21e

Skrevet

Noe av problemet er at fedrene vil være ulikt involvert i barna og kunne tilby ulike ting.

La oss si at en pappa er flink til å stille opp og har god økonomi, kan ta med barnet  på ferier, hjelpe til med utstyr, klær, konfirmasjon og sertifikat.

Så har kanskje et annet barn en lite involvert pappa, som har lite samvær og dårlig økonomi, kanskje ny familie med flere barn og forpliktelser der.

Slike ting er potensielle utfordringer, flere pappaer er åpenbart vidt forskjellige pappaer.

Og så kan det så klart gå veldig fint også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...