Gå til innhold

3 barn med 3 fedre er en vinner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du som skrev innlegget med at du venter barn nr 3 med far nr 3 er sterk og heldig. Du har snart 3 barn, de er søsken og de er dine. Du har gitt dem mye ved at de er flere.

Mange som ikke har partner å lage barn med, mange som sliter med å få barn og du er den heldige.

Det er ikke noe forskjell på å ha 3 med 1 eller 3 med 3. Det kommer jo helt an på situasjonen. har du 3 barn som må farte 3 forskjellige steder på forskjellige tider, kan det bli mas. Har du 3 barn med en vanskelig ex med en drittkjerring samboer som lager krøll er det mas. Har du 3 med 3 og de har samvær med en far eller 3 fedre samtidig eller ikke samvær er det ikke så mye mas.

Hvis jeg legger ut ett innlegg her på anonym " hvor mange har du ligget med?" Hva blir svarene da, alt fra 70 til 1 og like mange med 30 som med 5 sex partere.

Det å ha 3 med 3 fedre har ikke noe med løs å gjøre. Det har med livssituasjonen og gjøre. og jeg vil med hånden på hjertet si du er heldig. De fleste vil ha barn, det passer ikke alltid inn i livssituasjonen, det mangler partner, det er vanskelig å få til etc.

Det at du har 3 med 3 fedre kan også gjøre familien fargerik. Hvert barn tar med sine erfaringer som ikke de andre har med inn til deg og deler med de andre. Det kan være berikede faktisk. Alle barna er i lik situasjon så de deler dette med hverandre.

Du er så sterk som står ved det du gjør. De fleste feiger ut og tar abort og ingen vet om det. Veldig mange har vært gravid med flere en 1 og tatt abort så ingen vet om det. Men du tør og du gir liv. Ett flott menneske er du. Det er ikke mange som tør gjøre det du gjør, fordi alle her inne vet at du kunne lettvint tatt abort. Så du er en person som gir barna dine gode holdninger ved at de kommer til å skjønne en dag at du kunne valgt å ta abort men valgte dem istedet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var du så fornøyd med innlegget ditt at du måtte poste det både i tråden og som egen tråd, eller anser du at din mening trumfer alle andres?

Det er nok tøft gjort å ta på seg ansvaret for tre barn alene, men en vinner? Vinner av hva? Det genetiske blandingslandslaget?

Om hun er en "vinner" får vi svar på om en 20 års tid, når man kan se om barna har skikket seg vel, at hun har gitt dem en god oppdragelse og har forsørget dem selv. Man blir ikke en "vinner" bare ved å kunne produsere barn med flere menn...

Skrevet

joda, bla bla.. bra menneske som setter menneskebarn til verden.. sikkert fint gjort det, er nemlig imot abort selv. jeg, for min del, ønsker heller å få tre barn med samme mann! nå har jeg baby nr 2 i magen, og dersom alt skulle gå til helvette mellom meg og samboer i framtida, så hadde jeg nok IKKE fått flere barn.

Når man har bæsja på leggen 3 ganger når det gjelder valg av mann, så er det kanskje på tide å sette seg ned å tenke over hvordan man er som menneske selv, siden man tydeligvis ikke får det til å funke sammen med menn.

Skrevet

Jeg postet innlegget en gang til fordi jeg syntes hun fikk masse hets. Hvis jeg selv kunne velge ville jeg heller være i hennes situasjon en min. Jeg har 1 barn men ønsker flere men det tok lang tid å få ett og det ser ikke ut til at det blir flere på meg for jeg har blitt alene. For meg betyr det mye å ha barn. Jeg ser at det må være vanskelig med så mye fordommer som folk har. Jeg syntes de fleste som svarte henne var slemme med henne når hun er så usikker som det hun gir utrykk for.

Hun er en vinner i forhold til meg.... og dere som har svart.

HI

Gjest Antarctica
Skrevet

Regner med at HI setter dette i en egen tråd slik at hun stakkars dama som er gravid med nr 3 skal slippe å lese hele den stygge hatske hetsetråden som hennes eget opprinnelige innlegg ble til.

Og noen av dere som svarer her og prøver å gjøre denne tråden like ekkel: Hva feiler det egentlig dere oppe i hodet? Som 17.17: hva i alle dager er det som får deg til å si at kvinner selv skal påta seg skylda for menns dårlige atferd og manglende ansvar for egne barn? Skammer du deg ikke for å si noe sånt? Eller er det OK så lenge din egen mann ikke viser seg å være en drittsekk?

Det er da ingen som planlegger å bli enslig mor. Overraskelser kommer, og jeg kan bare håpe at den dagen en overraskelse kommer i ditt liv, er du så moden at du lærer av den.

Skrevet

Hun er iallefall en vinner når det kommer til manglende vurderingsevne.

Gjest Antarctica
Skrevet

Å slenge dritt til en ukjent gjør en ikke til noen vinner av noe som helst, 17. 27

Skrevet

Pashla! Mener du at man utviser god vurderingsevne når man får barn med tre ulike menn? Jeg mener ikke å slenge dritt, men påpeker det faktum at dersom man setter seg i en slik situasjon så har man gjort noen dårlige vurderinger. Det betyr ikke at man er et dårlig menneske, eller at barna ikke vil få det bra, men man bør kanskje revurdere sin egen dømmekraft når det kommer til omgang med menn.

Skrevet

Jeg har ikke sett i den anbdre tråden dere snakker om...

Mine fire barn har jeg født frem ved hjelp av 3 forskjellige menn. Dvs den siste er fortsatt i magen.

Føler virkelig ikke at det er noe jeg bør skamme meg over. :)

Skrevet

Hvorfor er et dårlig vurdering å få barn med 3 fedre 17:27? Hvorfor er det bedre med 1 far til barna hvis man alikevel er alene? Det er genetisk mangfoll med flere genetiske sammensettninger. Er det moral som gjør det så dårlig? Er oppveksten dårligere? Får barna det verre?

Tror nok det er slik at det er tradisjon at det er best med 1 far på en mor. En gang var det synd å ikke gifte seg, en gang var løsunger ett begrep som ødela mange liv, idag finnes det masse løsunger fordi mange ikke er gift. Men det er ingen som syntes det er dårlig vurderings evne å ikke gifte seg. Så selv om du syntes svaret ditt virket litt kult er du veldig satt i dine meninger og holdninger.

HI

Skrevet

17:34 så heldig du er med 4 barn.

HI

Skrevet

Jeg synes dere er morsomme.

I mange, mange hundre år har normen vært at barn hører ekteskapet til. Barn født utenfor ekteskap var en skam. Verden går heldigvis fremover, men fortsatt er det sterke krefter i vårt moderne vestlige samfunn som mener at moral og normer er en far/mor til avkommet vårt. Dette er logisk i form av stabilitet og genetisk oversikt.

Folk som bryter med normene vil bli uglesett. Barna vil bli uglesett. Dere må protestere mot dette så høyt og ofte dere kan, men det er realiteten.

'

En mor som får tre barn med tre forskjellige menn, utenom eksteskap, enkestatus og samboerforhold vil merke fordommer og fordømmelse. Barna vil sannsynligvis oppleve det samme. Lik det eller ikke, samfunnets fordømmelse er vanskelig å bli kvitt og tung å bære. Derofr kan man stille spørsmålstegn ved dømmekraften til de som velger å gjøre ting på den måten, rett og slett fordi de setter barn til verden i en sårbar og stigmatisert situasjon.

Skrevet

Jeg syntes vurderingsevnen til HI er på topp, hun kunne jo valgt å få 3 barn med første mannen, men la oss si at denne mannen var voldlig og slo både henne og barna. Hva ville dere ropt ut da?

Gjest Antarctica
Skrevet

I mange mange hundre år har normen vært at barn som ikke lystrer foreldrene får juling.

Mulig det var vanlig før, men det påvirker ikke min mening likevel: det var en dårlig, dårlig norm å følge.

Samme med prektig-kristen-pjattet du kommer med her. Stikk fingern i jorda og forlat 1800-tallet. Sårbar og stigmatisert blir man bare så lenge det finnes mennesker som deg 17.48

Skrevet

Er du dum Pashla? Lær deg å lese før du kommer med angrep! Du skyter deg selv i foten med fornærmelsene dine, det er nemlig fullkomment skivebom! Mennesker som meg? Gro en hjernecelle, du vet ingenting om meg eller mitt syn.

Hvois jeg hadde skrevet at nazistene trodde på overmennesket, hadde du kalt meg nazist da? Tosk.

Skrevet

Det er de som velger andeledes som får samfunnet til å forandre seg. De er pionerer. Så du tar feil. Tror du man trodde i 1950 at det noen gang ville bli helt OK å være samboer. Tror du man i 1950 ville tro at det noengang ville være mulig å kjøpe sæd for at 2 kvinner skulle kunne bli foreldre sammen, tror du at i 1950 kunne en mann fra norge bruke en amerikansk kvinne sitt egg og en annen kvinne sin kropp for å få sitt eget barn og hente det tilbake til norge. Og oppå det få annerkjennelse og ros?

Det er deg jeg må le av for det kommer nok til å være mer og mer vanlig med forskjellige familie sammensettninger og det å ha barn med flere menn blir nok en gang snart ett valg noen tar bevisst for det passer dem. Uten at det vil være noe samfunnet ser ned på slik dere tydligvis gjør idag.

Gjest Antarctica
Skrevet

"En mor som får tre barn med tre forskjellige menn, utenom eksteskap, enkestatus og samboerforhold vil merke fordommer og fordømmelse. Barna vil sannsynligvis oppleve det samme. Lik det eller ikke, samfunnets fordømmelse er vanskelig å bli kvitt og tung å bære. Derofr kan man stille spørsmålstegn ved dømmekraften til de som velger å gjøre ting på den måten, rett og slett fordi de setter barn til verden i en sårbar og stigmatisert situasjon."

Det er hva du skrev. Kan ikke lese det som annet enn at du mener barna blir sårbare fordi samfunnsnormene er imot den type liv deres mor lever.

Jeg leser det som om du mener normene lever i beste velgående, og at det er slik det kommer til å være i overskuelig framtid. Mens jeg, derimot, lever ikke blant mennesker som forholder seg til de normene du refererer til, og syns derfor det ser ut til at du er en forkjemper for dem.

Hvis du mente noe annet, så skriv det. Og spar deg sjikanen.

Skrevet

Hjelp, det er skremmende å se hvor labre lesekunnskapene din er!

Jeg konstaterer at ditt innlegg var fullt av fordomsfull dritt mot meg, helt uten noe grunnlag.

Hvis du eier et snev av kunnskap om normer, samfunnsregler og vil du vite at korreksen og reguleringen i samfunnet er mye strengere enn hva lovene tilsier at de skal være. Hadde du hatt leseforståelse hadde du IKKE tolket i vilden sky, men faktisk forholdt deg til det som stod der.

Jeg skrev generelt om fordommer. Jeg trenger på ingen måte skrive hva jeg personlig mener om det. Jeg kan fortelle deg at jeg misliker den formen for fordommer. Det er uansett uvesentlig for oppgulpet du kom med i ditt første innlegg til meg.

Kanskje du skal forholde deg til hva folk skriver, ikke dine egne forvridde tolkninger? I fremtiden kan du spare deg for nedlatende toskete utsagn som "mennesker som deg".

• 5 år senere...
Skrevet

dette fortjener ett dytt

Det gjør det.

Anonymous poster hash: e68bc...f82

Skrevet

Jeg blir så provosert, har bare et barn selv og kunne aldri sett ned på noen med barn med forskjellige fedre!! Det er et gufs fra fortiden!

Anonymous poster hash: 26b3d...d00

Skrevet

Det gjør det.

Hvordan fant du denne tråden egentlig? Den er jo fra 2011 ;)

Spør fordi jeg stadig ser gamle tråder bli dyttet opp og kommenterr, og undrer hvordan de dukker opp hos de som dytter dem frem igjen..?

Anonymous poster hash: bf284...21e

Skrevet

Hvordan fant du denne tråden egentlig? Den er jo fra 2011 ;)

Spør fordi jeg stadig ser gamle tråder bli dyttet opp og kommenterr, og undrer hvordan de dukker opp hos de som dytter dem frem igjen..?

Anonymous poster hash: bf284...21e

Jeg googlet etter barn med flere fedre og blant søkene dukket denne tråden opp. Jeg synes det var et så godt hovedinnlegg at jeg dyttet på den. Sorry. :P

Nei, jeg har ikke dyttet noe gammelt (eldre enn en måned) innlegg tidligere.

Skrevet

Hvorfor er et dårlig vurdering å få barn med 3 fedre 17:27? Hvorfor er det bedre med 1 far til barna hvis man alikevel er alene? Det er genetisk mangfoll med flere genetiske sammensettninger. Er det moral som gjør det så dårlig? Er oppveksten dårligere? Får barna det verre? Tror nok det er slik at det er tradisjon at det er best med 1 far på en mor. En gang var det synd å ikke gifte seg, en gang var løsunger ett begrep som ødela mange liv, idag finnes det masse løsunger fordi mange ikke er gift. Men det er ingen som syntes det er dårlig vurderings evne å ikke gifte seg. Så selv om du syntes svaret ditt virket litt kult er du veldig satt i dine meninger og holdninger. HI

Fordi erfaringsmessig er det mer stabilt for barn å ha samme far og mor, forutsatt at begge foreldrene er skikket som det og ikke lever i dysfunksjonelt forhold. Det er mer stabilt enn samvær her og der, saboterende ekser, splitting av søsken i helgene, stemødre og stefedre og så videre. Har ingenting med moral å gjøre. Har selv 4 barn med to menn, der bare en er deltagende (som jeg da er gift med), så jeg slipper noe av ustabiliteten til mine-dine-våre-familier. Men har to venninner som lever i et helvete på grunn av barn med 3 forskjellige, og ja, hos den ene var unge nr 1 og 3 resultat av ONS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...