Gå til innhold

Sukkerfrie damer! 2/100


hol(L)y COW

Anbefalte innlegg

FLINKE FLINKE!! Ble inspirert selv.

Men, er syltetøy lov eller går det under sukker?

Regner med sukkerfri brus er lov?

Er det godis og kaker som er fyfy? Ytdyp gjerne hva som er "lov" for dere :)

Spiser dere chips og sånt, er jo ikke sukker selvfølgelig men alikevel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spiser ikke så mye syltetøy - så tenker at det skal jeg holde meg unna.

 

Drikker veldig lite sukkerfri brus men ett glass i ny og ne kommer jeg til å unne meg :)

 

Godis og kaker er fyfy ja, men kommer til å spise litt popcorn som lørdagskos.

 

Var i utgangspunktet bare sukker jeg ville holde meg unna, men merker at jeg har lyst å spise generelt sunnere også. Så her blir det litt mer kyllling og fisk til middag enn før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg blir det å holde meg fra å spise de tingene jeg har problemer med, dvs smågodt, sjokolader, kjeks og is, altså ting jeg har hatt stort behov for pga avhengighet og som jeg gjerne har spist i store mengder av.

 

Brus kommer jeg til å tillate meg selv til å drikke et lite glass av ca 1-2 ganger i mnd, rett og slett fordi jeg har ikke hatt noe avhengighetsproblem der, men jeg allikevel ikke vil drikke ofte pga sukkerinnhold. Jeg ser heller ikke en teskje med sukker i kaffen en gang i uken feks (bruker vanligvis sukketter, men ikke alltid tilgjengelig på kafe/besøk) som noe problem.

 

Tror det viktigeste er at du selv finner ut hva du vil tillate deg selv, hva bør unngå og hva som er ok :) Det er bare du som kjenner egne vaner og svakheter, og hvor skoen trykker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg servert is og sjokolade til to minifjortiser og en jublende fireåring, og det kosta meg MYE å ikke ikke ta meg en porsjon sjæl!

 

Akk, svake menneske ;o)

 

Men det er digg med kaffe også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke!! :D

 

Syns du er det motsatte av svak som holdt deg fra å ta noe selv :)

Her i huset er slike ting bannlyst og sambo har fått streng beskjed at dersom han skal ha noe sukkerholdig godt, må dette kjøpes og spises uten min viten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært sukkerfri 8 uker. Jeg spiser lavkarbo. Men innimellom sprekker jeg og spiser litt brød og to ganger chips. Den ene gangen var igår. Da spiste jeg både chips og grandis! Har sykt dårlig samvittighet nå!

Men det viktigeste er å holde seg unna sukkeret. Der har jeg holdt meg.

Jeg har 2-4 kilo igjen for å nå målet mitt. Jeg er så redd for å sprekke siden jeg nesten er nådd målet.

Jeg er 1.70 høy og nå 62kg. Kunne med god samvittighet stoppet nå, men trivselsvekten er rundt 58-60kg. Imorgen skal jenten min ha besøk og jeg har laget kake som jeg og må spise. Har brukt sukrinmelis og sjokolade med fruktsukker. Men jeg gruer meg. Får ofte søtsuget fort igjen.Viktig at jeg spiser så ikke jenten blir påvirket av min sukkerfri-kur.

Migrenen er blitt bedre og det er grunnen til å kutte ut sukker, har jeg sagt til de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Begynner på nytt idag, jeg! *ler*

 

Nei, seriøst - dette har jeg ikke fått til skikkelig, så her er det bare å starte på nytt med frisk bris i alle seil :o) Heldigvis er våren på vei, så nå er det lettere å stikke en tur i skogen når sukkertrollet gnager i magen.

 

Også er det jo denne tattisen som frister i det fjerne..og et par gamle kjoler jeg GJERNE skulle fått breiræva inn i til sommeren ;o)

 

Heier på dere alle sammen! :oD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å minske sukkersuget så er det smart å spise minst mulig raske karbohydrater. Dermed er det lurere å spise skikkelig grovbrød(hvs du må spise brød i det hele tatt) slik at du ikke får de vanvittige blodsukkersvingningene.

 

Blodsukkersvingninger = søtsug. :)

 

Lykke til alle sammen! Hilsen meg på lavkarbo (gått ned 16 kg siden mai)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ikke bare er mindre sukker sunt for kroppen og vekta, men det er også sunt for vår mentale helse! :)

 

foresten lenger oppe ble det nevnt at en neve nøtter er bra om man får sukkerhunger etter ett måltid og det er jeg veldig enig i...meeeen det betyr også gjerne at man har hatt for lite fett i den maten man spiser. Har man ett riktig sammensatt måltid så får man mindre søthunger også for da er blodukkeret mer stabilt. et måltid bør bestå av 1/3 karbohydrater, 1/3 fett og 1/3 proteiner - det krever litt insikt i næringsinnholdet i mat, men det er ikke vanskelig å ta tak i. resultatet blir mer energi, mindre sukkerhunger, færre dårlige dager , og en sunnere kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...