Gå til innhold

Sukkerfrie damer! 2/100


hol(L)y COW

Anbefalte innlegg

Hvordan går det med dere andre?

 

Jeg er på dag 2 av 100 dager uten sukker, heiv meg på igår.

 

Har hatt litt abstinenster idag, men har stappet i meg gulrøtter og eple hver gang jeg har fått lyst på noe søtt - og det funker! Etter noen minutter har jeg glemt at jeg var sugen....

 

Men må passe på å ikke gå å handle når jeg er sulten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hællæ - og ikke minst HEIA HEIA! ;o)

 

Det er dag 3 for meg, og merkelig nok er jeg fortsatt i live. Glodde langt etter kanelbollene Svigermor hadde med i ettermiddag, men klamret meg til kaffekoppen mens jeg messet "fin-i-bikini-fin-i-biniki!" innvendig.

 

Jeg er faktisk våken! Ikke sånn sukkersløv! Woohoo! (Ok, litt høy på kaffe i tillegg, da!)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh nå ble jeg skikkelig glad!!

 

Så kjekt å se at andre har hevet seg på prosjektet, jeg blir helt gira :D

Kan selv melde at etter 7 dager uten tilsatt sukker, har jeg gått ned 2.5 kg! :D Helt utrolig, gir meg en motivasjon fra en annen dimensjon!

 

Drikk masse vann (og kaffe ;)) og husk at om en liten stund trenger ingen av oss sukker :) Jeg ble forresten fortalt av en sykepleier for noen dager siden at dersom en opplever sukkerhunger etter middag, så skyldes det at kroppen ønsker raske karbohydrater for å bryte ned måltidet. Så hun anbefalte en liten neve nøtter etter maten, hjelper på suget og har hjertesunt fett.

 

Masse lykke til videre, og HOLD MEG OPPDATERT på hvordan det går med dere!! :D

 

Hilsen HI fra denne tråden:

http://www.barnimagen.com/forum/thread/142927293

(svarer med nick så det blir enklere å holde folk fra hverandre ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, dette hørtes spennende ut! Jeg vil hive meg med fra og med NÅH!!:D Har vært relativt flink de siste ukene, men i formiddag spiste jeg kjeks, så må vel bare vente med regne dag en til i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud! 2,5 kg på bare en uke, det er jo helt vannvittig - gratulerer!! *ønsker meg samme resultat*

 

Jeg er også mer våken idag innbiller jeg meg - kaaaan være all kaffien jeg har hellt i meg kanskje men..... :)

 

Nøtter skal kjøpes inn imorgen den dag!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T+ T <3 - Dersom du har vært like avhengig av sjokolade/sukker som meg, er 2.5 kg på en uke bare en begynnelse tror jeg ;) Men når det er sagt, så har jeg begynt på Grete Roede kurs og er nazi på spisingen + at jeg ammer, så er nok noen kalorier som går dithen. Men jeg har troen på deg, hold oss oppdater!

 

Jo flere, jo bedre! :)

Vurderer å opprette en facebookgruppe for de som er interesserte, send meg i tilfelle en pm med mailadresser, så skal jeg få dere add'ed :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Zzoe - tenk at en så liten endring kan gjøre så mye positivt for kroppen :o) Jeg er så glad du startet den første tråden, det er mye lettere når man er flere i samme båt. Takk! :oD

 

Jeg vet ikke hva dere andre regner som sukkerfritt - men dette er det jeg skal ligge unna;

 

- snop

- potetgull

- is

- kjeks

- frokostblandinger tilsatt sukker

- kaker, puddinger, gele etc

 

For meg funker det å erstatte tingene med sunnere alternativer. Gulrøtter, usalta nøtter, bananer, pærer, epler og riskaker er digg som mellommåltider.

 

Jeg slutta å drikker brus 5. juni ifjor, og drikker vann fra springen eller Farris istedet.

 

Jeg har bytta ut cappuccino (sånne ferdigposer fra Nestlè) med vanlig døll svart kaffe.

 

Jeg prøver til og med å lære meg å like havregryn igjen, hehe! Istedet for ferdige frokostblandinger.

 

Jeg trenger virkelig å bli sunn, det handler om langt mer enn sommerens bikini. Det er stor sannsynlighet for at jeg vil få hjerneslag igjen, men ved å spise bedre kan jeg til en viss grad styre hvor alvorlig det vil bli.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg hadde "sukker-kur" gikk jeg ned 10 kg på 6 mnd uten å trene eller noe,sluttet kun å spise sukker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Squaw!

 

Lurt å sette opp en liste over ting du skal holde deg unna, for da slipper du i et svakt øyeblikk å lure på om du kan ta den kanelbollen eller ei, siden "sukkerfritt" kan tolkes hinsides når en virkelig prøver å lure seg selv ;)

 

Bra initiativ at du har tatt avstand fra brus, regner med at dette var noe du hadde stort forbruk av tidligere?

 

Det er fantastisk å se at du deler tanken min om at dette handler om så mye mer enn utseende, et sunnere liv er verdt mer enn en bikinisesong :)

Må være helt forferdelig å leve med en slags visshet om at en kan bli rammet av slag, og for deg, ikke første gang heller. Det setter nok livet og relasjoner i perspektiv tenker jeg.

 

Som den positive hundetreneren jeg er, er jeg opptatt av å belønne riktig adferd, så ber dere tenke godt og hardt over hva du skal belønne deg selv med etter endte 100 dager!

Personlig er jeg fortsatt i tenkeboksen, men jeg vet at det må bli noe som kicker meg når jeg har en dårlig dag og sjokoladen ligger bare en bensinstasjon unna ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil være med jeg også! Totalt sjokolade avhengi og får skikkelig abstinenser hvis jeg ikke spiser det hver dag :(

Trenger en gjeng som det her for å klare det! Får begynne i morgen! (gurimalla!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og innunder snop går selvsagt sjokolade *lol*

 

Min belønning må bli et eller annet i blekk, jeg elsker tatoveringer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir også med! Har i underkant av 100 dager til lillegull kommer, så skal holde meg unna sukker frem til da...starting tomorrow! Sukkersuget har tatt heeelt overhånd etter jeg ble gravid og jeg sliter med å begrense meg. Da er kampen igang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isola & lillegull - Så bra! I morgen er en fin dag å begynne :) VIT at dersom jeg greide dette, greier du det garantert og :)

 

Squaw - Jeg og vurderer en ny tattis som belønning ;) Enten et poteavtrykk eller lillemann sitt fotavtrykk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å se at vi kan motivere hverandre! :D

 

Facebookgruppa er oppe og går for de som vil joine der også :)

Er en lukket gruppe, så send meg en pm om du vil være med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi. Dette hørtes spennende ut. tror jeg skal kaste meg på jeg også. For er nesten helt avhenig av sukker. Sendte deg en pm Zzoe, for det er kjekt å være flere når man skal gjøre noe sånt. Litt greit å være sammen om det:) Lykke til til alle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,ikke sant Zzoe?

Var så dritt lei av å være avhengig av sukker,så satte ned foten til slutt,og vips 10 kg borte :)

Hadde en avtale med en venninne og hun og gikk kraftig ned i vekt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil være med jeg også! Totalt sjokolade avhengi og får skikkelig abstinenser hvis jeg ikke spiser det hver dag :(

Trenger en gjeng som det her for å klare det! Får begynne i morgen! (gurimalla!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også bli med.. første dag får bli i morgen. Jeg har akkurat drukket en sånn Lattepose fra Nestle.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER 10:01! Så flink du har vært :D

 

Hvordan er ditt søtsug for tiden da?

Kjenner du det i det hele tatt, eller har det gitt seg helt?

Noe annet du har lært av et års "uavhengighet" du vil dele med oss?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...