Gå til innhold

Ekkel mann jobber på avdelingen til min datter :(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det sies at man ikke skal dømme folk på utseende. Men jeg gjør det nå. Han er ekkel og har en ekkel gange. Det er umulig å tolke legning da han virker som en blanding av mann og kvinne. Går litt sånn fjollete slik veldig femenine homoseksuelle går.

Men han er utrolig slaskete kledd, uflidd rett og slett. Langt, fett hår.

Og når man snakker med han så virker han rett og slett litt tilbakestående.

Han har ikke bil og bor på hybel i en alder av 40.

Og i går når vi skulle legge jenta vår så var hele ungen dynket i parfymen til denne mannen.

Huff. Liker ikke dette jeg. Vurderer å ta det opp med barnehagen. Føler meg ikke helt trygg på dette mennesket.

Men litt redd for å virke fordomsfull og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva legning har med saken å gjøre, kan jeg ikke etter beste evene se har noe med saken å gjøre. Det at han ikke har bil og bor på hybel kan enten være at han har driti seg ut økonomisk, eller så er det ett bevist valg, en livsstil. Klesstilen hans har du vel heller ingenting med å gjøre med mindre det er klær som er upassende i en barnehage (feks bikini på varme dager). Det eneste jeg kan se er noe å bekymre seg for, er at han synes for deg som tilbakestående. Du kan fort vekk virke fordomsfull, for det gjør du i alle fall for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det med parfymen må du jo ta opp om det er et problem.

Vi hadde en ung mann som jobbet på avdelingen til min datter som vikar. Nå hadde jeg ingenting imot han, han gjorde en bra jobb og alle ungene elsket han men han rukte enorme mengder parfyme så jentungen kom hjem og stinket herreparfyme støtt og stadig. (da ho gjerne ville sitte hos han)

Jeg er allergisk mot parfyme så for meg ble det et problem og en enkel samtale løste dette. Han hadde rett og slett ikke tenkt på at det kunne være et problem og ingen hadde sagt noe.

 

Nå trenge rman ikke pynte seg for å jobbe med barn og at han ikke har bil og bor på hybel er da ikke noe med. Det sier absolutt ingenting om hans evne til å utføre sin jobb og har med hans valg og privatliv noe du ikke har noe med.

Og om han går gjollete og er homo eller ikke har du ingenting med heller. Igjen ikke noe å gjøre med jobben.

Så ja der er du fordomsfull.

 

Om han derimot ikke vasker seg, klærne er møkkete haret er fett og møkkete (og dette er hele tiden ikke bare en gang i mellom) syntes jeg du kan ta det opp. Normal renslighet bør man vikelig ha når man jobber med barn, eller andre mennesker i hele tatt.

Men ta det dirkete med styrer ikke gå via andre ansatte. Det er ille nok å få sånt sagt til seg om ikke alle arbeidskollegar skal vite at noen har klaget på deg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det hende at du senser noe hos han du ikke liker... og at du ikke får satt andre ord på det enn du gjør??

 

legning kan ha noe å si... homofil/hetrofil er vel ikke så farlig, men pedofil er jo ett stort problem!!!

 

Er lov å snakke med sjefen, høre om å skifte avd. f.eks. Ikke gøy å sende barnet til noen man ikke har tillitt til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til senser man at folk ikke er helt gode. Jeg har lært meg å stole på instinktene mine på dette området, for det har vist seg at jeg har hatt rett.

Dette er jo vanskelig, for det å ha fordommer er det mest forbudte her i verden for tiden!

Men prøv å følge med på denne mannen, og du kan ihvertfall ta opp det med parfyme, det er tillat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi sier "han er utrolig slaskete kledd, uflidd rett og slett", sier ingenting om at jhan er møkkete og ikke har vasket seg. Å skifte avd på barnet pga dette er noe stort tull og vil nok heller ikke bli tatt til etterretning. De aller fleste barnehage avdelinger er fulle og da er det ikke bare å flytte rundt på ungene sånn uten videre. Dessuten så har nok barnet det bra der hun er med de voksne og barna h*n er vant med. Barnehagen ser på barnets beste, ikke foreldrenes og i dette tilfelle er det å la ungen fortsette deg h*n går.

 

Blir helt matt av fjollete foreldre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HI

Kan love dere hadde ikke vært høy i hatten om det var deres barn.

Uansett hvor fordomsfrie og edle dere er.

Dessuten er det en stor avdeling med mange barn. Og det er som regel kun en voksen med barna og en på kontoret eller iallefall svært usylnlig når jeg henter.

Han hadde ALDRI fått jobb i en butikk, cafe eller lignende. Han er alt for ustelt og skitten til det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha litt tillit til at de andre som jobber i barnehagen, og er sammen med denne mannen i mange timer hver dag, også har vurderingsevne og "antenner". Du ser han i noen få minutter daglig, og kanskje ikke det engang, og trekker raske og ubegrunnede konklusjoner basert på fordommer. Om han er udugelig til jobben sin og ikke til å stole på, så tar de nok tak i det innad i barnehagen.

 

Legning, utseende, boform og manglende sertifikat er helt uvesentlig for den jobben han gjør og ikke noe du har noe med. Kanskje han er litt "enkelt møblert". Det betyr ikke at han ikke kan være god til den jobben han har. Eller så kan det være at dine fordommer skinner gjennom såpass at han blir brydd og synes det er vanskelig å snakke med deg.

 

Hva skal du ta opp med barnehagen, forresten? Om de kan erstatte han fordi han går så androgynt og er stygg på håret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off stakkars deg! må være ekkel følelse og ikke stole helt og holdent på noen som passer barnet ditt. Ta det opp med en gang. Desverre er realiteten at mange igjennom nav blir plassert i barnehager. Kan være alt fra psykisk syke til tidligere rusmisbrukere. Bare du og si fra med en gang hva du syns så er jeg ganske sikker på at de andre som jobber i barnehagen sikkert har tenkt samme tankene som deg!! men de kan ikke gjøre noe før foreldre klager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her. Ja det vet jeg. Men denne mannen ser virkelig seksuelt forvirret ut. Det jeg ikke liker er at han snakker babyspråk med babystemme.

Har IKKE noe i mot homofile. Men vær så snill og snakk som en voksen da. Ikke som en 4-åring, med viten og vilje.

Summen av alt blir rett og slett for mye. Min mann er enda mer bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er klart - skaphomser som snakker med babystemme vil man nødig omgås. Fysjom.

 

Hva skal du ta opp med barnehagen, da? "Han har så merkelig gange og teit hårsveis, så når han i tillegg snakker babyspråk syns vi det er så ille at vi lurer på om dere kunne være så vennlige å sparke ham?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var da voldsomt så vi skulle slå ring rundt denne mannen.

Forstår deg veldig, veldig godt hi. Dette forumet er å pusse i motvind. Mannen høres ut som en ekling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en jeg vet om også. Bare at han ikke jobber i barnehage. Han kler seg rart, ser uflidd og annerledes ut, han går ikke sånn som med heller. Det må være noe galt med han...Her er forresten et bilde:

http://www.tv2underholdning.no/gkn/kjendis/odd-nerdrum-2266876.html

 

 

 

 

For alle som ikke passer A4 normen må det jo være noe seriøst galt med...eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så synes jeg "han har ikke bil" er utløsende faktor og et klart varselsignal.

Og, alle vet jo at enslige førtiåringer i omsorgsyrker har råd til mye mer enn en ussel hybel. Hvor er penthousen liksom?

 

Nei, dette er det godt du tar tak i, HI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så er han en ekling. Og så da? Det er da vitterlig ikke noe lovforbud mot eklinger, og hva man finner ekkelt vil jo variere. Hva er det liksom HI skal si til barnehagen uten å fremstå som lettere begrenset selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her. Tok det opp i dag. Og det viser seg at jeg er en av svært mange foreldre som har klaget.

Derfor skal han slutte.

Fysj! Så vi overreagerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Summen av dette hadde fått varsellamper til å blinke hos meg også HI. Syns det var bra du tok det opp.

 

Og virkelig; om en enslig mann på 40 leier hybel og ikke har bil engang så hadde jeg også reagert. Enslige menn i 40 årene som har hatt mange aktive år i arbeidslivet uten andre å bruke penger på enn seg selv bruker som regel å ha kommt litt lenger enn at de leier hybel. For all del, det kan være mange faktorer som gjør dette, men det er jo definitivt med i summen av at denne mannen virker litt rar...? I beste fall ressurssvak? Og jeg tenker at ressurssvake personer har ingenting i en barnehage å gjøre. Kassen på rema 1000 hadde vært bedre.

 

Syns faktisk det burde vært mer akseptert å la være å ansette folk pga "personlige kvalifikasjoner". Det ble ansatt en dame i barnehagen til jenta vår. Jeg kjenner henne ikke, men har hatt fordommer fra dag 1. Hvorfor? Fordi hun bor i et rottereir av et hus. Det ser ikke ut utenfor, gamle bil/buss/lastebilvrak og søppelposer overalt, men har ikke bil som hun kan kjøre med til jobb. På huset flasser malingen av, og gardinene henger på halv 8. Hun er uflidd, fett hår og stinker røyk. Hun og samboeren omgås den verste tjuvradden i kommunen som i tillegg er en flittig bruker av b-preparater, alkohol og narkotiske stoffer.

 

Når en snakker med henn blir en ganske fort klar over at dette ikke er den skarpeste kniven i skuffen. Jeg har ikke noe å utsett på henne når det kommer til handlinger, og jeg kjenner henne absolutt ikke. Men summen om det jeg vet om omgangskrets, hagen/huset, og det lille jeg har pratet med henne gjør at jeg syns det er helt horribelt at hun jobber i barnehage. Jeg tror ikke hun er slem med barna på noenmåte, men et så ressurssvakt menneske har seriøst ingenting i en barnehage å gjøre. Jeg har gitt beskjed til styreren, og det har også flere andre foreldre. Resultatet ble at etter at hennes vikariat gikk ut, ble en ny ansatt i hennes stilling, og de leier henne ikke inn som ekstravakt selv om hun ønsker det sterkt og selv om de har prikært behov for ekstravakter. de leier heller inn noen på overtid. Applaus til barnehagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stolte dere bør være nå! Dere klarte å presse en mann med dårlig økonomi og en annerledes væremåte ut av en jobb hvor han kunne ha bedret økonomien sin, fått tilbakemeldinger på fremferd og utseendet og kanskje ha vokst og forbedret seg om folk bare hadde vært litt mer tolerante.

 

Godt jobba...

 

PS. At dere er mange som mener det samme betyr ikke at dere har rett i at det er noe galt med han og at dere har fantastisk etterrettelige magefølelser. Det kan like gjerne bety at det er mange som er like fordomsfulle og dømmende som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skam deg!

 

At du i tillegg sitter her inne og skryter av at dine og andres fordommer fikk et menneske skviset ut av jobben sier mye om deg som ikke er flatterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vet dere hva! Selvsagt skal foreldre gi beskjed dersom de reagerer på fremtredenen til en ansatt i barnehagen.

 

Jeg jobber som pedagogisk leder og forventer ikke at foreldrene skal godta at hvem som helst blir ansatt i barnehagen.

 

Når en mann går slaskete kledd, er uflidd, har fett hår, snakker med babystemme til ungene og virker tilbakestående skal selvsagt foreldrene gi beskjed!!!

 

Når det er sagt hadde jeg aldri ansatt en sånn mann, så i min barnehage hadde han aldri fått sjansen til å vise om han dugde til noe, han ville bli stoppet i første intervjurunde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dere fikk sagt ifra!!

 

Ikke gøy når man ikke har tillitt til den som har så mye ansvar for barnet ditt.

Håper han finner seg ett yrke som han passer bedre til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en ansatt er sjuskete kledd, uflidd og bruker mye parfyme, eller snakker babyspråk til barna,så gir man vedkommende veiledning og tid for endring ( nødvendigvis ikke lang tid), man gir ikke folk sparken på så tynt grunnlag.

 

Det å synes at noen er ekkel, er også så subjektivt at det er ikke noe å vektlegge.

 

Så klart skal ikke hvem som helst ansettes i en barnehage, men det er rom for å være forskjellige, og ikke alle kvaliteter er like åpenbare. dessuten er det kanskje en mulighet for at han kunne være på tiltak for å lære?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...