Gå til innhold

Overreagerer jeg?? En vilt fremmed kjefta på barnet mitt..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Unnskyld meg, men hvis du har behov for å svare så himla spydig kan du heller la være å svare. Hvis du hadde lest innlegget mitt ordentlig, skrev jeg at jeg har ingenting imot at andre irettesetter barnet mitt hvis det er grunn til det. Men i denne situasjonen var det jo oss foreldre som skulle fått kjeft. Og hun kan gjerne si fra, men det går vel an å si fra på en ordentlig måte, ikke stå der og skrike som en tulling. Dessuten lekte de ikke inne på butikken. De løp forbi et par ganger.

 

Og hva vet du om vår hverdag? Vi er svært sjeldent på kjøpesenter, nettopp fordi vi vet at det er kjedelig for ungene. Det var ikke sånn at vi absolutt skulle på shopping, vi var på matbutikken der fordi det var tilbud på en del ting. På vei ut av senteret møtte vi de vi kjente.. Vi var kanskje på senteret i 30 minutter tilsammen. Og ikke for at du har noe med hva vi gjør med våre barn, men vi er mye på lekeplassen, i akebakken, i skiløypene og i svømmehallen. Vi leker også mye med ungene hjemme. Så kom ikke her og si at jeg er en dårlig mor fordi jeg hadde med sønnen min på et kjøpesenter en liten tur for å handle mat!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg skjønner at det kan ha vært irriterende. Vi voksne var tankeløse, men det gir henne ikke rett til å skrike til ungene mener nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på Maxi idag. :)

Kanskje jeg så deg/dere.

 

Men det var ingen hylende småunger i nærheten da jeg passerte reisebyrået...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du lar barnet ditt plage andre må du regne med at de reagerer. Løping og hyling er sånt vi har lekeplasser til, ikke butikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt rart, for når jeg leste innlegget ditt tenkte jeg på Maxi med en gang. Hehe. Moro at det er flere hamar-folk her da :) Kanskje vi alle kjenner hverandre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun på reisebyrået overreagerte.

Et kjøpesenter er ALLTID fullt av uro, og takler hun det ikke, er hun for gammel til å jobbe der. Det finnes ingen unnskyldning for å være mer ufin mot unger enn man ville ha vært mot en voksen. Man skal alltid huske på at det man sier, kommer fra en figur som er en "kjempe" sammenlignet med treåringen. Hvis en tre meter høy fyr brølte til meg, ville jeg ha fått hjertestans. Når det er sagt, er jeg ikke fremmed for at alle skal kunne stoppe en atferd som er plagsom, ufin, bråkete osv på et upassende sted. Men å brøle til småungene er feigt. Har man et snev av ryggrad, leter man opp foreldrene og sier det til dem, voksen til voksen. Neppe noen som tør brøle av full hals da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor ikke på Hamar,men samboeren min er derfra så vi er ofte på besøk der. Helt ærlig! På Maxi der reisebyrået ligger er det uansett alltid støy. Og de gangene jeg har vært der er det jammen meg ikke ungene som lager mest støy. Det er er de voksne som møter kjentfolk. De står der i store ringer og ler høyt og prater høyt.

Så vis gamla på reisebyrået ikke tåler støy, så bør hun kjefte på de voksne også. Men det er vel lettere å kjefte på små barn tydeligvis.

Hun hadde nok en dårlig dag, men uansett, man kjefter ikke på små barn for en sånn liten situasjon. Da har man en altfor liten lunte til å jobbe en slik plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...