Gå til innhold

Overreagerer jeg?? En vilt fremmed kjefta på barnet mitt..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi var på kjøpesenteret tidligere i dag, og der møtte vi noen som går i barnehagen til sønnen min. Vi stoppet for å prate litt, så de to guttene begynte å leke rundt oss. De er 3 år gamle. De lo og tulla, løp rundt oss og litt frem og tilbake ved der vi stod. Litt lenger bort i gangen der vi stod, ligger et reisebyrå. Guttene løp forbi der et par ganger, så lekte de borte ved oss voksne igjen. Så løp de mot reisebyrået igjen, stoppet og tulla med hverandre, lo og hadde det gøy. Helt vanlig lek for 3åringer. Plutselig kom det ut ei eldre dame som jobber på reisebyrået, og SKREK til ungene. Altså, hun var rasende, og skrek noe sånn som: Det er da ikke lov å leke her. Kom dere bort!! Ungene ble helt stive, og ble stående helt lamslått. Folk rundt snudde seg og stirra på henne, og vi foreldre ble bare stående der – litt satt ut. Sønnen min ble veldig lei seg, og var stille i en times tid etter det skjedde.

Må nevne at jeg er absolutt ikke ”hysterisk” når andre enn meg selv prater til sønnen min, andre mennesker kan gjerne irettesette han hvis han gjør noe feil. Og han får absolutt ikke lov til å gjøre som han vil, vil da si at vi praktiserer normal folkeskikk i hjemmet. Men når denne dama var så utrolig sinna, og skrek sånn til ungene – jeg synes det var skikkelig ufint, og jo mer jeg tenker på det, jo mer irritert blir jeg. Er det jeg som overreagerer, eller gikk hun over streken? Er det dårlig av oss foreldre å la ungene leke i gangen på et kjøpesenter? Takknemlig for innspill her 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ikke at ungene skulle fått løpt, lekt osv rundet et reisebyrå (eller en annen butikk for den del). Det kan være vanvittig irriterende for de som faktisk lever av å selge.... Vanlig lek for treåringer (med løping, høye stemmer osv hører ikke hjemme i en butikk synes jeg)

Men hun kunne da snakket ordentlig til ungene og ikke skreket til dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kunne passet på at de ikke løp rundt og herjet, men hun gikk laaaaangt over streken. Sinnadamen.

 

Stakkars liten, det er i alle fall ikke hans feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innimellom har ungene godt av å høre ting fra andre, da foreldrene selv ikke tar tak i dem. Men, hun kunne godt ha snakket roligere til dem. Skjønner dog at hun blir irritert, da dette faktisk er arbeidsplassen hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som ansatt i reisebyrå på senter: det er forferdelig irriterende når en haug med personer stopper rett utenfor for å skravle, både med og uten barn. Vi sitter mye i telefon, og lydnivået blir fort høyt og vi hører ikke kundene..

 

MEN: når det er sagt...man skjeller SELVFØLGELIG ikke ut en 3-åring som bare leker og har det moro....!

Blir man sååå plaget får man si det pent til foreldrene...ærlig talt!

Stakkars sønnen din...det går ikke an.. :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er iallfall ikke hans feil nei, det jeg mener også. Derfor får jeg så dårlig samvittighet. Det var jo vår feil som lot de løpe der, så det er jo på en måte min feil at han ble skreket til.

 

Skjønner jo at vi kanskje burde passet litt bedre på de..

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til en viss grad enig i det de andre sier her. Unger skal ikke løpe rundt som gale på kjøpesentre. Men, hvis man har trøbbel med å høre hva kundene sier i telefonen så bør kanskje reisebyråene vurdere andre lokaler til virksomheten sin. Man kan ikke regne med at det er stille på et kjøpesenter. (og man skriker ikke til unger, uansett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vel det er foreldrene som burde tenke på at barn som herjer, roper og løper er til sjenanse for andre inne på kjøpesentre, sykehus, matbutikker og kaféer. Helt ærlig. Ta ansvar selv.

 

Ellers synes jeg vel det dama gjorde var merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff a meg.

Klem masse på han og si at det ikke er hans feil, også passer dere bedre på neste gang.

 

Dette går fint. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for konstruktivt svar:)

 

Jeg tenkte jo på det i ettertid, at det kanskje var plagsomt for henne pga telefon, og skjønner at hun ble irritert. Men kunne virkelig ønske at hun hadde taklet det på en litt annen måte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om det var dere som var på Gulskogen-senteret idag så syns jeg det var rett at de fikk kjeft, for det var litt voldsomt til herjing på de gutta.. men kan jo vært et anna sted.. hehe, bare hørtes helt lilt ut som en episode jeg overvar idag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt i hovedinnlegget mitt, så får andre folk gjerne snakke til barnet mitt hvis det er grunn til det. Men det er måten hun reagerte på jeg synes er feil.. Jeg skjønner også at hun kan ha blitt irritert, men å bli rasende å skrike til treåringer? Det var jo ikke dems feil.. Og de løp ikke inn i reisebyrået hennes, de løp forbi et par ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21:21: ....tro meg, UTROLIG mange ansatte i reisebyråer skulle mer enn gjerne ønske at byråene lå andre steder enn på senter. Arbeidstidene suger, støynivået er høyt og ofte er det ikke akkurat ideelle arbeidsforhold.

Dessverre er det vel sånn at de fleste firmaer, uansett yrke, legger sine butikker til der det er folk...og det er på kjøpesentre dessverre. :-/

Så da må man bare gjøre det beste ut av det...og det tilsier i ny og ne at man må be folk flytte seg...

Men det betyr IKKE at det er greit å skjelle ut en 3-åring.

 

HI: Kan jeg spørre hvor i landet dette er??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner godt at det kan være støyete for de som jobber der. Og de har ikke et eget lokale, de ligger på en måte bare midt i kjøpesenteret. Litt skjermet selvfølgelig, men ikke med vegger på alle sider. Og vi var tankeløse som lot ungene leke der. Men hun kunne jo sagt fra til oss voksne, eller sagt pent fra til barna.

 

Det er på Hamar...

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke greit å barn løper og herjer på kjøpesenter

Det er ikke greit å brøle til 3 åringer, spesielt ikke til andres barn og uten å ha kommet med en advarsel først

Det er idiotisk at reisebyråene som er avhengige av å ha ro for å jobbe ikke har en mer lukket arbeidsplass med tanke på støy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres koselig ut med glade barn som leker og har det gøy, men skjønner at ikke alle deler den oppfatningen med meg.

Men hadde vi fått kjeft hadde jeg bare beklager og gått.

Jeg har alltid hunden min løs. Han er gammel og meget godt dressert, altså innenfor det man kaller båndtvang. Men gjett om jeg får høre det innimellom. Beklager alltid, så tar jeg han i bånd, så lenge de ser på ;-)

Nei la ungene leke å ha det gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21.26 her... Jeg er helt enig...man har å si ifra på en ordentlig måte, og ihvertfall ikke la det gå ut over barna..

 

Hamar ja...der er det jo kun noen få å velge i, så da vet jeg hvem og hvor og skal ikke ta med barna dit....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maxi på Hamar :) Da er det ikke mye å velge i ..

 

Nesten så jeg har lyst til å sende en mail til ledelsen i reisebyrået, men det er vel bare fordi jeg er litt lei meg på vegne av sønnen min. I morgen er alt glemt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva som er problemet med at små barn leker og har det gøy så lenge de ikke ødelegger noe. Har også jobbet på kjøpesenter og man kan ikke "klikke" helt fordi barn løper forbi butikken. Ærlig talt!

 

Men er veldig rart med det, HI får alltid negative tilbakemeldinger uansett. Skal vedde på at om "sinnadamen" hadde lagt ut et innlegg her om hvor irriterende hun synes barna var, hadde alle vært uenig med henne og bedt henne skjepe seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at de reagerte hvis dere lot ungene løpe og herje rundt reisebyrået på maxi. De har jo kun en stand midt i kjøpesenteret - ingen vegger ol rundt.

Synes dere burde skjønne at dette ikke er et egnet lekeområde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud.... Overbeskyttende mødre! Unger har da ingen ting med å leke inne på butikken å gjøre. Klart man ikke skriker til en tre åring, men jeg mener hun hadde retten på sin side til å si i fra når ikke foreldrene er oppegående nok til å skjønne slikt selv.

 

Alt for mange foreldre som drasser rundt på barna sine på kjøpesenter til irritasjon for mange, hva med å heller ta med barna på lekeplassen for å herje litt, og så kan man heller skaffe barnevakt når man absolutt skal på shopping................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leken burde sikkert vært litt mer dempet på et kjøpesenter, men dette gir ikke damen noen rett til å skrike til ungene. Hva er galt med å sette seg ned på kne i barnehøyde og forklare at her kan dere ikke leke. eller se etter foreldrene?

 

Heldigvis kommer barn ofte fort over ting. Håper han ikke blir redd for kjøpesenteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du overreagerer ikke. Jeg hadde blitt rasende. (På lik linje som jeg hadde blitt rasende om noen kom ut av et reisebyrå og skreik til meg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...