Gå til innhold

Er det noe håp om at datteren min ikke får spysyken???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi var sammen med en dame og en jente som begge har hatt spysyken. damen var smittefri i går ut i fra rettningslinjene. Derimot har hun en sønn som ikke var med, som er smittefri i morgen. mannen har ikke vert syk.

 

uansett, i dag satt min datter på fange til bestemoren sin. Da jeg kom inn i rommet ser jeg at hun driver å slikker på mobilen til hun damen. hadde den langt i munnen. Er jo ikke så vanskelig å forstå at den er full av dritt, feks noroviruset. er det hele tatt noen sjanse for at datteren min ikke er blitt smittet???????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La være å gå å tenke på det, det som skjer det skjer og det er ingenting du nå kan gjøre med det med unntak av å ha god hygiene så eventuelt andre ikke blir smittet igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel an på immunforsvaret? Men uansett, du merker fort om hun er smittet. Noe fra eller til kan du ikke gjøre.

 

Sønnen min og jeg var i samme leilighet med en som var skikkelig hardt rammet av både diarè og oppkast. Sønnen min hadde jo sitti på fanget hans og koset og lekt med han dagene i forveien. Men ingen av oss ble smittet. Ble faktisk veldig overrasket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke nøffemor.

 

Vi var sammen med jenta hennes samme dag som hun begynnte å sy. da hadde vi vert sammen heeeeeeeele dagen. ingen ble smittet. men ble mer betenkt nå når jeg vet at hun har hatt "bakteriebomben " i munnen. det var jo lite lurt kan man si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan i huleste klarer man å la vær å tenke på det;) Hva gjør du for å si det sånn?? har dere hatt det i hus i år, og hvordan gikk det???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å innstille meg på at det kun er snakk om et lite tidsperspektiv av mitt liv, at det ikke trenger å bli så ille, at det er noe alle med barn gjennomgår og kommer seg fint ut av.

jeg sliter selv med "noia" når jeg hører det er i barnehagen eller noen jeg kjenner har det.

 

Vi har hatt det 3 av 4 og denne omgangen var myyyye bedre enn den i fjor :)

 

20:28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som meg dette. jeg får helt panikk når jeg hører det begynner å gå i bhg. er faktisk helt grusomt.ødelegger store deler av vinteren for min del. Hvor mye spydde dere når dere fikk det denne gang?? Håper vi slipper billig unna altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hørtes ikke så galt ut da. jeg synes alltid at drittet kommer om natta. det gjørjo sitt til at jeg har angst for å gå å legge meg. hvor gammel er den andre ungen deres da??

 

Hvis jeg får det så håper jeg at jeg får diare. HATER å spy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

da er det det jeg satser på:D Vi er vertfall hysterisk med hygienen i huset:) jenta var har hatt det to ganger i løpet av livet sitt. Vi har aldri blitt smittet av henne. Så jeg håper at det går bra også denne gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herregud da menneske. Fordi om det er smittefare er det jo ikke automatikk i at man blir syk.

Unger spyr i barenhagen første gang, og da har de vært smittebærere og utsatt alle de andre ungene i flere dager.

 

Jeg styrer omtrent aldri unna folk bare fordi de har kasta opp eller hatt diare, om foreldrene til ungene sier at allmenntilstanden er god, og de kan godt leke. Ungene mine er svært skjeldent syke. Guttungen blir oftere syk enn jenta vår, ingenting som biter på henne.

 

Her kan gutten være syk, men ikke jenta. Far i huset her får aldri noenting heller. Jeg derimot tar lettere til meg influensa smitte etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor så sint??? Jeg vet godt at jeg er hysterisk, men som jeg sa, jeg har angst for dette. er ingenting jeg skulle ønskt mer enn at jeg ble kvitt angsten min. Er ikke en ønske situasjon dette.

 

men takk for svar likevell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til angst for spysjuka-klubben :-) Har to barn, snart tre, og har hatt problemer med dette i noen år. Ganske teit, siden spysjuka ikke er farlig! Og ungene får jo ikke varige men, de nevner det jo ikke når de er blitt friske, da er alt glemt. Er vel alt styret, all vasking, usikkerheten og frykten for å bli smittet selv og ikke klare å ta vare på ungene som er verst. Det er tungt å ha det sånn, men det går litt bedre med meg nå, etter at jeg har jobbet en del med meg selv, og etter at ungene har vært ute for ting som er mye verre enn spysjuka.

Lykke til :)

 

P80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P80

 

takk for tilbakemelding. jeg har funne ut at min angst ligger i å bli smittet selv. det er forferdelig å gå å vente dag etter dag på sin tur. Siden spysyken har en tendens tilå komma på natten så klarer jeg nesten ikke gå å legge meg. Er rett å slett forferdelig. men hva har du gjort for å bli bedre???

 

Jeg selv venter nr.3. Å gleden med å vente nr.3 bli dempet fordi jeg tenker på hordan alle vinterene vil bli med denne angsten min med 3 barn i hus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...