Gå til innhold

Jippi!!! I dag har vi hoppet av vaksinasjonsprogrammmet :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ber igjen om henvisning til forskning!

jeg skal ikke påstå at jeg er noen ekspert på GBS, men vet at de aller fleste tilfeller oppstår etter en luftveisinfeksjon eller en tarminfeksjon opptil en måned før utbrudd av GBS.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk gbs.dk er de som sitter på det meste av info der.

Fleste tilfeller starter med mage/tarm innfeksjoner, men det er alltid virus til grunn.

Skrevet

men sånn hardt og brutalt. De som blir skikkelig sjuke av vaksina, eller dør av den, ville ikke de blitt like dårlige eller dødd av sykdommen de blir vaksinert mot?? Vaksine er jo en død utgave av sykdommen, så hvis kroppen kvelder av en død utgave, eller blir skikkelig sjuk av en død utgave, så ville man vel tatt kvelden lell??

Skrevet

Første gang jeg faktisk har lest noen gode argumenter mot vaksine. Er det noen som har noen gode svar til feks. hvorfor ikke vi voksne blir syke? hvorfor ingen av de 40000 uvaksinerte barna ikke får stivkrampe, i og med at det ikke går an å få flokkbeskyttelse av stivkrampevaksine.

Skrevet

Man vet faen ALDRI hvem som kan dø av influensa osv!! jeg har en mor, hun er 41 år gammel!! å hun ligger i dette øyeblikket på intensiven på 11.dag etter at hun kom inn å hadde crp på 200 å datt om i gangen på akutten, rett i respirator og idag er FØRSTE dagen hun ikke er i koma!!

Min mor har ikke vært på sykehus siden hun fødte min søster for 15år siden, hun har aldrii vært skikkeli sjuk eller noe..men da vi kom å så henne første dagen måtte vi ha hansker,munnbind å gule frakker på oss, hun var alvorlig og kritisk syk og legene sa at nå var det ikke mer de kunne gjøre..vi måtte la skjebnen bestemme...min mor er nå på bedringens vei..å fra nå av måå hun ta tamiflu hvert år..å det alt dette startet med..var VANLIG influensa,ikke svineinfluensa etc..

så,jeg er herved for vaksiner......

Skrevet

Min barndomsvenninne døde av meslinger og ei jeg studerte med ble blind som 15 åring etter meslinger. Så jeg har vanskelig for å tro at det er ufarlig. . .

Skrevet

En GBS kan en dø av ja.

Det som skjer er at virus får hjernen til å tro at nervecellene i kroppen er fremmedlegme. Så ens eget immunforsvar går til angrep på nervecellene.

Det er ikke uvanlig å ligge flere mnd i koma ved en GBS.

Det er farlig når viruset tar over hjerte og lungefunksjonen.

Denne sykdommen er veldig sjelden, og enda mer sjelden for barn.

Da vi var på Riksen var vi de 5 som kom inn iløpet av kort tid med GBS, noe som var uvanlig mye selv om de dekket halve landet.

Skrevet

Jeg har hatt kikhosten, varte i 10 mnd og det unner jeg ikke barnet mitt. Hun skal følge vaksineprogrammet. Det kommer flere og flere innvandrere i Norge med del sykdommer som bla er utryddet i Norge. Jeg tar ikke sjansen for at min lille skal få alsken sykdommer og som kanskje gir varig men.

Skrevet

min mor hadde ikke noe streptokokk...

Skrevet

21.13: Jeg kan svare på det siste ang. stivkrampe

- Tetanusbakterien finnes nesten ikke her i norden lenger (kaldt klima). Den må i tillegg ikke ha vært utsatt for luft for å være virksom. Dette gjør at det skal svært, svært mye til for å få tetanus (stivkrampe).

Dette har jeg fra legen vår, da jeg ringte ifb med vår uvaksinerte datter som hadde fått en innendørs, rusten spiker i foten. Jeg antok at vi måtte styrte ned på legevakta innen 72 timer, men ble beroliget. Det var opp til oss om vi ville ta vaksinen, sa legen, men det var ikke nødvendig. Han sa også at folk hadde fått den oppfatningen at bakterien finnes i rust, men rusten har lite med saken å gjøre. Den bare indikerer at spikeren er gammel, finner man den ute kan man anta at den f.eks har ligget lenge i jord.

Det er uhyre sjelden at voksne mennesker i norden får stivkrampe, selv om de verken er vaksinerte eller revaksinerte og blir utsatt for kutt, sår med jord, osv.

I varmere land der hygienen er dårligere, er risikoen større.

Skrevet

PS: Legen la også til at det var risiko ved vaksiner også. I dette tilfellet mente han at risikoen for å få tetanus var atskillig mindre enn risikoen ved å ta vaksine.

Skrevet

Hvis sykdommer som meslinger er så milde,hvorfor dør flere barn i fattige land av sykdommen hvert år?

Barn som kunne vært reddet hvis de hadde tilbud om vaksine.

Min datter er følger vaksinasjonsprogrammet.

Angående polio så har jeg en tante som hadde den sykdommen som barn,og hun lever med seinskader nå som eldre.

Skrevet

Jeg kjenner barna mine, men jeg kjenner ikke framtida. Hva slags tåpelig argument er det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...