Anonym bruker Skrevet 11. februar 2011 #26 Skrevet 11. februar 2011 Nettopp. Og grunnen til at enkelte vaksiner nå og da tas ut av programmet, er jo nettopp takket være at den har stått på programmet i så mange år at sykdommen er blitt så å si utryddet. Men om den så skulle dukke opp igjen og spre seg, vil vaksinen selvsagt komme inn i programmet igjen.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2011 #27 Skrevet 11. februar 2011 En av de viktigste grunnene til at vi har få dødsfall av stivkrampe er vel at de aller fleste av oss som befinner oss i rissikogruppene sørger for å vaksinere oss. De som oftest blir smittet er folk i jordbruket og de som er i mye kontakt med dyr. Heldig vis er det også slik at denne sykdomen stoppes greit med en stivkrampesprøyte etter at man er smittet. Blir man bitt av dyr eller mennesker, får sår forurenset eller liknende er det standard å gi stivkrampevaksine om du ikke har tatt det i løpet av de siste årene.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2011 #28 Skrevet 11. februar 2011 Du tar feil. Antall som blir smittet av tuberkulose er økende, nettopp derfor er det rart at den blir tatt bort. Enda rarere er det at de som snakker så varmt om vaksiner, glemmer sykdommen turberkulose med en gang den forsvinner fra vaksineprogrammet. Med noen unntak da som en ser ovenfor.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2011 #29 Skrevet 11. februar 2011 Hvis du er redd polio burde du holde deg unna vaksiner, de kan gi guillian barret syndrom, den er ganske lik polio.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2011 #30 Skrevet 11. februar 2011 Tbc er også økende da flere som hadde det som ung ofte får den igjen når de blir eldre.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2011 #31 Skrevet 11. februar 2011 Min far varneste av søsknene sine som ikke ble vaksiner mot polio, for min bestefar hadde lest om en gutt som ifølge en artikkel fikk polio av poliovaksina. Pappa fikk polio han, som en av de siste i landet, og har måttet leve med alt det medfølger hele livet, og min bestefar hadde det veldig vondt med at hans avgjørelse førte til at hans eldste sønn og odelsgutt ble svært svært syk. Jeg vaksinerer!!!!
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2011 #32 Skrevet 11. februar 2011 Hehehe.. Å sette en * i h*ns gjør ikke ordet kjønnsnøytralt... Vi skjønner at det er hans, for hadde det vært en kvinne så hadde det blitt hennes, eller h*nnes på ditt språk..
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2011 #33 Skrevet 11. februar 2011 Og min gutt fikk guillian barret vi vaksinerer ikke han mer.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2011 #34 Skrevet 11. februar 2011 Det burde ikke være valgfritt å vaksinere barna sine. Foreldre som er så egoistiske, dumme og uten evne til å beskytte unga sine, burde tvinges.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2011 #35 Skrevet 11. februar 2011 Dere som mener det burde selv vært tvangsinnlagt. Hva med de som blir skadet av vaksine da? Må ikke tru at de får erstattning, er kun en i landet som har fått det. Kom ikke å fortell meg at kun en person er skadet etter vaksine.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2011 #36 Skrevet 11. februar 2011 Det er meget egoistisk av deg. Både med tanke på barnet ditt og samfunnet forøvrig. Tenk hvis barnet ditt blir sykt, hva gjør du da? Bli litt opplyst!
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2011 #37 Skrevet 11. februar 2011 Jeg kommer aldri til å følge skolens/helsesøsters vaksinasjonprogram for mine barn... Jeg ble ekstremt syk av noe så enkelt som en stivkrampesprøyte, og har i ettertid fått erstatning, men det var en lang og hard kamp. Men historier som min kommer ikke fram i media, for legemiddelindustrien har en syk makt i verden. Godt et noen mennesker tenker selv.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2011 #38 Skrevet 11. februar 2011 Ja, det er sikkert egoistisk av meg å kutte programmet etter at gutten ble syk. Ingen lege kunne si at det ikke var vaksinen, hans sykdom lignet veldig polio, og har en dødlighet opp til 10%. Det kom nå 5 tilfeller av gbs når vaksinen mot svineinfulensa kom i fjor, noe som er mer enn vanlig.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2011 #39 Skrevet 11. februar 2011 Stygt å si, men jeg håper nesten at barnet ditt blir sykt, da kan du sitte der og angre!
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2011 #40 Skrevet 11. februar 2011 Angrer på at barnet ble syk rett etter vaksine ja.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2011 #41 Skrevet 11. februar 2011 Man kan diskutere til man blir grønn. De som dessverre har fått syke barn fordi de har reagert på vaksina angrer jo selvfølgelig på at de tok den. De som har barn som har tålt den (og disse er jo i stort flertall) føler en trygghet for at de tok den. Jeg har vaksinert mine barn fordi jeg tror at det er best for dem men jeg har forståelse for at noen tviler.
Gjest Antarctica Skrevet 11. februar 2011 #43 Skrevet 11. februar 2011 Jeg vet at det ikke lenger er del av barnevaksinasjonsprogrammet. Og grunnen til det er nettopp av vaksinen har virket, på samme måte som at jeg er vaksinert mot kopper (og kanskje noen av dere også, hvis dere er født før 1975.) Det ble ikke tatt ut fordi vaksinenga bivirkninger, men fordi sykdommen ble veldig sjelden etter massevaksinasjonene på 1900-tallet. Men den kommer tilbake nå, særlig med de toskete foreldrene som skaper lommer av uvaksinerte barn i befolkningen.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2011 #44 Skrevet 11. februar 2011 Anekdotiske rapporter om at "jeg kjenner noen som er blitt syke etter vaksine" eller "jeg vet om mange som sliter med å bli gravide" er ikke jamgodt med statistikk. Det er som å si "alle menn er noen falske svin" fordi du selv er gift med en utro fyr.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2011 #45 Skrevet 11. februar 2011 Joda, men når barnet ditt har blitt syk etter en vaksine, og legene er usikre på om det er vaksinen så er du ikke så dum å setter en ny? Jeg kjenner forøvrig mitt eget barn.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2011 #46 Skrevet 11. februar 2011 Stakkars barna dine HI Har selv en tante som ble sittende i rullestol og ble lam fordi hun ikke fikk den ene vaksinen. Hun skulle gitt alt for å ha fått vaksinen... For selv om sjangsene er små for at noe skal skje, så kan det faktisk skje at barna/barnet ditt for en sykdom som kan påvirke livet hennes på en annen måte enn om h=n hadde fått vaksine...
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2011 #47 Skrevet 11. februar 2011 Så vidt meg bekjent finnes det ingen forsking som sier at noen av vaksinene i vaksineprogrammet kan gi GBS?? Hvis jeg allikevel tar feil, så kom gjerne med henvisning til hvor man kan lese denne forskningen!
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2011 #48 Skrevet 11. februar 2011 Google opp GBS. Vet du hva GBS kommer av? Virus! Hva er det i en vaksine? Virus. I Norge gir de ett år vaksine nekt etter den sykdommen, men flere leger mener det skulle vært nei til vaksine resten av livet.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2011 #49 Skrevet 11. februar 2011 Gratulerer HI! Så får vi bare gamble på at barna dine ikke blir syk å dør
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2011 #50 Skrevet 11. februar 2011 Å være med på vaksinasjonsprogrammet er å være solidarisk. Det hjelper å holde sykdommer tilbake. Sykdommer som for noen kan være livsfarlige. Noen sykdommer er i seg selv ikke så farlige, men har mange alvorlige følgesykdommer. Noen har veldig langt sykdomsforløp (kikhoste). (De fleste har ingen problemer med vannkopper, derfor vaksineres man ikke) Noen mener at sykdommene er med på å bygge opp immunforsvaret til barnet, så de velger jo å ikke vaksinere i den tro at det er det beste for barna. Det er nesten umulig å diskutere dette med helsepersonell da disse er drillet i at dette er eneste alternativet. Det er dårlig dokumentasjon av bivirkninger. Dette får meg til å tenke at det ikke er så bra! Det er absolutt verdt å tenke igjennom dette, men altså man vaksinerer seg like mye for å hjelpe andre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå