Gå til innhold

Arv.. kinkig situasjon, hva syns dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slik jeg ser det så forstår du ikke helt hvordan ting henger sammen med tanke på eie/leie/låne. Du var så heldig å få overta hytta i ditt navn (altså du kjøpte ham ut) og på den måten har du økt din eiendomskapital. Den dagen du velger å selge hytta sitter du mest sannsynlig igjen med et greit overskudd, som dekker dine utgifter du har hatt med oppussing. Mange kaller derfor eiendommer for investeringer! (og ja, jeg er klar over at hytter ikke er den mest lønnsomme eiendomsinvesteringen). Din bror lot deg få muligheten til å gjøre denne investeringen, mot at han kan låne den iblandt. Han vinner ikke mer på dette enn en "gratis" ferie i ny og ne (noe du selv har avtalt med ham), han har sånn sett "tapt". Dette er forøvrig en standard norsk tankegang, gods og gull forann kjærlighet og familie. LITT mer raushet fra din side, og du ville ikke engang vurdert dette som et "problem". Heldigvis har jeg en nydelig og kjærlig familie som ikke stempler meg som en gribbe hver gang jeg låner hytta. MER raushet og mindre egoisme/smålighet!skulle du forresten på hytta i påsken, eller skal du nyte tanken på at INGEN andre skal få nyte av dine goder (ala fem tre åringen min som sier: "MIN leke")

Det er helt utrolig at den som eier skal stå med lua i hånden og legge til rette på alle områder. Hi er eier og kan gjøre hva hun vil med hytte, det følger av eiendomsretten. Broren viser en særdeles usympatisk holdning når han blir rasende fordi hi tar opp båten når de drar fra hytta. Jeg har også hytte, og jeg er sjeleglad for at familien ikke krever og krever i forhold til hytta, men heller benytter seg av tilbudet når jeg gir beskjed om at hytta er ledig.

Anonymous poster hash: 1508d...f49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hi her

Det løste seg ved at de var der i fjor og omtrent drev hærverk på hytta. Ingen kontakt mellom oss lengre nå...

Anonymous poster hash: e82aa...472

nei slutt da! Hva er det for slags tull?!?!? Så trist at det endte slik :(

Anonymous poster hash: 09cc7...eae

Skrevet

Hi her

Det løste seg ved at de var der i fjor og omtrent drev hærverk på hytta. Ingen kontakt mellom oss lengre nå... Anonymous poster hash: e82aa...472

å herregud! Er det mulig! Fikk du erstatning?

Takk for at du tok deg tod til å svare.

Anonymous poster hash: 56b0e...389

Skrevet

Du er kjip!!

Du har overtalt broren din til å overta hytta åleine, under lovnad om at han kan få bruke hytta når han vil. Då seier det seg sjølv at du låner vekk hytta når han spør! Vil du bruke den sjølv, sier du dette. Han får enten då komme eller la vere. Det er dette som er avtalt.

Anonymous poster hash: 2ad5f...b19
Skrevet

Du er kjip!!

Du har overtalt broren din til å overta hytta åleine, under lovnad om at han kan få bruke hytta når han vil. Då seier det seg sjølv at du låner vekk hytta når han spør! Vil du bruke den sjølv, sier du dette. Han får enten då komme eller la vere. Det er dette som er avtalt.

Hi her

Jeg prøvde å ikke være kjip, og lånte den vekk stadig. Takken var hærverk på hytta!

Skrevet

Du er kjip!!

Hi her

Jeg prøvde å ikke være kjip, og lånte den vekk stadig. Takken var hærverk på hytta!

Hærverk? Hvordan da?

Anonymous poster hash: 0900a...d98

Skrevet

Du er kjip!!

Hi her

Hærverk? Hvordan da?

Anonymous poster hash: 0900a...d98

Rett og slett en helg med altfor mange mennesker og altfor mye alkohol. Ble en forsikringssak. Det var skader for nærmere 80 000kr

Skrevet

Oj skjønner at du ikke er villig til og låne bort hytta di 😨 skjønnte broren din selv at han han hadde gått forlangt ? Håpet du fikk igjen penger sånn at du fikk ordnet opp i skadene.

Skrevet

Du er kjip!!

Hi her

Så stiller jo saka seg heilt annleis! Såg dette først etter at eg hadde svart. Beklager.

Skrevet

Er det helt fremmed for folk å feriere sammen noen dager? Skulle jeg være så heldig å arve min fars hytte hadde mine andre søsken vært veldig velkomne selv om vi var der! Legger meg på en madrass på gulvet i stua for å få kabalen til å gå opp og lar gjerne barna telte på sommeren også så alle får plass

Anonymous poster hash: 2b923...547

Skrevet

Jeg har tatt over hytta etter mine foreldre. Føler meg privilegert og har 3 andre søsken som også har brukt hytta mye opp igjennom tiden.. Ja, jeg står for vedlikeholdet og opp pussing, kostnader, men det er min hytte, min verdistigning og arv til mine barn. Mine søsken kan komme dit når dem vil, vi er der samtidig I perioder også. Hender dem hjelper til med noe der men jeg stiller ikke det som krav. Jeg har et godt forhold til mine søsken og det prøver jeg å ta vare på.

Anonymous poster hash: b567f...f1d

Skrevet

Jeg har tatt over hytta etter mine foreldre. Føler meg privilegert og har 3 andre søsken som også har brukt hytta mye opp igjennom tiden.. Ja, jeg står for vedlikeholdet og opp pussing, kostnader, men det er min hytte, min verdistigning og arv til mine barn. Mine søsken kan komme dit når dem vil, vi er der samtidig I perioder også. Hender dem hjelper til med noe der men jeg stiller ikke det som krav. Jeg har et godt forhold til mine søsken og det prøver jeg å ta vare på.

Anonymous poster hash: b567f...f1d

Skrevet

De ønsket ¨ha eiendommen sammen med dere fordi de også ønsket å bruke den.

Du ønsket å eie hele selv og ga beskjed at om du fikk kjøpe han ut så fikk han bruke eiendommen når han ønsket det.

Din bror ber om å låne eiendommen når dere selv ikke bruker det og nå er du sur pga av dette?

Så egentlig prøvde du bare å lure han når du skulle kjøpe han ut da eller?

Broren din gjør absolutt ikke noe galt her med å spørre om han får låne om dere ikke skal bruke selv, det er den avtalen du lagde med han tross alt og som lå til grunn for salg av hans del til deg.

Vil du ikke låne bort båten så la være, den var ikke en del av avtalen så den kan du nekte de å bruke, Du kan også be dem dekke strømforbruket og til og med litt for slitasje om du vil men du kan ikke nekte han å låne hytte når du selv har laget avtalen.

Anonymous poster hash: d9eda...877

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...