Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #1 Skrevet 10. februar 2011 Ble henvist av fastlegen til gynokolog på sykehuset. Jeg ba om å få en kvinnelig norsk gynokolog. Jeg er fra et annet nordisk land. Kom på sykehuset og ble kalt inn. Joda gynokologen var en mann for det første for det andre er han fra det samme landet som meg!!! Mens han holder på inni der så spør han hvilken by jeg er fra osv og jeg svarer, viser seg at han er fra samme by og en kompis av fetteren min :-O Jeg hadde sååå lyst til å bare forsvinne i gulvet der jeg lå med beina fra hverandre :-( gynokologen snakker og spør og holder på. Han er noe og 30 år og litt kjekk. Når jeg var ferdig så skriver han noe ned ¨på en lapp og gir den til meg. Viser seg at han har skrevet ned mobilnr sitt og lurte på om vi ikke kunne ta en kaffe sammen en dag og bare snakke hehe Jeg ble så satt ut at når jeg kom utderfra så kastet jeg lappen i nærmeste søppelbøtte!! Fortalte det til ei venninne og hun begynte å le og sa at jeg faktisk hadde blitt sjekka opp av han, noe jeg faktisk ikke hadde tenkt på (er samboer) så nå lurer jeg på om jeg aldri skal bruke mannlig gynokolog igjen.....??? Andre som har opplevd å bli sjekka opp slik??
Gjest Skrevet 10. februar 2011 #2 Skrevet 10. februar 2011 Himmel, han burde finne seg en annen spesialisering!
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #3 Skrevet 10. februar 2011 Eh, for en idiot! Sjekke opp pasienter?? Men er ikke første jeg har hørt om, ei venninne som er gravid(!) fortalte at hennes gynekolog hadde hele tiden flørta med henne mens han holdt på med undersøkelsen. Hva er det med dem?? Tror de at damene tenker, ja nå har han jo allerede vært i "buksa" på meg, kan like godt ta en kaffe...
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #5 Skrevet 10. februar 2011 Seriøst??? LOL Noe så sykt, bli sjekket opp av en gynekolog liksom Han så vel noe han likte da....???!?!!
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #6 Skrevet 10. februar 2011 Jeg for min del foretrekker helt klart mannlige gynekologer. Min erfaring er at de er langt flinkere og mer profesjonelle. Småprat synes jeg er helt greit under GU, men å sjekke opp en pasient er jo uprofesjonelt uansett hvilke type undersøkelse man er inne til. Jeg ville nok vurdert å rapportere inn hendelsen til kommunelegen om jeg var deg. Vedkommende kan jo komme til å trampe langt kraftigere over streken seinere om han ikke får en advarsel nå.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #7 Skrevet 10. februar 2011 Synes ikke du skal anmelde noen ting. Føl deg smigret. Han likte vel deg og syntes det var kjekt at dere var fra samme land og by. Selvfølgelig er det ikke proft å sjekke opp noen som er til undersøkelse, var vel derfor han skrev det på en lapp.. men jeg ville nok ikke gått til ham igjen da:)
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #8 Skrevet 10. februar 2011 jeg bruker kun mannlige gynekologer. hadde en dårlig opplevelse med en kvinnelig fastlege som tok gyn undersøkelse på meg en gang. hadde det vært en mann som gjorde det, hadde han fått problemer, systemet er nemlig mye "strengere" og mer obs på at mannlige gynekologer gjør jobben sin på best mulig måte for pasient. Dette fortalte en privat, mannlig gyn meg da jeg fortalte hva hun hadde gjort.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #9 Skrevet 10. februar 2011 Ja, siden han skrev det på en lapp så er det jo helt ok å trakassere pasienter...
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #10 Skrevet 10. februar 2011 Du bør melde han til helsetilsynet for uforstand i tjenesten, han kan risikere og miste sin autorisasjon.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #11 Skrevet 10. februar 2011 Synes du det var trakassering da? synes ikke jeg.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #12 Skrevet 10. februar 2011 Jo, dette er trakassering. At legen ikke tenkte på det som det er helt irrelevant. Han er den profesjonelle og vet hvilke regler han har å forholde seg til når det gjelder hvordan han skal oppføres seg overfor pasienter. Det er veldig gode grunner til at leger ikke har lov til å innlede noe som helst slags forhold til pasientene sine. Spesielt i situasjoner som GU er man sårbar og siden HI nå vurderer aldri mer å bruke mannlig gynekolog så er det jo åpnebart at hun syntes dette var svært ubehagelig.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #13 Skrevet 10. februar 2011 Jeg ville ALDRI gått til en mannlig gynekolog! ALDRI! Jeg begriper ikke hva menn har å gjøre i det yrket. Det burde vært forbudt. Nå har jeg vært utsatt for overgrep, så jeg er kanskje spesielt følsom på dette, men jeg tror ikke menn har ærlige hensikter når de går inn i et sånt yrke! Hvor mange kvinnelige leger spesialiserer seg på menns underliv?!
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #15 Skrevet 10. februar 2011 Har også vært utsatt for overgrep, men kunne aldri gått til en kvinnelig gynekolog.. Forresten synes jeg dette er både smakløst og upoft av den dette gjelder.. men det bekrefter at noen eier ikke moral.. Hvis du synes det var ubehagelig HI så send en klage, hvis ikke drit idet og finn deg en annen neste gang..
Gjest Skrevet 10. februar 2011 #16 Skrevet 10. februar 2011 Jeg synes også det høres trakasserende ut.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #17 Skrevet 10. februar 2011 Urologen som steriliserte min mann var en kvinne. De andre som deltok på inngrepet var også kvinner... Her i byen har vi bl.a. en utmerkede mannlige gynekolog, og en hardhendt og sur kvinnelig gynekolog. Dyktighet kommer ikke an på kjønn, og jeg har ingen tro på at menn som spesialiserer seg som gynekologer har uærlige hensikter. Det var uprofesjonelt gjort av legen, men jeg tenker at han syntes det var koselig å møte noen fra samme sted. Kan jo være at han faktisk kun ville snakke, og ikke var ute etter et koneemne. Han burde selvfølgelig ikke ha skrevet lappen, men det behøver ikke være "skumle" hensikter.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #18 Skrevet 10. februar 2011 Ikke ut i fra definisjonen på ordet.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #19 Skrevet 10. februar 2011 Går hos mannlig gynekolog og kommer ikke til å bytte:) Sier ikke mer enn høyst nødvendig under us, og min erfaring er sy kvinnelige er utrolig mye mer hardhendt! Skjønner ikke det der, de burde jo vite hvor ubehagelig det er...
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #20 Skrevet 10. februar 2011 Hvis dette virkelig er en sann historie, synes jeg heller dette høres ut som en mann som synes det kunne vært flott å ta en kaffe med en fra samme land og by, enn sjekking.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #21 Skrevet 10. februar 2011 Enig med 14.22. Det er nok bare det at han syntes det var moro å treffe på "kjente" i et helt annet land.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #22 Skrevet 10. februar 2011 HI her Ja dette er en sann historie. Skjedde for en stund siden på Asker og Bærum sykehus :-) Ja er smigret, men som sagt så ble jeg helt satt ut hehe Begynte å tenke i ettertid, meg og han sitter å tar en kaffe, møter noen kjente som spør meg hvem jeg er sammen med, og da svarer jeg "Nei bare gynokologen min" haha Nei ble ikke krenket med helt satt ut, og ja jeg liker ikke mannlige gynokologer fra før av, med denne opplevelsen i tillegg er jeg veldig usikker på om jeg bør dra til en igjen men aldri til han fyren hehe Om det var ren sjekking eller om han bare ville ha en kaffe vet jeg ikke noe om,men fikk en mld fra fetteren min et par uker etterpå at han hadde hørt at jeg hadde møtt kompisen hans (legen) og det syns han at var kult, men tror ikke han vet hvordan :-p
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #24 Skrevet 10. februar 2011 Men du, det var vel en sykepleier til stede?? Og hadde han da ment å sjekke deg opp, ville jo denne sykepleieren ha sett det. Og tatt affære senere. Jeg tror fremdeles kun dette var en uskyldig invitasjon fra en landsmann som attpåtil kjente slekta di. Hadde det vært sjekking ville du nok sittet med en klar følelse av at det var det som faktisk skjedde.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #25 Skrevet 10. februar 2011 Hvorfor i alle dager skulle det vært en sykepleier der? Har jeg aldri opplevd...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå