blomstre Skrevet 9. februar 2011 #1 Skrevet 9. februar 2011 Se her: http://www.guerrillagardening.org/ :-)
meg & to små vampyrer Skrevet 9. februar 2011 #2 Skrevet 9. februar 2011 Jeg er ingen garnterspire, men jeg ble veldig glad av den sida! Og bildene av alle solsikkene som er plantet i bybildet i smug f.eks. fikk meg til å smile! De mentale bildene av geriljagarntere er enda bedre:) Hadde jeg hatt grønne fingre skulle jeg kjempet for saken!
blomstre Skrevet 9. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 9. februar 2011 Trenger jo ikke nødvendigvis grønne fingre, bare en frøbombe med den rette mixen (altså frø som klarer seg selv på karrige steder) og et egnet sted for detonering!... og kamuflasjejakke så klart :-)
meg & to små vampyrer Skrevet 9. februar 2011 #4 Skrevet 9. februar 2011 Frøbomber høres helt fantastisk ut! Hvor kjøper man det? Kanskje jeg burde detonert noen slike her vi leier f.eks. og hos pappa (han blir glad) og hos mamma (hun liker blomster på forhåndsbestemte plasser).
blomstre Skrevet 9. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 9. februar 2011 Har ikke finlest siden, men anntagelig må man mekke sjæl... video og greier av fremgangsmåten. Forhåpntligvis konkrete råd hva frøtype anngår også. Som barn var jeg geriljagarner med stort hell med frø fra lupiner som våpen. Det var ikke den nabo som ikke (til sin forargelse) hadde lupiner i hagen. Nå er vel den dessverre blitt svartelistet da (i allefall utenfor hager), så jeg må finne meg noe annet å spre.
Verbena Skrevet 9. februar 2011 #6 Skrevet 9. februar 2011 Planen er klar, her skal det geriljagartnes (? eller noe i den duren) for fulle mugger når bare snøen forsvinner og gradene kryper over 5 pluss =P Min samboers tante og snerpete onkel er offer numero UNO!!! Tanta kommer til å synes at det er festlig og onkelen kommer til å gremmes. Kanskje noen cannabisplanter kan være en ide.. Også skal jeg se om vi ikke kan finne på noen sprell med diverse andre venner og familiemedlemmer... Undres på om det andre tante og onkel paret til samboeren min får hage der de flytter... I såfall skal de geriljagartnes til den store gullmedaljen!!
meg & to små vampyrer Skrevet 9. februar 2011 #7 Skrevet 9. februar 2011 Hvor skal du få frøbombene dine fra?
blomstre Skrevet 9. februar 2011 Forfatter #8 Skrevet 9. februar 2011 Oi, du er langt foran Verbena. Her har jeg ikke mål, bare mening foreløbig... Men jeg tror parkeringsplassen på jobb skal få litt pynt. Ikke for det, den har faktisk en av byens få Magnolia! Det er lykke å komme på jobb når den blomstrer. Men etterpå trengs det litt pynt. En solsikke på 1. mai f.eks. ...Og hvordan man skal lure på noen en canabis eller to vet vi jo alt om he, he.
Verbena Skrevet 10. februar 2011 #9 Skrevet 10. februar 2011 Ganske enkelt! -gå på plantasjen - kjøpe frø fra diverse hardføre planter (f.eks solsikke) her trengs forresten mere forskning på hva som klarer seg over alt, bra det er snø enda. - gå hjem =P - ha alle frøene fra alle posene i en bolle e.l. rør godt rundt (blande det sikkelig godt - Ha passelig mange beholdere og fylle med passelig mengde frø. - Alltid ha minst en beholder i veska... Og da var man vel så å si klar!
Gjest sug lut Skrevet 10. februar 2011 #10 Skrevet 10. februar 2011 Jeg liker innstillingen din, Verbena. Vil bare tilføye at det også trengs en beholder med salt i samme veske, så man kan salte enhver sneglefaan på sin vei. Amandine, du bør nok inkludere spesiallommer for frø og salt i den forklekjolen du skal sy til oss alle, den med usb-inngang etc. Frølomma kan evt utstyres med katapultmekanisme for å skjule ugjerningene.
blomstre Skrevet 10. februar 2011 Forfatter #11 Skrevet 10. februar 2011 Ååå, legger inn bestilling på en med katapultmekanisme med det samme!
Verbena Skrevet 10. februar 2011 #12 Skrevet 10. februar 2011 Salt er notert og skal alltid være med! Det trengs nok her gitt. Forklekjole med usb-inngang hadde vært genialt!
Gjest amandine Skrevet 10. februar 2011 #13 Skrevet 10. februar 2011 Er det rart jeg er glad i dere???
Anne-B. Skrevet 10. februar 2011 #15 Skrevet 10. februar 2011 http://en.wikipedia.org/wiki/Guerrilla_gardening Fantatisk.
Anne-B. Skrevet 10. februar 2011 #16 Skrevet 10. februar 2011 1. mai er altså offisiell solsikkeplantedag! Bør følges opp, syns jeg.
blomstre Skrevet 10. februar 2011 Forfatter #17 Skrevet 10. februar 2011 Jepp! Og 9 oktober er dagen for å geriljaplante litt løk
Verbena Skrevet 10. februar 2011 #18 Skrevet 10. februar 2011 Passer jo perfekt det med fri alltingen! Må skrives opp på kalenderen så det ikke glemmes.
Gjest sug lut Skrevet 10. februar 2011 #19 Skrevet 10. februar 2011 Det er tøft. Vi är många, vi är hälften.. jeg får en veldig sånn sosialisthippiebølge her nå, og ser for meg å omdanne Oslo Kommunes jordlapper til en eneste kolkhos for frøbombere.
blomstre Skrevet 10. februar 2011 Forfatter #20 Skrevet 10. februar 2011 ho, ho, nå måtte jeg google kolkhos... hva man lærer på Dib altså, og folk mener det er bortkasta, de skulle bare visst
Verbena Skrevet 10. februar 2011 #21 Skrevet 10. februar 2011 Jeg tar Trondheim, med cannabisfrø om jeg finner så blomstre blir fornøyd ;-P Fantastiske greier dette her! Jeg stemmer forresten for geriljagartnermøter istede for symøter, der vi kan planlegge store ting. (ja jeg har sykelige behov for å være sosial og gjør hva som helst!!! for litt sosial omgang)
Anne-B. Skrevet 10. februar 2011 #22 Skrevet 10. februar 2011 Av alla männsikor i stan, av alla her i landet. Den har jeg sunget solo på en gang. Kastet selvfølgelig bhen på nærmeste mann ved sangens slutt. Juksa litt og hadde en i ermet.
Anne-B. Skrevet 10. februar 2011 #23 Skrevet 10. februar 2011 Mannsika er jordbær på finsk, tror jeg, sånn malapropos.
blomstre Skrevet 10. februar 2011 Forfatter #24 Skrevet 10. februar 2011 Stavanger kommune skal faktisk få skryt for at de er flinke med beplantning! Kommunegartneren har tom egen blomsterblogg: http://blomsterbloggen.no/
meg & to små vampyrer Skrevet 10. februar 2011 #25 Skrevet 10. februar 2011 Jeg sjekka ut videoen! Oppskriften for en real vinnerbome er visstnok: (ok jeg husker ikke forholdene mellom dette da) -frø, helst litt tøffe frø som tåler juling -jord med næring -tørrleire -vann lage små baller som man tørker i to døgn og så bringer med seg i skjul til passende lokasjoner!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå