Anonym bruker Skrevet 8. februar 2011 #26 Skrevet 8. februar 2011 er ingen her som vet hvorfor hun tok abort! hun er ikke her selv for å svare for seg. Hun har bare en hyklersk "venninne" som ikke har bedre ting å gjøre enn å spre dritt om privat livet til sin såkalte venninne. Helt idiotisk å svelge alt HI sier rått her. Vi vet ingenting om venninnen hennes. Men HI selvs handling synes jeg gir god grunn til kritikk!! Å utifra hennes handling har jeg en sterk magefølelse på at venninnen ikke deler ALT med HI!!
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2011 #27 Skrevet 8. februar 2011 Du om det bryr meg ikke om hva du mener. Jeg skulle egentlig bli med henne på sykehuset til tross jeg ikke synes noe om det med tanke på omstendighetene, men mannen hennes skulle ikke reise utenlands alikevell så han ble med i stedenfor jeg har fortalt henne om hva jeg mener om saken. Men for hun virker det som om det ikke preger henne i det hele tatt, akuratt som og gå å kjøpe seg en brus på butikken liksom. Det er det som plager meg.. sånn "blir jeg gravid tar jeg jo bare angre piller eller abort" slik holdning takler jeg ikke. HI
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2011 #28 Skrevet 8. februar 2011 Hun har en dårlig venninne som ikke støtter henne og jeg er FOR selvbestemt abort til og med uke 16! Nå må lille potit-Norge henge med i utviklingen og ikke la kvinner gå igjennom en nemd etter 12 uker! Skikkelig nedverdigende og kalle det drap sier jo mer om dere håpløse dømmende kvinnfolk enn om medisinske fakta. Det samme gjelder tilbud om tidlig UL som alle burde få i uke 11-12 for det må jo være bedre å ta abort i uke 12-13 enn 18-18 om fosterert har alvorlige feil?
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2011 #29 Skrevet 8. februar 2011 Frem til uke 16 får du innvilget abort om du ber om det. Du må riktignok søke etter uke 12, men du trenger egentlig ikke å oppgi en god grunn. Det er en av årsaken til at det er fremmet forslag om å heve grensa for selvbestemt abort til uke 16. I praksis er det nemlig der grensa går. Etter det må det være en svært god grunn, f.eks alvorlig sykdom hos mor eller barn. Moralsk og etisk kan man være så uenig man bare vil, men det er altså slik det fungerer.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2011 #30 Skrevet 8. februar 2011 Så da mener du også om at et barn viser seg og ha downs på ul at det ikke fortjener livets rett pga at det ikke "passer" foreldrene?
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2011 #31 Skrevet 8. februar 2011 Frem til uke 16 får du innvilget abort om du ber om det. Du må riktignok søke etter uke 12, men du trenger egentlig ikke å oppgi en god grunn. Det er en av årsaken til at det er fremmet forslag om å heve grensa for selvbestemt abort til uke 16. I praksis er det nemlig der grensa går. Etter det må det være en svært god grunn, f.eks alvorlig sykdom hos mor eller barn. Moralsk og etisk kan man være så uenig man bare vil, men det er altså slik det fungerer.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2011 #32 Skrevet 8. februar 2011 Jeg er ikke anti-abort, men må likevel korrigere deg litt. Du tar feil hvis du sier at fostre under 28 uker ikke er levedyktige. Ved 23 uker, og av og til tidligere, settes det inn livreddende tiltak. Det er fordi det er en reell sjanse for at barnet overlever. Å bli født ved 28 uker regnes i dag som relativt (jeg skrev relativt! uproblematisk.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2011 #33 Skrevet 8. februar 2011 Ja, jeg vil ikke ha et barn med Downs om jeg får velge, men du må jo gjerne få ditt om du ønsker det...
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2011 #34 Skrevet 8. februar 2011 Klart alle ønsker seg et friskt barn, men om et barn har downs så har jo det barnet like mye rett på livet som det et friskt barn har.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2011 #35 Skrevet 8. februar 2011 Vel, alle får ta abort om barnet har Downs og en finner det ut før utgangen av 21. uke, så da kan du vel ikke si at barnet har like mye rett etter loven? Men kanskje etter din overbevisning?
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2011 #36 Skrevet 8. februar 2011 En venninne av meg fik abort i uke 14. Hun var da bare 14 år selv, så det var grunnen. Da jeg var innlagt på sykehus 2004 sto jeg utenfor å røykt sammens med ei dame med DIGER mage. Hun var 20 uker gravid, og hadde fått innvilget abort. Da jeg pratet med henne hadde de drept fosteret, og hun ventet på operasjon..? Vet ikke hvordan de gjør en abort så sent og vil heller ikke vite det. Hun sa hun ikke kunne få barnet pga hun hadde funnet en muslimsk mann, og barnet var eksens... Grunn nok til å drepe barnet ditt??
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2011 #37 Skrevet 8. februar 2011 Alle barn har rett til liv. MIN mening gidder ikke kommentere mer..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå