Anonym bruker Skrevet 8. februar 2011 #1 Skrevet 8. februar 2011 En venninne av meg har tatt abort i uke 14. Hun var mye frem og tilbake om hun skulle behollde eller ei. Hun er sammen med barnefaren og har fast jobb, ikke er hun narkoman eller alkoholiker eller sliter psykisk, ikke var det noe fare for mors liv heller om hun skulle fullføre svangerskapet. Så synes at det virker litt rart at de innviglet aborten på dagen, trodde det måtte svært tungt veiende grunner for og ta abort så langt ut i svangerskapet og at de måtte søke om det når en var såpass langt på vei. Hun sa også at på ultralyden at de sa at det var en gutt. Trodde de ikke hadde lov og si slike ting når en tar abort, for og skåne moren liksom. Jeg har selv tatt abort i uke 11 og da fikk ikke jeg engang se på ultralyd "tven" Synes at det er utrolig rart at hun var hos legen den ene dagen og på sykehuset neste dag for og ta abort når hun var såpass langt på vei uten og måtte søke om det, og at hun heller ikke har noen tungt veiende grunner for og ta abort.. Kjenner jeg er litt forbannet på henne og synes det er feil og egoistiskt og avbryte et svangerskap så langt på vei..
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2011 #2 Skrevet 8. februar 2011 Hun er forresten ikke noen tenåring, er 27 år. HI
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2011 #3 Skrevet 8. februar 2011 Enig med deg. Men synes det er grovt å ta en abort i uke 11 også, da er fosteret faktisk ferdig utviklet og skal bare vokse.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2011 #4 Skrevet 8. februar 2011 Husks at det kan være årsaker til å velge abort som man rett og slett ikke deler med folk. Selv ikke gode venner.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2011 #5 Skrevet 8. februar 2011 Jeg vil tro at hun har noen meget personlige årsaker til å gjøre dette. Noe hun ikke vil fortelle NOEN om. Kan jo hende at det likevel var noe alvorlig galt med barnet?
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2011 #6 Skrevet 8. februar 2011 Jeg tok abort fordi jeg ble utsatt for et overgrep. Den jenta har jeg kjennt siden vi gikk i barnehagen, jeg vet at hun forteller meg alt for hun går og " skryter" om dette her til gud og hver mann. HI
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2011 #7 Skrevet 8. februar 2011 kunne jo faktisk være at det var noe alvorlig galt med fosteret??noe hun ikke ønsket å dele med andre? virker som om at dette heller kunne være en "gyldig" forklaring for avgjørelsen hennes. ville ikke tro at en dame på 27 år som har et stabilt liv ville gjort dette uten grunn. (ville i såfall ikke sagt hun var stabil om det ikke var noen annen grunn). men synes absolutt abort i uke 14 er grovt. Å mener at de som gjennomfører dette har en god grunn annen at "jeg er ikke klar for barn".
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2011 #8 Skrevet 8. februar 2011 Selv om abortgrensa i Norge er 12 uker er den reelt på 16 uker da omentrent alle som søker via nemd får innvilget abort inntil 16 uker...
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2011 #9 Skrevet 8. februar 2011 Skjønner ikke helt at dette går an. En må jo møte opp i en nemnd som skal godkjenne om en får abort eller ikke, pleier iallefall være vanlig praksis. Vet ikke om denne nemnda godkjenner uten at det foreligger gode grunner til aborten.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2011 #10 Skrevet 8. februar 2011 vi fungerer alle forskjellig. å det at hun "skryter" om dette er vel en form for å beskytte seg selv. har ingen tro på at dette ikke har vært vondt for henne. å selv om jeg har kjent personer heile livet mitt er det ikke ALT jeg ønsker å dele. jeg mener du heller bør fokusere på å støtte henne siden dere er så gode venner. du trenger ikke være enig i avgjørelsen hennes, men synes det er råtent av deg å hetse henne her på nettet. synes du virker noe trangsynt hvis du tror på at det virkelig er så lett for henne. å det med tanke på at du selv har vært gjennom abort selv så bør jo noen grunnleggende følelser være like... Vi er alle forskjellige!!
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2011 #11 Skrevet 8. februar 2011 Grunnen hennes er nettopp det "jeg er ikke klar for barn" derfor jeg mener det er sinnsykt at hun har fått innviglet abort så langt på vei. Avskyelig og ansvarsløst av henne HI
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2011 #12 Skrevet 8. februar 2011 Hallo, uke 14 ER drap! Bare noen få uker til, så hadde fosteret hatt muligheter for å overleve å bli født.... http://www.babyverden.no/Gravid/Uke-for-uke/14-uker/
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2011 #13 Skrevet 8. februar 2011 Jeg kjenner ei som tok såkalt "seinabort" etter uke 16 av samme årsaker (ikke stabilt forhold til barnefar, han er en egoistisk dust, hun selv ikke ferdig med utdannelse osv) hun var heller ingen tenåring. Men jeg gidder ikke "dømme" henne eller bli forbanna - hennes grunner er ikke min sak. Da hun beskrev forløpet - det er en del mer komplisert enn dagens abortpiller (for de tidlige sv.skap) ble jeg i hvert fall ikke misunnelig, det var faktisk lite morsomt. Seinere brukte hun mange år på å bli gravid, og sa at det selvsagt var sårt å vite at hun kunne ha hatt barn allerede. Nei, jeg syns hun har blitt straffet i massevis for sitt valg. Hvilken forbrytelse er det egentlig å bli gravid? Det skjer med kvinner over hele verden, og en eneste ting har de til felles: de må gjennom noen ubehageligheter alle som en.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2011 #14 Skrevet 8. februar 2011 Er det jeg også ikke helt skjønner. Det er jo noe en må søke om via nemnd, det har jo ikke skjedd her, var hos legen og dagen etter på sykehuset...Til du som mener jeg er ufølsom ovenfor min venninne: en kan ikke sammenligne min abort med hennes, som sagt jeg ble utsatt for overgrep av min egen onkel. Hun var bare uansvarlig og hadde ubeskyttet sex med typen hennes opp til flere ganger.. trenger jeg i det hele tatt si mer.. alle 27 åringer vet at man kan bli gravid av og ha ubeskyttet sex.. HI
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2011 #15 Skrevet 8. februar 2011 Nei, et svangerskap varer 40 uker, og foster under 28 uker regnes IKKE som levedyktige. Slutt å spre propaganda og skjerp deg kraftig! (Regner med du ikke satt og så de religiøse fundamentalistene i USA på NRK i forgårs. Der juger de til vordende mødre, gir dem tilbud om gratis ultralyd, men forteller dem at de er kommet kortere enn de virkelig er, slik at de skal utsette avgjørenlsen til det er gått for lang tid. I tillegg står de utenfor klinikkene og roper at de skal hjelpe fattige kvinner med penger og klær til barnet, hvis hun ikke tar det bort. De deler ut brosjyrer der det står "medisinsk" info av den typen du kommer med, som at et embryo i uke 14 er jevngodt med en baby og at man får brystkreft av å ta abort.)
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2011 #16 Skrevet 8. februar 2011 Ja, for uansvarlig kvinner bør jo absolutt få barn, det er alle enige om. Til pass for dem, liksom.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2011 #17 Skrevet 8. februar 2011 Og va er liksom greia med at under ul undersøkelsen så sa jormoren at det var en gutt? Trodde som sagt at de ikke hadde lov til og si sånnt under ul når en tar ul for og ta abort. Svært uprofft av henne..
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2011 #18 Skrevet 8. februar 2011 Herregud jeg er glad jeg ikke har venninner som deg! Samme hva du synes om at hun har tatt abort, eller hva som er den egentlige grunnen, det har vel ikke du noe med? Usj, jeg kan ikke fordra sånne sladrete mennesker som må mene og synse noe om alt andre foretar seg, og så kaller du deg venninne? Det er sånne som deg som blir sittende klistret til vinduet når de blir pensjonister, og registrerer alt hva naboen foretar seg. Lykke til, du må ha en ekstremt spennende hverdag!
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2011 #19 Skrevet 8. februar 2011 I følge min gynekolog, som jeg har tatt 4 ultralyder hos, så forteller de ikke kjønn hvis ikke detblir spurt etter. De leter ikke etter kjønn engang, for ofte lar det seg ikke se. Da tror jeg nok venninna til HI har vært nysgjerrig. KAN jo hende hun har noen menneskelige trekk hun også, og faktisk var litt nysgjerrig på fosteret. MULIG hun var litt i tvil før aborten. KANSKJE er hun ikke bare et blodtørstig monster som ler når barn kreperer rundt henne, gitt, men en vanlig kvinne som har sine sorger og anfektelser før en abort...
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2011 #21 Skrevet 8. februar 2011 Jeg må da få lov til og mene det jeg vil, er et fritt land vi lever i. Mener jeg at det er forferdelig at noen tar abort i uke 14 så lenge det ikke er en annen grunn enn "at jeg er ikke klar for barn ennå" så har jeg min fulle rett til og synes det også. HI
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2011 #22 Skrevet 8. februar 2011 Klart du kan! Men i vei du, det gjør du jo også. Jeg for min del har mange meninger om det meste, men når det kommer til venninner snakker jeg gjerne med dem om det er noe jeg føler sterkt for å si, i stedet for å sladre til alle andre. Jeg holder meg også for god til å baksnakke folk generelt, men det er nå meg. Gjør mot andre som du vil at de skal gjøre mot deg. Hørt den før?
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2011 #24 Skrevet 8. februar 2011 synes du skulle vise henne innlegget du deler med alle her. Om din personlige mening om hennes personlige avgjørelse. Er ganske sikker på at beskrivelsen av deg ikke lenger ville vært venninne gitt! tenk litt på den du.. ufattelig kvalmt gjort av deg!
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2011 #25 Skrevet 8. februar 2011 Synes det er mye mer kvalmt å ta abort i uke 14 bare fordi man ikke føler seg klar! voks opp og ta ansvar for dine egne handlinger..!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå