Gå til innhold

Noen fra Oslo her?

FrøkenLykkelig og 2 søte små

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Oj! så spennende... vi holder på å skal kjøpe vi åsså, mye som skjer nå ;)

Men du.. da lurer jeg på.. det er så mye til salgs på veitvet nå, har vært der å sett på en del, men vi er skeptiske pga det er så mye til salgs der, og at det er så billig der.. er det ikke noe greit å bo der?

Annonse

Jeg elsker å bo her, men dessverre så synes jeg ikke at skolen holder mål. Veldig høy innvandringsprosent, noe som i utgangspunktet ikke gjør noe, men hvis man har barn med språkproblemer i utgangspunktet, så tror jeg ikke det vil være det beste å gå på denne skolen.

Det er eneste grunnen til at vi flytter. Vil ha gutten vår på en skole hvor lærertettheten er høyere og har nok ressurser til vårt barn som er litt annerledes! Derfor ser vi mest på Akershus nå faktisk. Hagan ved Gjelleråsen og Lørenskog er to områder som vi virkelig liker :-)

Jeg jobber i Nydalen, så avstanden kan ikke være for stor heller :-)

Er vel det med skole jeg også har tenkt på, for min gutt blir fire nå, og som jeg har erfart, så flyr jo tiden, og det er greit å kjøpe et sted man kan se for seg å bo en stund.

Vi har også sett på Lørenskog, jeg jobber i sentrum, så om det er god transport er det greit for meg. Jeg lengter litt ut av byen, hvor gutten min kan leke litt mer selvstendig.

Så er det jo den evige drømmen om en liten grønn flekk i hagen da ;)

Gjest isimagen

Naboer, så gøy!

Noen erfaringer eller tanker om fødested? Og hvor skal dere gå på kontroller - jordmor eller lege?

Selv har jeg i utgangspunktet tenkt til å ta kontrollene hos fastlegen min. Hun er verdens beste (Markveien legesenter anbefales sterkt!).

Har egentlig veldig lyst til å føde på Ullevål ABC, men etter alt styret i media hvor verneombudene gikk ut og sa bemanningen på føde A og B var for dårlig er jeg litt skeptisk. "Heldigvis" gjelder ikke dette ABC.

Annonse

Jeg valgte Ahus sist, fordi det er nytt og tipp-topp utrustet, store fødestuer og flotte familerom. Men sist fødte jeg så raskt at jeg lurer på om jeg må ha fødeplass nærmere denne gangen... selv om jeg gjerne vil tilbake til Ahus.

Snuser også litt på ABC, men jeg fikk lokalbedøvelse i underlivet akkurat da jeg skulle presse, og det var fantastisk. Så det vil jeg helst ha neste gang også :)

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...