Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #1 Skrevet 4. februar 2011 Sønnen min har en favoritt "tante" i barnehagen som han elsker og være hos. Hver gang hun er på jobb når vi leverer, løper han mot henne. Og dette er jeg kjempe glad for. Men når vi skal gå sier hun ting som: "Hadet sønnen min" og "jeg elsker deg" For meg er dette litt unaturlig. Vil ikke si noe, for jeg er veldig glad sønnen min på 15mnd trives i barnehagen. Bare syns det er litt spesielt. Syns du?
Gjest Skrevet 4. februar 2011 #2 Skrevet 4. februar 2011 Sønnen min? I stedet for gutten min? Det var vel noe spesielt...
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #3 Skrevet 4. februar 2011 Haha ja d var spesielt! Hadde hun vært min ansatt så hadde jeg slått hardt ned på d! Hilsen ped.leder
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #4 Skrevet 4. februar 2011 syns det høres kjempe koselig ut jeg da, en trygg baarnehagetante=)) "hadet sønnen min" ble kanksje litt mye av det gode da men..., jeg hadde følt meg trygg med en barnehage tante som ble såpass godt knyttet til mitt barn..
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #5 Skrevet 4. februar 2011 Pass på så hun ikke kidnapper "sønnen sin" en dag.... Bare tuller altså, men vil nå si dette har passert spesielt...
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #6 Skrevet 4. februar 2011 det var kanskje litt vel spesielt jaa, men godt at han er så knyttet til barnehage tanten da, hadde følt meg litt tryggere med en sånn bernehagetante enn ei som ikke hadde brydd seg i det hele tatt..
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #7 Skrevet 4. februar 2011 Jeg synes dette var veldig spesielt. En kaller ikke barnehagebarn for "sønnen min" og sier "jeg elsker deg". Hos oss bruker de ord som kompisen min og go`gutten osv. Noe som er veldig hyggelig. Men hvis en barnehageansatt hadde kalt gutten MIN for gutten SIN og sagt at hun elsket han, hadde jeg tatt det opp med leder straks!
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #8 Skrevet 4. februar 2011 Dette betyr at hun favoriserer.. iKKE bra, og ikke særlig profesjonelt. Kan forstå at du HI er fornøyd og vet at gutten din blir tatt vare på. Men tenk på alle de andre små trollene som faktisk merker at de ikke betyr like mye for henne som din sønn gjør. Jeg gjentar: VEldig uprofesjonelt!
Gjest Skrevet 4. februar 2011 #9 Skrevet 4. februar 2011 På den annen side: kanskje ikke så rart hun sier slikt siden hun er tanten hans?
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #10 Skrevet 4. februar 2011 Spesielt! Hun kunne moderert seg til "hade vennen min" og "gleder meg til å se deg igjen" eller noe lignende synes jeg. Jeg liker når datteren min har et godt forhold til en eller fler barnehageansatte, må gjerne ha en favoritt for min del, gi klem osv. Men om de skulle omtalt henne som sitt eget barn og i tilegg sagt at de elsket hun hadde jeg synes det var litt for spesielt. Glad i deg, derimot hadde vært litt likere..
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #11 Skrevet 4. februar 2011 unødvendig da kakemonstermosedamen. Du skjønner jo du også at det menes en ansatt, må du virkelig understreke at man ikke kan bruke "tante" igjen?
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #12 Skrevet 4. februar 2011 Tror nok IKKE at hun er tanta, var sikkert bare en liten skrivefeil. Og om hun så var tanta så sier man ikke "sønnen min" til andre sine barn! veldig spesielt.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #13 Skrevet 4. februar 2011 TAKK. Det er ikke bare jeg som syns det er rart. Men denne barnehageansatte er ikke norsk. Så jeg har lurt litt på, om hun kanskje "mangler" litt av språket. Så kanskje hun mener og si "gutten min" og "glad i deg" Men veldig i tvil om jeg skal ta det opp eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #14 Skrevet 4. februar 2011 hm...lurer på om du har sønnen DIN i samme bhg som jeg hadde min....utenfor bergen.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #15 Skrevet 4. februar 2011 Ja, nå synes jeg saken stiller seg litt annerledes...... Mulig hun mener noe annet, men pga. kommunikasjon og språkproblemer sier hun det hun sier!?
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #17 Skrevet 4. februar 2011 WAY over the line å si disse tingene, men ettersom hun er fremmedspråklig så tror jeg at jeg ville ha slått meg til ro med at det er en del nyanser i språket hun ikke har plukket opp på enda. Hun mener sikkert bare å uttrykke at hun er begeistret for gutten din:)
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #18 Skrevet 4. februar 2011 Er denne damen fra filipinene eller lignede?? Der er man veldig flink til å utrykke følelser overfor barna sine verbalt.....jeg ville nok trodd at det var nyanser i språket som gikk tapt i "oversettelsen".. tror du skal ta det helt med ro.. Og så lenge han trives sammen med henne så er det jo bra?
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #19 Skrevet 4. februar 2011 ikke for å skremme deg, men jeg fikk litt sånn "hånden som rører vuggen"-følelse. Jeg hadde forhørt meg med de andre foreldrene i barnehagen. Sier hun sånn til alle, så greit nok. Men er det bare ditt barn hun sier det til, så hadde jeg uttrykt min bekymring til bestyreren.
Gjest Skrevet 4. februar 2011 #20 Skrevet 4. februar 2011 Er det ingen som tar en spøk lengre uten at det står 17 emotikon bak? http://morgenbladet.no/apps/pbcs.dll/article?AID=%2F20110128%2FOAKTUELT%2F701289903%2F-1%2FAKTUELT Jeg er vel knappest den som har vert ivrig i "tante" debatten...
Gjest Skrevet 4. februar 2011 #21 Skrevet 4. februar 2011 Da ble det straks litt anderledes. Hva om du tar det opp med leder på avdelingen, på fineste måte (hvis du er trygg på at hun bringer det videre på en god måte), det er jo en litt delikat situasjon. Hvilket land er hun i fra, vet du det?
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #22 Skrevet 4. februar 2011 Sier hun hade "sønnen min"???Det var spesielt. Gutten min derimot er ok. Og elsker deg er vel ok, hvis hun gjør det? Datteren min hadde en sånn barnehagetante som hun hadde et veldig nært forhold til. De hadde en helt spesiell kontakt. Da vi sluttet i barnehagen fikk datteren min en personelig gave og et brev som var nyydelig. Hun kom hjem til oss med dette. Denne barnehagetanten var alles favoritt men hun var spesielt knyttet til vårt barn. Hulkgråt da vi reiste. Jeg synes det var fint. Og naturlig. Noen mennesker får en helt spesiell kontakt, sånn er det bare, kjemi eller hva man nå vil kalle det.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #23 Skrevet 4. februar 2011 19:50 her Jeg syns også saken stiller seg annerledes hvis hun er fremmedspråklig. Da klarer hun kanskje ikke å skille helt på begrepene
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #24 Skrevet 4. februar 2011 banehageansatt (ikke tante). Vi bruker navn på dem i barnehagen derfor er dette aldri noe tema.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #25 Skrevet 4. februar 2011 Vet ikke helt hvor hun er fra, men det er ikke Fillipinene. Heller Østeuropa vil jeg tro. Regner jo med at ikke hun er sinnsforvirret ettersom ingen har tatt tak i det, av andre ansatte. Men kanskje det er jeg så må si ifra. Kanskje bare påpeke forskjellen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå