Gå til innhold

mange mobbere her?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Mobbing du liksom. Mobbing er gjentagende trakassering. At man får useriøse toskesvar på et innlegg på anonymforum er IKKE mobbing.

 

Den gangen det var gjentatte hetsetråder mot spesifikke nick kunne man snakke om tendens til mobbing. Jeg synes det er en uting at ordet mobbing misbrukes så til de grader.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mange grader av mobbing, og den formen for anonym trakassering som foregår her inne er en grad av mobbing..

Man kan fritt, som anonym, komme med stygge kommentarer og hårreisende uttalelser som sannsynligvis ikke ville kommet frem face to face..

At man har ett innlegg som kanskje oppfordrer til både positive og negative tilbakemeldinger er ikke det samme som at man kan tømme seg for eder og galle fordi man kan være anonym!

Har selv vært utsatt for mobbing, og har en sterk ryggrad, men her inne er det jammen mye rart som blir sagt.

Sikter også til at mange gir seg ut for å være veletablerte, oppegående mennesker med høy utdannelse som ser nedlatende på ulike grupperinger her inne..

Ser på meg selv som helt gjennomsnittlig, på alle plan, men "dere" litt høyt på strå er de samme som var mobbere på barne-og ungdomsskolen dessverre.. dere har bare blitt eldre og mer voksne og burde være i stand til å sile hva som kommer ut..

 

Skrevet

Kunne ikke vært mere enig med HI!!!

 

Selv skrev jeg et innlegg her inne om en gravditet og et dilemma. Har ikke i mitt syndige liv fått så mye dritt slengt etter meg. Jeg ble rett og slett deprimert av svarene. Dette innlegget skrev jeg ikke på anonymeforum, men på "beholde barnet?" Så den vemmelige tonen her inne, er ikke forbeholdt anonymeforum. Til slutt orket jeg ikke engang gå inn på innlegget og lese svaret, fikk helt hjertebank, selv om jeg var anonym og de andre anonyme, så såret det meg veldig. Ergo; jeg følte meg mobbet. På et babyforum! Forstå det den som vil. De som svarte verst, var ikke abortmotstandere, bare så det er sagt. Abortmotstandere kan man til en viss grad forstå på et vis.

 

08:41, er du en av dem som sitter klar til attack? Det er vel ikke annet å forvente at de som mobber, ikke helt evner å sette seg inn i følelseslivet til andre. Hvis folk føler seg trakasert, uansett om det er på nett eller ikke, ja da er det mobbing.

Skrevet

Jeg fatter ikke de som kan føle seg mobbet her inne (med unntak av de som jevnlig blir trakassert ved nick).

 

Her sitter man altså i sin lune stue, på jobb, på høgskolen eller på cafè og skriver anonyme innlegg som får anonyme svar. Alle svarene er kanskje ikke like trivelige og noen er direkte ufyselige, men ingen av dem er likevel personlige ettersom vi ikke kjenner hverandre. Det er ingen som blir singlet ut, som blir trakassert hver dag, som regelmessig blir plaget, ertet, hånet og gjort til latter. Vi er alle anonyme her inne og vi vet ikke hvem som sitter bak skjermen og skriver.

Vi har alle skrevet innlegg etter kommentarer som ikke har fått de beste tilbakemeldingene, men å gå derfra til å føle seg mobbet og bli deprimert er, i mine øyne, rimelig sjukt.

 

Dette er ikke en jobb vi må gå til hver dag med vondt i magen fordi vi blir mobbet og latterliggjort. Dette er ikke en skole som vi skulle ønske å slippe unna fordi vi blir plaget, trakassert og ertet.

Dette er et frivillig nettsted der vi alle er anonyme (iallfall så anonyme så vi selv ønsker å være) og ja, tonen kunne sikkert vært noe triveligere, men å kalle det mobbing fordi man får noen frekke svar er ikke annet enn frekt mot dem som faktisk opplever å bli mobbet hver dag i det virkelige liv!

Tenk litt over det, mens du fortsatt har muligheten til å skru av internettet, lene deg tilbake i godstolen eller gå ut en tur.

Skrevet

Det er slett ikke mobbing! Lær deg begrepet.

 

En annen ting, ikke legg et svar under mitt innlegg hvor du dermed impliserer meg i ditt begrep "dere".

Skrevet

Ta det til seg den som vil..

Har ikke ment å implisere noen inn i noe begrep, så beklager hvis jeg tråkket deg på tærne!

 

Skrevet

Jeg har det kjempe vondt om dagen og har så mye jeg ville fortalt/spurt om her på anonymforum. Men jeg tørr ikke, fordi jeg ser hvordan folk blir "angripet" her etter å ha lagt ut livet sitt. :(

 

 

Skrevet

Enig med deg HI:)

 

Jeg har alltid hatt en utpreget rettferidghetssans, den fikk meg opp i mye trøbbel når jeg var yngre:) Jeg ble selvsagt sosionom, og møter mange personer og historier i jobben min. Mange har problemstillinger som ligner innleggene her, og jeg vet hvor sårbare folk i slike situasjoner er, det er jo vonde historier, ikke enkle å dele med andre. De som ikke har noe konstruktivt å si til de med disse innleggene, hvorfor MÅ de si noe da?

 

Her var nettopp et innlegg " hvem er det som er "korte" her inne? Noe i den dur. Det går på enkeltpersoner. De som svarte var selvsagt anonyme:) Nå ble heldigvis denne tråden slettet, jeg tror ikke det rakk komme så mange nick på den. Jeg sa fra at jeg synes dette var et motbydelig tema, og fikk svar "ooo, frøken velferdsrett". Det synes jeg sier alt.

 

Jeg blir uvel av slike kommentarer som noen legger igjen, og som deg tenker jeg at disse damene oppdrar barn, det er bare trist. Vi kommer aldri til å få slutt på mobbing når noen blir opplært til det. Men vi bør fortsette å si fra uansett.

 

 

 

 

Skrevet

Åhh, herregud! Det er et nick som heter "Frøken Velferdsrett". Snakk om å ikke henge med i svingene her og være hårsår!

Skrevet

I rest my case :)

Da ble det enda verre kjære deg, da hang noen frk velferdsrett ut.

Og neida, jeg tok meg ikke nær av det heller, men det tipper jeg frk velferdsrett gjorde.

 

Beklager dypt og inderlig at jeg ikke kjenner alle nickene her inne.

Skrevet

Nå mobber du mobberne frøken pripp.De du kaller "mobbere" skulle vel ikke hatt barn i følge deg.

Skrevet

Enig. Skrev innlegg her om at jeg blødde da jeg var 17 uker på vei. Legen ville ikke ha meg inn før dagen etterpå for var ikke noe de kunen gjøre fra eller til uansett siden det var så tidlig. Folk spurte om jeg ikke gadd å dra inn pga feil kjønn osv. Og at jeg fortjente hets siden de brøy seg om barnet mitt og det gjorde tydligvis ikke jeg.

 

 

til dere som var fææle mot meg: i 21. sv uke gikk vannet og jeg måtte føde mitt perfekte barn. Det er det værste som jeg har opplevd. Å miste et barn er så sykt forjævlig at ingen som opplever dette trenger å bli mobbet for det. Er helt knust nå og har hatt begravelse for min lille skatt.

 

Gratulerer til alle som mobbet og hetset meg, be proud. Go go go!

Skrevet

12216 her: da jeg avr 17 uker hadde jeg ikke vært på ordinær ul enda, skulle ikke det før uke 18. men da de sjekekt babyen på ul så var jeg lengre frem enn det de trodde (de kunne uansett ikke gjøre noe fra eller til, hverken frembringe eller stoppe rier, før uke 23 sa de på sykehuset) men jeg ble innlagt da vannet gikk og eneste gang jeg fikk stå opp var om jeg måtte på toalettet.

Skrevet

12:12, det er det vel ingen som sier. Poenget er at drittslenging av alle mulige grunner ikke er nødvendig. Barn plukker opp mer enn man tror, og lærer av det de ser og hører. Ingen som har sagt at "mobbere" ikke er kjærlige mødre.

Skrevet

Så du mener at det er vår feil at du mistet barnet ditt? Snakk om å ha perspektivet i orden.....

Skrevet

mener ikke det. mener at mobberne kunne spart seg for de ekle kommentarene når jeg var i ferd med å miste. man mobber ikke en mor som er i fferd med å miste barnet sitt.

Skrevet

Det er jeg enig i, men jeg husker den tråden hun snakker om og HI sparte ikke akkurat på kruttet og hun la selv opp til den stemningen som ble til slutt.

 

Det er lett å skyte på alle andre, men noen ganger så må man også se på seg selv, hvordan man selv ordlegger seg og hva man selv skriver.

 

Skrevet

kanskje fordi man er i en sjokksituasjon og ikke helt reagerer som man hadde gjort om man ikke var i sjokk. uaansett, aldri greit å hetse.

Skrevet

"Jeg kan kalle deg ku hvis jeg vil. Men hvis du tar til motmæle og synes det er ufint og kjefter på meg, ja, da er det du som er dum." Fortell meg 12:12, regner med du har barn siden du er her inne. Hvis ungene dine mobber noen på skolen og dere blir innkalt til samtale med rektor, er det sånn at du da føler deg trakasert?

 

Skjønner ikke at noen kan sitter her inne og forsvare ufinhetene som foregår her inne.

Skrevet

Klart man blir provosert over frekke svar!! Hallo!!

Skrevet

Det er nettopp det man må huske når man deltar i nettforum og i diskusjoner på nett. Vi som leser kjenner ikke personen bak, vi vet ikke om hun sitter og griner, om hun er i sjokk, om hun egentlig sitter og ler osv. Vi leser bare de ordene som bli skrevet og da må man faktisk, også som HI, ordlegge seg på en ok måte. Det gjelder ikke bare alle de andre skjønner du, det gjelder også både meg og deg når vi starter, og er med i, debatter.

Skrevet

13:38 : Hvorfor la seg provosere? Det er jo nettopp det de vil: Få oppmerksomhet! Og du, med flere, går fem på hver eneste gang. Er dere ikke foreldre?

Hva gjør dere med uønsket tullete adferd hos et barn som kun vil ha oppmerksomhet? Ofte så bare ignorerer man det fordi når responsen uteblir så opphører adferden. Du ser hvor jeg vil med dette?

 

Skrevet

jada bare forsvar hetsingen du. greit greit. jeg gidder ikek diskutere mer med meg. sørger over tapt barn så får dere sitter der å hetse og forsvare hetsingen om det får dere til å føle dere bra.

Skrevet

gidder ikke diskutere mer med deg* jeg sørger over tapt barn så får du sitte der forsvare den hetsingen om det føles bra for deg. dessverre bryr jeg meg ikke nå mer, har nok med sørgingen av barnet mitt*

Skrevet

Det som er fasinerende her er at de som forsvarer hetsingen de har gått inn på denne tråden, så de må jo selv føle seg som mobbere? For meg virker hetsingen mer som sinne og selvrettferdighet, de sitter og er sinte og finner noen å ta det ut på. Nitriste saker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...