Gå til innhold

mange mobbere her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kom over denne nettsiden,grunnet ønsket om barn. i det siste har jeg sjekket igjennom mange av innleggene,mange mennesker som legge ut om livet sitt. noen lager tulle innlegg,men de aller fleste er oppriktige og søker hjelp på en eller annen måte. Det som skremmer meg er alle de frekke og motbydelige kommentarene. Enten er det klaging på mange skrive feil,eller ditt eller datt .Som oftest er det mye verre ting som blir svart. Ett eksempel er en kvinne som hadde en mann som ville ha sex med andre enn henne,når man ber om hjelp og råd på denne måten ,så kan man ikke forvente at alle skal være enig eller si det du ønsker,men kvinnes fikk en del dritt slengt tilbake som at han var sikkert lei av henne _og mer til(trenger ikke gå i detaljer) men dette er bare ett av MANGE innlegg hvor folk har bedt om hjelp, hvor de blir svart på en helt syk måte.

Det er en grunn til at ett menneske er nødt til å legge ut om livet sitt på ett forum,enten har de få venner, kan ikke snakke med vennene sine,eller så har de det rett og slett så jævelig at de sliter med å stå opp i det hele tatt, tenker ingen av dere som slenger dritt at kanskje dere ødlegger livet litt ekstra når dere kommer med så useriøs dritt? Flere av dere mobber jo, og da begynner jeg å lure..... Hvorfor må dere mobbere sitte forran pcn,og slenge dritt og mobbe andre mennesker, har DERE det så vondt med dere selv? Noe er hvertfall alvorlig galt med de som bruker tiden sin på å sitte på nettet å slakte de som trenger ett råd eller to. Tørr ikke tenke på hvordan barna deres er eller blir. Som sagt,jeg sier ikke at dere skal være enig i alt her,eller ikke kunne komme med noe som kanskje trådstarter ikke liker,men skriv det på en human måte,vis litt empati for det andre mennesket som kanskje har det vondt.

Jeg bare lurer på hvor det har blitt av høffligheten og menneskeligheten til enkelte her!

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, synes også det er dumt at det er så mange "mobbere" her.

Det som kan gjøre det ekstra ille er vel når ingen andre står på din side i tillegg.

Håper folk kan ta dette litt til seg og kanskje prøve å være hyggelige mot hverandre.

Jeg fikk sterk kritikk pga ei ikke likte måten jeg skrev et ord på. Må innrømme at jeg virkelig ble lei meg.

Skjønner ikke hvorfor folk skal være stygge med andre helt uprovosert....

Skrevet

Jeg mener at de menneskene som bruker nettet og dette forumet som er laget for mange ting bortestt fra mobbing,TIL Å SLENGE DRITT OG HÅNE ANDRE,har det vondt med seg selv på en eller annen måte. kanskje blir de undertrykkt i hjemmet,kanskje de har en utro mann/kjæreste eller kanskje de bare tror de vet best og alle andre er idioter. Vi som bruker siden til å få info eller bare skravle med hverandre får trøste oss med at de må ha det vondt med seg selv. Når eneste måten de kan få ut hatet sitt på er på ett forum hvor det går ann å trykke på en anonym knapp;)

Trodde mobbing stoppet på barnetrinnet,men desverre er det mange som sliter og lar det gå ut over andre. ta dere sammen,det finnes mange såre sjeler der ute:)

Skrevet

Hørte nylig på radioen om en forskning ang mobbing på nettet. Overraskende nok viste det seg at voksne var verre enn barn/ tenåringer. Dette forumet er et veldig godt bevis på det! Dessverre.... Men jeg syns det er veldig, veldig merkelig.. Jeg forstår ikke hvordan man kan få seg selv til å synke så lavt og skrive så mye ufint.

Skrevet

Kanskje man skulle blitt flinkere til å "ta" mobberne. Altså påpeke det når noen mobber, er stygge eller går på person i stedet for å gå på sak. Kanskje de blir leie til slutt da.

Skrevet

Mennesker som mobber, slenger dritt, sladrer og bakvasker er for meg aller nederst på menneskehetens rangstige. De er tapere, alle som en, uansett hvor "ressurssterke" de selv hevder å være. Selvinnsikt har de tydeligvis heller ikke.

Skrevet

"Rykter, sladder, baksnakking er snadder

for folk som aldri har begått en tabbe i sitt liv

hvisking, slarving, uoppfinnsom skravling

Å leve gjennom andre, det perfekte tidsfordriv

med sitt mentale arkiv og moralen som motiv

snakker om billig lykke

snakker om billig lykke

snakker om billig lykke"

Jeg nynner til denne og tenker...stakkars mennesker:)

Skrevet

Jeg skrev et lignende innlegg som deg her en gang.

Fikk utrolig mye kritikk tilbake. Dere skrev bl.a. at hvis jeg ikke taklet at ting ble sagt rett ut osv osv, måtte jeg bare fjerne meg fra nettsiden, komme meg inn på Skravle. At folk måtte få si det de ville, at jeg var umoden osv hvis jeg ikke tålte å høre sannheten.... Sannheten??? Jeg kan også være uenig i forskjellige innlegg her, men diskuterer på en saklig måte. Det er nok ikke så mange av dere damer som sitter med fasiten på alt!

Heldigvis har jeg så sterk ryggrad at jeg ikke lar meg bli provosert over hetsing av innlegg jeg har skrevet. Jeg orker rett og slett ikke å kommentere de. Men synes det er utrolig hyggelig å utveksle råd og få synspunkter på en saklig måte!

Skrevet

Helt enig.

Så tenk på hva de kommentarene gjør med ett menneske som ikke har ryggrad som deg. Jeg er sikker på at det er maaaaange som tar ting til seg,selv om alle skjønner at den personen som slenger dritt på ett forum har problemer med seg selv,så er det ikke alltid man greier å si det til seg om man har lagt ut en tråd hvor man legger ut om utro mann. Jeg hadde "DØDD" om min mann hadde vært det mot meg,og hadde jeg lagt ut en tråd om det her,og fått i svar :han er sikkert dritt lei deg,vil ha en finere og bedre dame enn deg. Så hadde det knust meg.

I flere tråder her inne blir folk navngitt,eller lagt ut link til bloggen deres,hvor folk kommenterer hvordan de ser ut og div... En mann på ett bilde hadde visst stygg frisyre,en annen dame så ikke ut osvosv. Jeg får seriøst vondt når jeg ser at noen blir krenket på den m¨åten mange blir her inne.

Hva skjedde med at folk kunne prate sammen på en normal måte?, om en kollega på jobben sa at hun slet ,for hun trodde mannen var utro, ler man jo ikke av henne og sier at det er hennes skyld,og hun burde vært bedre i senga,slik enkelte svarer folk her! Mange feige mennesker her som aldri ville sagt ett ord ute i den virkelige verden,mens her inne henger de seg opp i feilskriving,vekt ,hår og utsendeet.. men andre ord,mange enslige sjeler der ute

Skrevet

Kan tipse om Skravlesiden, forum for de som vil koseprate og jatte med andre uansett hvor uenig man måtte være.

Det er et supert alternativ til dere som ikke tåler tonen som er her inne.

Jeg synes anonymforum er fantastisk morsomt og underholdende, hadde det blitt bare koseprat her også hadde jeg ikke giddi å være her så mye.

Skrevet

Er ikke snakk om koseprat, er snakk om at man skal ikke behøve å få krenkende dritt slengt mot seg. jeg kan tipse deg om psykriatisk, stedet for de som nyter andres elendighet

Skrevet

frøken, får tipse deg om krangle siden . Om du har så mye behov for å slenge dritt til andre,sier vel mye om din umodenhet og elendighet i livet generelt

Skrevet

Psykriatrisk? og der var du kategorisert ressurssvak.

Skrevet

en dag sprekker det vel for deg? Om gleden din i livet er å sitte her å slenge dritt til andre?

Kan ikke være veldig sunt det

Skrevet

Nei, det er ikke gledEN, men det er hyggelig nok mens man venter på bussen, ja.

Skrevet

Godt innlegg, HI.

Er enig med deg, og synes mange her burde vise mer empati. Selv lar jeg bare være å svare om det er et tema eller spørsmål jeg ikke kan bidra spesielt konstruktivt til.

Bedre å si noe positivt, eller i det minste konstruktivt, istedet for bare å hakke ned på folk som har det vanskelig eller er i villrede.

Skrevet

kanskje første anonym har et poeng! Vi kan snakke MOT mobberene når vi ser noen!?

Det er en ting at vi sier våre meninger på en saklig måte. Vi vil alltid være uenige på visse områder, MEN, det må være mulig å si at en er uenig uten å rakke ned på hverandre! Jeg syntes hvertfall vi burde støtte hverandre!

Kanskje ikke det blir ferre mobbere pga det, men de som blir "mobbet ut" får hvertfall støtte, og det føles uansett godt :)

Skrevet

Dere mobber vel dere som til stadighet må kommentere skrivefeil??

Tro meg, dere har feil dere også..og ved å heve seg selv slik dere må viser dere deres egene feil;-)

Skrevet

07:37 skulle ikke være anonym

Skrevet

Helt enig med deg HI! Dette har irritert meg lenge. Synes også mødre som rakker ned på andres måte å oppdra barn på kan spare seg for det. Tror det er mange som sitter her inne for å belære og fremheve seg selv i godt lys. Da er man usikker.

Synes dib burde være et sted der man får råd, gir råd og kan spøke i en harmløs tone. Så kan resten av gjengen bare hakke på hverandre inne på kranglesiden og spare oss andre.

Skrevet

På tide å dytte litt på denne tråden...

Ta dere sammen voksne mennesker!

Skrevet

må si at eg ble rimeligt sjokket av noen av svarene eg fikk på mitt første og nok siste innlegg her i går med "Mann trenger hjelp"

vist man ikke liker inlegget eller ser mange skrive feil eller ikke har noe og bidra med hvorfor i F slenge dritt??

men takker alle med sakelige svar..

Skrevet

Synes det kommer litt an på hva du kaller for drittslenging da. Der er folk av ganske forskjellig oppfatning.

Jeg har også lagt ut flere innlegg, med spørsmål om tilbakemelding på det jeg evnt har lurt på.

Da må jeg også tåle å få høre andres meninger, uavhenging om de er stikk i strid med mine. Synes det er interessant å høre forskjellige vinklinger, er jo derfor jeg spør.

Dersom noen er direkte ufine, så henger jeg meg ikke opp i det. Sikkert en eller annen som har behov for å få ut noe galle akkurat da;-)

Såpass får man tåle, ellers har man egentlig ikke noe her å gjøre. Vil heller satse på Skravlesiden, som ei anna ei foreslo.

Synes for øvrig at de fleste svarer greit jeg.Og om du ikke tåler at folk er ærlige, så er ikke dette arenaen for deg.

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...