Gå til innhold

Kari Ann Volden og tvillingene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvordan det går?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun får ikke ta med barna til Norge siden de ikke er hennes barn og visumet hennes går visstok ut snart (eller har gått ut?) så da må hun enten reise hjem eller søke om å få bosette seg i India.

Skrevet

Ser ut til at hun må bosette seg i India.

Tragisk.

Skrevet

Ja, helt enig at det er tragisk. Det er tragisk at hun har satt ungene i den situasjonen de er i. Regelverket i Norge er krystallklart: det er ikke lov med eggdonor, og kvinnen som føder barnet er mor. Dette er noe hun må ha visst på forhånd, og hun har dermed bevisst prøvd å omgå reglene. Visste hun ikke om reglene er jo nesten det ennå verre, da har hun ikke tatt ansvar.

En liten digresjon fra meg her, men kjenner at jeg bare måtte få sagt det. Må samtidig si at jeg ikke er imot surrogati og skjønner godt at enkelte må ty til dette for å kunne få barn. Har akkurat skrevet en oppgave om surrogati i et etikk-emne på universitetet, og etter å ha lest historiene til folk har jeg fått stor sympati for de som får barn på denne måten.

Men over til det HI spør om, så er dette det siste jeg har lest:

http://www.nettavisen.no/nyheter/article3075572.ece

Skrevet

Hadde hun "bare" hatt eggdonor, men født barna hadde det ikke vært noe problem.

Hadde hun hatt eggdonor og spermdonor, men forsatt født de hadde det ikke vært noe problem.

Hadde hun hatt sist nevnte hadde ikke barna vært noe mere hennes enn de er nå, men hun hadde ikke hatt noen problemer.

Skrevet

Tragisk ja, men helt riktig? JA!

Surrogati er menneskehandel.

Skrevet

Jeg lurer på hvor hun får penger fra. Også ser hun ikke så sliten eller lei seg ut på bilder akkurat. Men hvordan har hun liksom tenkt å bosette seg i India? Hva skal hun jobbe med etc? Syns hele opplegget høres utrolig merkelig ut. Men jeg har samtidig hele tiden syns det er noe spesielt ved den dama (utfra tekst og bilder). Noe sleipt på en måte..

Skrevet

Surrogati kan ikke på noen måte forveksles med menneskehandel.

Ingen som har kjøpt barn her.

Skrevet

Det er ikke hennes barn - verken biologisk eller juridisk.

Skrevet

Hadde det virkelig vært så farlig om hun og barna hadde fått kommet hjem?

Skrevet

Næmmen i alle dager, så mye du vet om henne ut fra å se på et bilde da? Og India har en god del internasjonale firmaer hvor hun kan finne jobb.

Skrevet

Blir verre å kjøpe seg et sted å bo, hørt en må være Indisk statsborger.

Regner med at barna etterhvert får et statsborgerskap, hun kan vel da ta ferie tilNorge.

Skrevet

Joda. Hun har kjøpt egg, hun har kjøpt sæd og hun har leid en livmor. Det er så åpenbart kjøpte barn at det er helt utrolig at noen kan nekte på det.

Skrevet

Ønsker du virkelig at man skal skape en presedens der man bare kan dra til andre land, hente seg barn og ta de med seg hjem?

Volden har satt disse to barna i en forferdelig knipe, hun var kun tenkt på seg selv og sine ønsker og det forteller meg at hun er uegnet som mor. Barna må gjerne få komme til Norge, men det må skje innenfor de rammer som er satt for adopsjon.

Man kan ikke bare ta seg til rette fordi "JEG VIL HA!". Det er ikke slik det fungerer og Volden kan ikke sette seg selv over de lover og regler som gjelder.

14:04

Skrevet

Hvordan nekte på det???

Les dine egne ord!!!

Hva er da adopsjon?

Skrevet

Jeg har lest mine egne ord. MEnneskehandel begrepet når det gjelder surrogati handler ikke kin om barna som blir satt til verden, men også om surrogatene.

Adopsjon er ikke det samme. Der leier man ikke en livmor, kjøper egg og/eller sæd. At du kan finne på å trekke sammenligninger der er påfallende.

Skrevet

Jeg føler at det hun har gjort er uriktig og synes grunnleggende at den norske stat har handlet riktig, men... nå har det gått ett år og jeg mener nå at humane hensyn burde veie sterkt så jeg synes Norge burde gi henne muligheten til å få annerkjent barna som hennes egne. De har vokst opp i et år med henne som mor, så det er helt logisk at det beste for barna er å fortsette å vokse opp med henne som mor.

Tror uansett at de fleste ville tenkt som om en million ganger før man etterfølger hennes eksempel når man ser hvor mange vanskeligheter hun har endt opp med, så å prinsippholde på avgjørelsen for å forhindre at flere skal gjøre det samme tror jeg er unødvendig.

Skrevet

Hadde hun bare kjøpt egg og sæd hadde hun ikke hatt problemer.

Det er mange surrogater i vestlige land ikke snakk om fattige da.

Skrevet

Jævla dobbeltmoral her inne. Hu derre russiske skal få komme hit sjøl om hun også er kriminell og har fuska, men dere unner ikke tvillingmammaen å bo her. Jaja.

Skrevet

Du ser ikke litt forskjell på det å komme til Norge som mindreåring og det å kjøpe seg barn i utlandet for så å forvente at man får ta barna med hjem til Norge?

Skrevet

Ingen som nekter Kari Ann Volden å komme tilbake til Norge, men hun har, gjennom en rekke dumme valg, satt to små barn i en situasjon der de ikke har statsborgerskap. Norge har jo egentlig strukket seg lagt og sa at siden barna var hennes biologisk sett skulle de ordne det slik at hun kunne ta de med seg tilbake til Norge. Først da innrømte hun at de ikke var hennes biologiske barn. Dermed har ikke Norge noen forpliktelser ovenfor barna. Hva hvis det var en somalisk mann som ville ta med en barnegjeng til Norge som ikke var hans men som hadde vokst opp hos han. Hadde det vært greit?

Og for ordens skyld så synes jeg ikke at Maria Amelie(husker ikke hennes egentlige navn) skal få lov til å være her heller. Ikke noen forskjell på henne og Ahmed Mohammad.

Skrevet

Ved adopsjon er en mer nær menneskehandel.

Er ikke gitt at egg og sædcellerresulterer i barn, hadde det vært så enkelt hadde hun vel aldri trengt surrogat.

Men, det er lett å slenge ut noe når en aldri har vært i denne situasjonen.

Skrevet

Jeg har selv barn etter eggdonasjon, men jeg hadde livmor og klarte selv å bære og føde de.

For min del virker ikke hun noe mer eller mindre mamma enn oss andre.

Hun har slitt for å få barn, de barna er virkelig høyt ønsket, ofte mer enn en kan si om enkelte andre.

La de alle komme hjem, er det så farlig for akkurat deg personlig?

Skrevet

Hvorfor skal vi slippe tvillingene inn i landet og utelukke andre som ikke har tilhørighet til Norge?

Tvillingene er ikke juridisk Kari Ann sine, hun har ikke bidratt med noe annet enn penger for at de ble til. Ikke er de adoptert heller.

Det er ikke sånn at vi kan støtte enkeltsaker! Hvorfor lage andre regler for disse tvillingene, eller for Amelie for den saks skyld, enn for alle andre?? Bare fordi disse sakene kommer opp i media?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...