Gå til innhold

Barnevogn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Du støtte ikke meg - jeg tåler sånt. Men jeg skjønner ikke hvorfor noen må være så uoppdragne og lite voksne som på død og liv må bruke sånne ord som du gjorde - bare for og gjøre det liksom.

 

Men deg om det - de aller fleste skjønte jo hva jeg mente med mitt innlegg - og jeg synes fortsatt synd på deg. Det er bra de aller fleste med bakkekontakt og litt oppdragelse ikke er som deg:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi,er det ikke lov å svare på innlegg om man ikke er enig med den som starta tråden,eller flertallet??

 

Synes det er merkelig at noen får passet påskrevet fordi man synes en vogn(!!!!) er stygg og ikke har lyst til å kjøpe den selv.Ser virkelig ikke logikken.Er vel heller ikke synd på noen for at man er ærlig på hva man synes er fint eller ikke?Er det ikke ytringsfrihet og meningsutveksling?Og tilfellet her er jo ikke personlig rettet heller,det er snakk om meningen om en VOGN....ikke at man synes at personen som har tenkt til å kjøpe den førstnevnte vogna er stygg....

 

Dette måtte bare kommenteres.Perspektiv.

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må sei meg enig med anonym over, hadde tenkt å kommentere det eg og. Man må få lov å sei om man syns ei vogn er stygg eller fin.

Eg er enig med tupsi, syns ikkje simo vognene er fine eg heller. Dei er så store og klumpete. Men det er mi meining.

Du og fleire andre over her lika vogna, det er dåkka meining.

 

Folk har forskjellige meiniga om forskjellige ting :)

Heldigvis ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ka har bakkekontakt og oppdragelse å gjøre med om man lika en ting eller ikkje? Det forstår eg ikkje heilt. Det må da gå an å sei ka man meina, enten liker man en ting eller så gjør man det ikkje. Er det sånn at man kun kan sei ka man lika? Fordi nåkken andre kan bli støtt eller lei seg for at ikkje alle liker den samme tingen? det er då en tråd der man har diskuert forskjellige vogner og meininga er det ikkje? Sjølvsagt vil det då komme opp nåkken som i ditta tillfellet ikkje likte samme vogna som deg. Veit at det er fleire som overhodet ikkje liker brio sing, blandt anna likte ikkje sambo den i starten, han syns den var stygg. Men det er då deira meining og eg trur ikkje dei har mista bakkekontakten eller har dårlig oppdragelse fordi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok - da tar vi t-skje varianten.

 

Min kommentar over er at jeg faktisk ikke skjønner hvorfor man må bruke ord som - stygg, teit dum etc her inne på BIM - se lenger opp i tråden.

 

Vi er jo voksne mennesker som snart skal oppdra barn. Barn mobbes i dag, blandt annet gjennom bruk av slike ord.

 

Man kan ha mening om noe og man trenger ikke like hverken det ene aller andre - men det er lov og si det på en ordentlig og voksen måte.

 

Og - slik jeg forstår har vel jeg lov og mene dette:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ehem...teskje eller ikke.Synes du sitter litt i glasshus her og tar ting ut av sammenheng og overdramatiserer en smule...

Ditt eget sitat under:

 

"Men deg om det - de aller fleste skjønte jo hva jeg mente med mitt innlegg - og jeg synes fortsatt synd på deg. Det er bra de aller fleste med bakkekontakt og litt oppdragelse ikke er som deg:-)"

 

Voksent og ordentlig utsagn?Og hvordan kan du anta og påstå at de aller fleste er enige med deg?Det viste seg vel å ikke stemme i tillegg til at ikke alle ytrer sin mening på forumet heller.

Videre,ditt eget utsagn:

 

"Vi er jo voksne mennesker som snart skal oppdra barn. Barn mobbes i dag, blandt annet gjennom bruk av slike ord.

Jeg har sett dette mange ganger her inne, men også andre ord som idiot, dum etc."

 

Mobbing generelt er uakseptabelt og bør tas alvorlig,men synes du det er riktig tema under overskriften "barnevogn" hvor en person har ment at en vogn av et spesifikt merke er stygg?

Å bruke ordet stygg om noe, betyr ikke automatisk at man mobber eller at det kommer til å føre til at man mobber eller at ens barn kommer til å mobbe i fremtida fordi man har brukt det ordet selv.Kommer vel helt an på konteksten og hva man kaller stygg.Ungene kommer uansett til å høre dette ordet i løpet av sitt liv (for eksempel om gjenstander og preferanser) og da er det vel bare opp til foreldre å enkelt forklare når det er akseptabelt/ikke å bruke dette ordet.

 

Og hva som skrives på andre tråder er vel revnende likegyldig for de som skriver på denne tråden?Ta det opp med dem det gjelder om du føler for det og ikke overfør det til en liten kommentar angående utseendet på en vogn.

Se ting i sammenheng,that`s all.

 

Så får vi håpe vi alle blir fornøyde med vognene vi velger,uansett merke!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Må bare si at dette var et veldig bra innlegg, Anonym - her kunne du fint signert og vært stolt av det!!

 

Er fullstendig enig med deg!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde Emmaljuna Duo Edge med nr 1.

Veldig fornøyd med vognen, egentlig, så vil ikke selge den, men den er tung, så jeg har lyst til å kjøpe en til... ;-)

Da vil jeg ha en 3-hjuling som er lettere og tar mindre plass i bagasjerommet. Synes TFK og OTH Mountain Buggy er fine, men må titte litt nærmere på det.

 

For dere som bor oppe i etasjer - en venninne av meg hadde TFK med nr 1. De bodde i 3 etg uten heis. Den hadde stor og god bag (hard), som allikevel var ganske lett og grei å være med seg opp.

 

Verdt å ta en titt på - man må ikke ha myk bag fordi om man bor oppe i etasjene ;-)

Ellers har jeg hørt mye fint om Emmaljunga City Cross - her kan man også få bag, mener jeg.

Simoen er, som Emmaljunga Duo Edge, en tuuung vogn... greit å være forberedt på det... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er det virkelig mulig sier jeg bare...? Jeg er enig med de fleste andre over her at det faktisk skal være lov å både si og mene at ei vogn er ser stygg ut. Eller mindre pen da, for å være riktig fisefin. Simo vogna er rett og slett klumpete og ser ikke pen ut. Det er min mening, og jeg måtte bare skrive det for jeg ble så utrolig provosert av det som ble skrevet over her.. er det mulig! bakkekontakt!? haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at jeg har helt provesert mange her inne i augustklubben. Egentlig er jeg ferdig med denne diskusjonen for lenge siden og slik jeg ser det er det mange ikke forsto min opprinnelige menig.

 

Jeg synes ikke om å bruke stygge ord om ting som andre synes er veldig fint - og som de gleder seg over. Så slem er jeg ikke nå og en sånn person har jeg ikke noe ønske om og bli.

 

Denne meningen må jeg få lov og ha :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle må få lov til å ha sine meninger og det er jo tullete å bli sint på andres meninger, vi kan jo ikke ta ansvar for andres synspunkter. Det er til syvende og sist bare oss selv vi kan passe på. Også når det gjelder andres banning er det vel ikke opp til andre å si "fy så stygt" bare la være å si det selv og fortsette å diskutere saklig:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stygg eller fin, liker eller like ikke? Dette blir for meg bare en farse og et ordkvervleri om tull.

 

Det er helt ok å like eller ikke like, men er delvis enig i at man ikke behøver å bruke ordet stygt om noe andre synes er fint. Smaken er like forskjellig hos alle og det synes jeg man kan respektere.

 

La meg trekke tråden lengere enn "bare barenevogn" til du har et stygt barn og jeg har et pent barn. Det ville vel de aller fleste ungått å si noe som helst om, som forøvrig bare er et eksempel. For meg blir det uansett latterlig å bruke slike betegnelser og faktisk veldig umodent.

 

Når man oppholder seg i offentligheten som her på nettet, håper jeg alle bruker fornuft, viser hensyn og respekterer andre og er såpass tolerante til at vi er foskjellige. Det er så innmari lett å slenge ut om alt og ingenting i kraftige eller mindre kraftige ordelag, ofte etterfulgt av sin anonyme status.

 

Jeg skal ikke være moralens vokter her, jeg er abolsutt ikke bedre enn noen andre. Tenker bare det at det man tåler å si i daglys og i ansiktet til andre i det daglige, bør følge inn her. Synes abolutt ikke skal være "fritt fram" for alle. Hva med å ønske hverandre godt og heller tie litt stille om hva man ikke liker, eller ikke synes er pent eller synes er idiotisk? Til hvilken nytte er det for den som sier det eller mottar det? Ingenting, absolutt ingenting...

 

Jeg setter i allefall pris på at man tenker litt før man snakker og at man klarer å diskutere saklig.

 

Det er forøvrig lov å rapportere innlegg som ikke oppleves "ok".

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til deg TabulaRasa - er så absolutt enig med deg:-). Jeg kunne ikke forklart det bedre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil kommentere vogner, siden det var det jeg i utgangspunktet gikk inn for å gjøre:) vi står mellom Emmaljunga city cross og brio happy, begge er nette vogner som er viktig for oss med dårlig plass over alt. Men har hørt at brio vognen har strøket sikkerhetstesten tidligere. Noen som vet om dette bare gjalt den gamle modellen eller og det også er den nye som kom i 2010?

 

Mye å tenke på når det kommer til vogn..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestemt oss for Simo Duo, sort. Jeg ble overrasket over hvor lett vogna er da det motsatte ofte blir sagt. Ser ingen problemer med å bære bag i trapper, eller ha vogna ut og inn av bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nå bestilt en easywalker qtro. Denne har like stor bag som de støørste bagvognene, men trillekomfort som en Gud! :) Både jeg og mannen ble frelst da vi prøvde den... Gleder meg sååå til å ta den i bruk! Noen som skal ha samme vogn? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også vurdert en qtro, syns den såg veldig fin ut!! Har ikke fått testa den ut endå, veit ikkje om den blir solgt her som eg bur. Har ikkje fått sjekka det ut endå, men får ta meg en runde snart. :)

 

Har egentlig vogn som eg er veldig fornøgd med, ei brio sing vogn. Veldig god vogn det og, men har akkurat funne ut at det ikkje finnes søskenbrett eller søskensete til den, og det er eg nesten avhengig av og ha da eg ikkje har billappen og sambo skal skifte jobb og flytter hvertfall et halvt år før oss om ikkje meir. Så må gå i barnehagen med storebror som vil være 2 år og 7-8 mnd når lillebror blir født. Ikkje lange vegen å gå, men er bratt og uten fortau, så føler eg får bedre kontroll om han står på brett forann meg. Liker ikkje det at der ikkje er fortau, men har ikkje nåkke valg, så må berre gå der.

 

Ka du ga for vogna og kor kjøpte du den? :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He,he, ja,ja, nå er det ikke utseende som er viktigst for meg, men hvilken vogn som er mest praktisk, slitesterk og anvendelig.

 

Jeg må innrømme at jeg synes det blir litt fisefint å velge barnevogn utifra utseende..........men det er nå meg;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...