Gå til innhold

Barnevogn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er det flere som har begynt å kikke på vogn? Jeg har bestemt meg for merket Simo, men er veldig usikker på om jeg skal velge Duo eller Kombi vogn. Må innrømme at jeg ikke helt klarer å få tak i forskjellen på de......?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ei brio sing vogn etter førstemann, veldig fornøgd med den. Har svingbare hjul framme, men er veldig stabil. Dei kan låsast om nødvendig. Det er ei veldig lett (13kg) vogn som er god på all slags føre, til og med snø :)

 

Simo kunne eg aldri tenkt meg (men meg om det), totalvekta på ei simo kombi er jo over 21 kg! (tenk å løfte det inn og ut av en bil nesten kver dag) Og duo er ikkje langt unna, men er truleg litt lettare.

Forskjellen på dei er at på kombi vogna står bagen oppi sittedelen, mens på duo er det to dela som enkelt klikkast på understellet kver for seg.

 

Lykke til med vognvalget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg har sett på en del vogner og for oss har valget falt på Simo kombi.

 

Forskjellen på Simo kombi og Simo Duo er at Simo kombi er mye lettere i vekt enn Duo, men den den veldig stødig likevel og det er enkelt og ta ut bagen for og ta med seg barnet uten og vekke det. På Duoen er bagen og sportsvogndelen to separate deler og bagen er veldig tung.

 

Vi valgte Simo Kombi fordi vi bor i tredje etage i en by og for oss er blir det praktisk og bare kunne ta ut bagen. Videre er bagen stor og romslig og man for plass til en god vinterpose i den, herunder en voksipose. I og med at vi skal ha barn i august er dette også noe vi har vurdert.

 

For og velge en vogn som passer deg best er det lurt og dra til en butikk med godt utvalg så kan du sammenlikne selv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte en ting til - som i innlegger over er det en skal ha vognen inn i bilen hver dag. Det er noe ikke vi har planer om, vi bor sentralt og har gangavstand til det meste. Men av og til vil vi nok ta en biltur og vi har faktisk plass til vognen i bilen.

 

Jeg tror man må tenke litt på hvordan vognen skal passe best inn hos den enkelte og hva som er mest praktisk:-)

 

Lykke til i valget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simo kombi:

- Vognene selger relativt jevnt over hele landet, men aller mest til folk som går mye tur og som lett kan lagre vognen. Simo Kombi selger minst i helt sentrale bystrøk. Hvis du bor i fjerde etasje uten heis, er Simo Kombi en svært tung vogn å dra opp trappene, sier Krosby.

 

For Simo Kombi er ingen lettvekter. Sportsvogndelen veier rett i underkant av 17 kilo, og med bærebag veier vognen 21,4 kilo.

(kilde: barnevognguiden.no)

 

Simo duo:

Vekt: 16,8 kg som duovogn (Standard understell inkl. lufthjul)

18,0 kg som sportsvogn (Standard understell inkl. lufthjul)

Mål sammenlagt komplett: 960x625x680 mm (Duo vogn)

(kilde: simo.no)

 

Måtte berre, sia du trudde kombi var lettare enn duo ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare jeg også :-)

 

Har ingen planer om og dra vogna opp i tredje - derfor blir det denne vogna, med bag. Den blir anbefalt spesielt til de som bor i blokk, fordi det er så enkelt og ta med kun bagen opp:-) Var for to dager siden i butikken og sammenliknet vogner med hverandre og vi mener denne er mest praktisk for oss og jo den egner seg meget godt til bybruk der jeg bor. Er han der KROSBY mann eller kvinne - og har denne KROSBY noen gang hatt barn? hmmm, kanskje vedkommende selger andre typer vogner og tenker på markedsføring:-)

 

Fullstendig uavhengig i hva KROSBY sier er dette er svært god vogn for meg og sikkert mange andre også. På samme måte som den Brio du velger er den bra for deg og mange andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Poenget mitt var at kombi ikkje er lettare enn duo. Ikkje meininga å tråkke deg på tærne. Er simo kombi den beste vogna for deg så er den det. Ville berre få fram at duo er masse lettare i vekt enn kombi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi, hi - ingen som tråkker her vel. Ser at vi har termin omtrent samtidig, 5 august. Kanskje tar vi en trilletur sammen med Simo kombi og

Brio:-) når den tid kommer.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dessuten finnes det nok garantert bager på markedet som er lettare enn bagen i kombi :) visst det er derfor du har valgt den :)

 

er generelt veldig intr i vogner og har ei mor som jobber i vognbutikk, så har sjekka ganske masse, lest om mange forskjelligen og fått masse info fra min mor.. Og uansett kordan man vrir og vender på det er simo dei største og tyngste vognene på markedet :)

men som du seie så skal du ikkje dra opp heile vogna og ikkje skal du bruke den særlig i forbindelse med bil heller.. Så då er jo det greit..

 

eg ville som sagt berre få fram at duo er lettare enn kombi i totaltvekt.

 

Legger til; siden du lurte, Elida Krosby, daglig leder i Brio Baby Norge.

I dag eies merkenavnet Simo av Brio-konsernet, men Simo-vognene markedsføres som eget brand.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vekten er det viktigste vil jeg anbefale Bugaboo. 9 kg, lett å bære opp tre trapper, men gud som jeg ønsker meg heis nå som det blir to smårollinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde simo kombi forrige gang og GLEDER meg til å ta den i bruk igjen :) Den er solid, romslig og god!! Hadde ingen problemer med å løfte den ut og inn av min lille Audi a3!! 21 kg...blir sterk i armene da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hyggelig at flere liker Simo kombi.

 

For meg er ikke vekten det viktigste, men at den er praktisk til meg. Både jeg og sambo var enige etter og ha lest litt og sett på vogner. Vår prioritering:

 

1. Skal være enkel og ta opp i tredje etg. tenker da på bagen og ikke hele vogna - den vil stå i kjellern og der er det god plass.

2. Skal være stødig og sikker.

3. Skal ha plass til både baby og voksi pose i bagen i vinterhalvåret 2011/2012

4. God og romslig til og sove i når barnet begynner i barnehagen (når den tid kommer), inkl voksipose.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Simo kombi til førstemann. Den er helt topp å gå på tur med og bodde også i 3. etg når han ble født (vogna kunne stå nede). Så var kjekt å bare ta bag'en med ungen i opp. Men den tar mye plass i bil og tung og ta inn og ut. Nå var ikke det så mye problem, da jeg ikke hadde den så mye i bil(hadde en egen lettere vogn til handleturer osv). En annen ting jeg savnet var svingbare hjul. Var veldig slitsom vogn å ha med i butikker osv. Men alt i alt, en veldig god vogn, og til vårt bruk (mye turer i marka og lite bybruk, selv om vi da bodde i Oslo) da var den perfekt.

Nå skal vi ha en ekstra vogn til nr 2 og jeg har falt veldig for TFK joggster twist. Skal til Danmark/Tyskland i sommer, så blir i såfall til at den blir kjøpt der.

Simoen kjøpte vi brukt og ser ganske falmet ut (også et minus at de falmer litt fort), så bruker den heller til sovevogn i bhg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en ting til vi likte godt med Simoen - den store bagen. Mange av de andre bag'ene hadde nok vår store gutt vokst ut av allerede rundt 4 mnds alder eller no. Simo bagen mener jeg å huske at jeg brukte til han var ca 7-8 mnd gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke helt bestemt meg enda jeg, det eneste jeg vet er at jeg ikke vil ha vogn med små/svingbare hjul for det er et mareritt å trille rundt her jeg bor hehe ;) Kombivogn må jeg ha, har ikke plass til vogn inne så vogna må stå i kjelleren så da er det nok enklere å bare ta med bagen inn ;)

Bor midt i byen så vi har ikke bil, har alt i gangavstand så da slipper jeg å tenke på det med vogn i bil. Lurte på om jeg kansje bare skulle kjøpe sportsvogn å jeg, å så bruke voksipose med bæreplate... finnes jo både sommer og vinter dyne til voksiposen eller eventuelt bare bruke softbag fram til det blir kaldt nok til å finne fram voksiposen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte bare å nevne for dere som syns kombibagen til Simo er så stor og romslig:

 

Jeg hadde denne til min nr en og to, og førstemann vokste utav bagen når han var 5 mnd, og det var om sommeren - uten voksipose eller særlig mye annet tilbehør... Nå skal det legges til at han var en STOR baby. Nr to fødte jeg i slutten januar, og for en så nyfødt liten sak var det ingen problem å få voksipose i frem til våren.

 

Min konklusjon er at bagen IKKE er særlig romslig, i forhold til en duovogn. Men duobagen er selvsagt ikke like enkel å bære med seg...

 

Nå skal vi har nr 3, og vi dropper både Simo og kombi, men går heller for en lettere variant med større bag. Nettopp fordi det skal være plass til pose i bagen hele vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke, og kanskje ikke som kombi ;) Vi vil bare absolutt ikke ha kombi denne gangen. Hver sine behov! Jeg må regne med stor baby denne gangen også ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som liker Simo vogn her ser jeg! Det gjør ikke jeg, beklager men synes den er stygg! (sorry men det er min mening)

 

Har en Emmaljunga edge duo fra første mann som skal brukes denne gangen også! Elsker den vogna!! (blir ikke fornærmet om noen har negative meninger om den)

 

Godt vi er forskjellige og hver enkelt kan velge den de synes er best for seg selv :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tupsi

 

Noen liker det ene og noen liker det andre.

 

Det jeg synes er veldig ufint og viser liten modenhet og viser dårlig oppdragelse; Det er når noen bruker ord som, stygg osv. Jeg har sett dette mange ganger her inne, men også andre ord som idiot, dum etc.

 

Er det virkelig slik at noen bare må bruke sånne ord - fordi man ikke liker utseende på noe man selv ikke synes noe særlig om. Jeg bare lurer.

 

Nå var dette bare en vogn, men ville du sagt til din vennine at den nye jakka hennes var stygg?

 

Egentlig synes jeg bare synd på deg som må

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager hvis jeg støtte deg! Overhodet ikke meningen å såre noen!

 

Og ja hvis en venninne hadde kjøpt en jakke jeg synes var mindre pen hadde jeg sagt det til henne, på samme måte mine venninner kan si til meg om jeg har kjøpt meg noe mindre pent!

 

Heldigvis har jeg såpass gode venninner som sier meningen sin uansett positiv eller negativ. Det setter jeg kjempe pris på! Noen ganger er det greit å få andres mening!

 

Og meg er det ikke synd på :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...