Gå til innhold

Hvordan har fedrene deres vært i pappapermisjonen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe.. Ja kjenner igjen den der.. Har fått inntrykk av at fedrene bør få blow job hver dag, sex selv om dama er aseksuell, middagen klar på bordet og lovord hver gang han leker med barnet sitt.

Er visst veldig unormalt å skrive klageinnlegg her inne også. Tydeligvis ikke lov til å lufte sine frustrasjoner under anonymforum engang. Hardt å være kvinne :P

HI

Skrevet

Jeg måtte på jobb etter 8 mnd, da var min del av permisjonen brukt opp. Samboeren min tok da sin permisjon, pluss ulønnet permisjon, totalt 1 år hjemme, mens vi ventet på barnehageplass. Jeg har aldri hatt betenkeligheter med å la han ta ansvar selv, og han og barnet har et svært nært forhold. I vår livssituasjon var dette en god løsning, selv om det ofte er kvinnen som er hjemme lengst i mange tilfeller. Bortsett fra amming, er det ingenting mødre gjør bedre enn fedre som omsorgspersoner, mener jeg.

Synes det er rart med enkelte hønemødre som må sjekke og kontrollere hva/hvordan partneren gjør omsorgsrollen sin. mange fedre slipper jo knapt til, eller får masse gode råd eller befalinger i en jevn strøm. Noen menn har jo ikke lyst å være sammen med babyen, andre er kanskje usikre på det når det er nytt, men mitt beste råd er å slippe dem til! Hvis du lar han slippe unna ansvaret med barnet, kan du nok ende opp som mora/hushjelpen til mannen din. Jada, menn har mange andre løsninger og måter å gjøre ting på, men det betyr ikke at det er dårligere en det moren kan tilby.

Skrevet

syns nesten det er rart å lese innleggene deres. her er far sykemeldt. (ingen fysiske skader, eller alvolrig syk) jeg er fremdeles i fulltidspermisjon. det eneste far gjør er å sove lenge, være våken til sent på natt (gjerne med et par glass vin) og gidder ikke gjøre så mye på dagtid uten om det han selv vil. vært på byn 3 dager på rad nå. han er langtidssykemeldt. hvis jeg spør om han kan ta datteren vår når hun våkner om natten later han som om han ikke hører, eller sier bare nei. står aldri opp med henne og skal jeg dusje i fred, kommer han ned med henne etter en liten stund. så fedre er forskjellige, men det er mødre også. her har jeg definetivt best forhold til datteren vår på 1 år. jeg hadde faktisk ikke tørd å latt han hatt henne alene over lengre perioder etter visse hendelser...men han er flink å leke med henne :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...