Gå til innhold

Er dere i full jobb eller sykemeldt?


2flottebarn;)

Anbefalte innlegg

Jeger 100% sykemeldt. Men jeg sliter veldig med rygg, nakke og skuldre. I tillegg er jeg helt utslitt hele tiden nå, og må sove noen timer på dagtid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:-)

Er 100% sykemeldt og har vært siden uke 15, er nå 20 uker på vei med tvillinger.. Ble sykemeldt pga bekkenløsning,utmattelse,hodepine og kraftige kynnere, med andre ord "hele pakka". Kjempekjedelig noen dager, men jeg vet at dette er til det beste for mine to små mirakler:-D

Jobba forresten på ett treningssenter, der rydding av 25kg vekter var en del av jobben og man aldri satt i ro..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Jeg er gravid i uke 17 med nummer 3 (har 2 gutter på 2 og 5 år) og jobber fortsatt fullt som sykepleier. I tilegg jobber jeg som instruktør på et treningssenter. Føler at formen holder seg bra, men jeg har begynt å kjenne det i bekkenet og får fysioterapi. Sliter også med tretthet og hodepine om kvelden, men tror dette er ganske normalt når hverdagen er såpass hektisk. Jeg har nå bestemt meg for å få vaskehjelp 2 ganger i mnd. Da blir det litt mindre arbeid på mor:) Vi er alle forskjellige, viktig er at hver og enkelt lytter til sin egen kropp og handler deretter:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei, er i uke 19 og jobber 100%. Planen er å fortsette slik ut hele svangerskapet, så krysser fingrene. Slapp heldigvis unna kvalmen så har ikke hatt en eneste sykedag. Utrolig lykkelig for at jeg fortsatt føler meg så fin. Passer på å trene og holde meg i aktivitet fortsatt. Ellers har jeg nå satt av resten av svangerskapet kun til jobb (førstegangsfødende), så prøver å prioritere jobb foran alt annet. Det betyr at det blir mange rolige kvelder hjemme der jeg sovner på sofaen for å samle energi til morgendagen. Skal sies at jeg trives utrolig godt i jobben min! Jeg skjønner at det er mange som blir veldig dårlige når de er gravide, men jeg kjenner også flere som trives ganske godt med å "slippe" å være på jobb fordi man har en unnskyldning. Blir dårlig av å se folk som er borte fra jobb pga graviditet men som fortsatt er ute med venninner på kafe, shopping etc. Og det som er synd er at disse ødelegger for alle de som faktisk er dårlige!! Synes det er skikkelig trist å se.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 20, kjempeheldig og er frisk som en fisk, ingen plager, og har vært i 100% jobb inntil i går, er nå 100% permittert pga høyrisikoyrke, og synes det er veldig trist å ikke ha noe å gå til. Trener og går langrenn og slalåm, men synes jobben er et savn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal være veldig forsiktig hvor man tråkker når det gjelder å være sykemeldt i denne tiden.

Jeg er ei jente selv som er førstegangsfødende, har tidligere aldri vært borte en dag fra jobb. Og skal sies at jeg elsker jobben jeg har.

Har nå vært sykemeldt siden midten av desember, og den fortsetter mest sannsynlig ut svangerskapet.

 

Har blitt satt i høyrisikosvangerskap pga kraftige smerter i magen som ender opp med kynnere og symptomer på at fødsel vil starte, og nå begynnende bekkenløsning.

 

97% av dagene mine går på å flytte meg fra senga til sofaen og tilbake.

De få dagene jeg har vært bra, har jeg faktisk våget meg ut på lunsj med venner og kjøpt en ting og annen på et senter.

 

Skulle gjort mye for å kunne gå på jobb, om det bare var en dag i uken.

Har full forståelse for de som er dårlig, er ikke alle som er så heldig å ha fine svangerskap som alle fortjener å skulle fått.

 

Kos dere alle dere som har et fin svangerskap, nyt det :) :)

Og til dere andre som ikke er fullt så heldig, hold motet oppe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har to små fra før, på 2 og 3 år. Har jobbet 80% siden jeg gikk tilbake fra permisjon for et år siden. Dette er skiftarbeide og jobber som spesialsykepleier. Har fungert veldig bra så langt, men så merket jeg at nattevakter og beredskapsvakter tok energien fra meg i mange dager etterpå, så det er jeg nå fritatt for.

 

Dette svangerskapet ser ut til å bli det tøffeste av alle, og plagene har begynt å snike seg på. Husker jo jeg jobbet fram mot permisjonsstart med første, men enkelte fraværsdager innimellom. Og følte meg mye sprekere. Men kjære vene, man jobbet og gikk hjem og la seg og snorket. Man pleide seg selv og smurte seg inn med div kremer og tok sånn vare på seg selv. Det har jeg ikke anledning til nå. Etter en tøff arbeidsdag, så er det henting i barnehage, lage middag, bade unger, husarbeide, kveldsstell forberede neste dag. I tillegg endel "slossing" med to i trassalder som innebærer å måtte tvinge på dem klær, noe som kan være veldig utmattende med stor mage.

 

Så egentlig til dere som er flinke og jobber 100% hele svangerskapet og ikke har barn fra før- jeg synes ikke det er sånn kjempeimponerende... men det kommer jo an på hvilken jobb man har da selvfølgelig. Stort sett er de fleste svangerskap uten særlige komplikasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 21 og er nå sykemeldt 100%. Helt vanlig når man går med tvillinger. Kjeder vettet av meg, men det er vel verdt det når man skal prioritere de to i magen. Jobbet noe redusert før jeg gikk ut i full sykemelding, fordi jeg har slitt mye med hyppige vonde kynnere og vondt i magen, samt nedpress. Det hjelper faktisk å ruge på sofaen.

 

Har også vært veldig trøtt og sliten, og er det fortsatt. Jeg klarte faktisk ikke gjøre en god jobb, til tross for at jeg har en kontorjobb. Det var som om tvillingene sugde ut livskraften og all energi. Så jeg kimser ikke av de som er slitne/trøtte altså. Det blir alltid bråk når man skal diskutere sykemeldinger her inne og det skjønner jeg ikke poenget med. Hvert svangerskap er unikt og jeg er såpass blåøyd at jeg tror fastlegene som sykemelder gravide vet hva de gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...