Gå til innhold

Er dere i full jobb eller sykemeldt?


2flottebarn;)

Anbefalte innlegg

Jeg er 20 % sykemeldt, har vært det siden uke 12 pga bekkenløsning. Hva med resten av dere julidamer?

Har et ønske om å være lenge i jobb, men ser at det kanskje ikke blir som jeg har tenkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobber fullt.er i uke 18.merker tendens til bekkenløsning så får se og lenge jeg holder ut.Planen er å jobbe lengst mulig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 40% sykemeldt pga at jeg er så sliten. Nå er jeg egentlig ikke så sliten lenger men merker tendens til bekkenløsning så kommer nok ikke til å jobbe fullt resten av svangerskapet. Er 15+1 idag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen min var å jobbe lengst mulig, men det ble rett og slett for mye.. Begynte med 20% sykemelding, og gikk over på 50% etter 3 uker :( Begynte med det først denne uka, så syns ikke det har hjulpet så mye ennå. Har bekkenplager, og er sliten hele tiden. Håper energien kommer seg nå som jeg har fått redusert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 18 og jobber også fullt, men nå denne uken har jeg vært kjempesliten og trøtt. Jeg har lyst til å fortsette å jobbe fullt, men må jo høre på kroppen også. Med 1,5 times reisetid til og fra jobb så blir det lange dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 19 (snart 20) og frisk som en fisk og jobber fullt. Trener også fortsatt helt som vanlig, gjør samme aktiviteter som før (jeg rir dressur og står en del på ski). Men, jeg innser at jeg er veldig veldig heldig som er så frisk og rask. Merker jeg blir fortere trøtt enn før, men ellers er jobben min sånn at den fint lar seg kombinere med graviditet (fleksibel kontorjobb), er glad jeg har en slik type jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i uke 16 og jobber 100% i barnehage. Formen er fin den, litt vondt nederst i ryggen innimellom, men det er alt. Er også trøtt da, må legge meg tidlig, helst før 21.30 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jobber 50%,har bekkenløsning å har startet med fysioterapi.

håper å holde meg til dette lengst mulig,men ser litt svart ut.. men men

 

arb giver er villig til å gjøre det meste for å tilrettelegge,så d er veldig greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme her, kl 21.30 må jeg i seng for å klare fulle arbeidsdager (jobber 100%) og en liten en på to et halvt. er helt dø kl 19... :P t. Bekkenløsning tviler jeg på jeg får siden jeg ikke hadde d sist.er 15 uker nå. sliten er jeg jo da, men d er normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var sm 100 % i 3 uker over jul pga kvalme osv. Så jobbet jeg noen uker 100 %. Nå har jeg jobbet 2 uker 80 %. Skal til legen neste uke for forlenging av den, får se hvor lenge det blir 80 % eller om jeg trapper ned til 60 %. Er i uke 15 nå. Var i utgangspunktet sm pga bekkenet, men det har bedret seg endel de siste 2 ukene, vet ikke om det har noe med sm å gjøre eller om jeg bare er flink til å ikke trigge det.

 

Nå er jeg hjemme i dag (måtte få sm for i dag) pga hodepine. Merker jeg er fryktelig sliten noen dager og må innrømme at 60 % jobb høres deilig ut, samtidig som jeg egentlig trives på jobb og gjerne vil bli en bedre sykepleier før jeg skal ut i perm (igjen). Driver også å fisker etter en fast stilling, men tviler litt på at jeg får den...

 

Sist gang jobbet jeg 100 % fram til uke 29, da ble jeg 100 % sm ut svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 35% sm (uke 19) og har vært d halvannen uke.

 

Har fått låsning i bekkenet. Jeg går tur veeeeldig sakte ca 40 min til dagen, og dette har faktisk hjulpet meg, selv om det noen dager er veldig vondt...

 

Fortsetter 35% sm ett par uker til, etter d skal jeg ha ferie i 3 uker og håper på å iallefall gå ned til 20% sm etterpå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber 100% og håper på gjøre det så lenge som mulig, jeg er så selskapssyk så det blir så kjedelig å være hjemme ;) Var veldig trøtt de første 3 mnd, men det gikk over rundt uke 11-12, jeg er nå 17 uker på vei.

Har kontorjobb da, så sånn sett er jeg heldig som har en jobb som ikke er fysisk krevende som mange andre har. Har ikke vært kvalm og er kjempeglad for det! :)

 

Sist gang ble jeg sykemeldt helt mot slutten da ryggen streiket fullstendig, så frykter litt at det samme skal skje nå også... Prøver å forebygge som best jeg kan; svømmer to ganger i uka og går daglige turer med hunden :) Husker det var et pes bare å gå opp et par trappetrinn på slutten sist, så prøver å røre meg mens jeg ennå orker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært sykemeldt 100% i 9 uker pga ekstrem kvalme og oppkast. heter det hypermesis kanskje? husker ikke :) Nå er jeg 17 uker på vei strax og jeg begynte i 40% jobb i dag. Håper jeg skal klare det, men blir nok ikke å klare å øke i stillingsgrad på en stund virker det som. Men deilig å få komme ut å treffe folk igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært 100% sykemeldt siden uke 13 pga bekkenløsning.. :S Jeg bet tennene sammen fra uke 7 da jeg begynte å kjenne bl igjen, så ble det 50% på meg og nå 100.

Ble bare vondere for hver dag som gikk, nå har det roet seg litt siden jeg tar mange pauser i løpet av dagen.

Blir en lang ventetid for meg dette her, hehe. Huff, jaja - så er det andre og siste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja, så er vel jeg den eneste som jobber fullt, har jobbet fullt helt frem til nå (uke 19), og har planer om å fortsette med det frem til permisjon. Jeg er i fin form, men er supertrøtt hele tiden. Jeg står opp 05:15 hver dag, bruker 1 1/2 time til jobb, er hjemme igjen 18:00, og legger meg 21:00. Sånn går no' dagan...

 

Men hallo... tretthet er normalt, og ingen grunn til å gå og sykmelde seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i full jobb + studerer ved siden av.. Det har gått greit på tross av voldsom trøtthet, har brukt et par egenmeldingsdager i løpet av svangerskapet, noen pga. kvalme og én fordi jeg rett og slett bare trengte en dag og lade batteriene på. Jeg vil jo veldig gjerne holde så lenge som mulig i jobb, men akkurat nå sliter jeg med lavt blodtrykk..er så innmari svimmel og dessverre er jobben min fysisk krevende uten rom for andre pauser enn lunsj midt på dagen, noe som unektelig er slitsomt. Dette er verst på starten av dagen, så jeg har tenkt på å få gradert sykemelding for en stund slik at jeg kan ta det litt mer med ro om morgnen.. Jeg tenker på det som en invistering; jo bedre det blir tilrettelagt, jo lengre kan jeg jo bli i jobb. Alternativet er å sykemelde seg helt, alt for tidlig, og det er jeg lite keen på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er flere her som svarte at vi er i full jobb......

 

svangerskapsplager varierer fra person til person, så det er litt rart å svare at "tretthet er normalt, ingen grunn til sykemelding". Jeg er heldig og har en super jobb som ikke krever så mye fysisk anstrengelse, pluss at jeg har en kropp som håndterer graviditeten på en utmerket måte :) kjenner ikke noe til nurket, foruten spark og koselige ting. Men alle har det ikke som meg (eller deg).....

 

ville bare si det :) kjenner nemlig mange super effektive, dyktige, rasende driftige damer som har måttet sykemelde seg pga graviditet. De er blandt de flinkeste på jobben min ellers...så jeg vet det satt langt inne for dem å ta ut sykemelding..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne vært i full jobb, men det går rett og slett ikke.

Har vært 100 % sykmeldt siden uke 9. Er nå i uke 18. Prøvde meg på jobb i aktiv sykmelding, men det gikk desverre ikke. Jeg har vært plaget med ekstrem kvalme og oppkast. Og sliter med kvalmen enda. :S

Jeg har også hatt blødninger siden jeg fant ut at jeg var gravid, så får beskjed om å ta det med ro og slappe av. Jeg jobber i barnehage på småbarnsavdeling. Fysisk jobb som gjør det vanskelig for meg å jobbe der når formen er slik som den er. Ser veldig mørkt på å være symeldt ut svangerskapet, så håper formen bedrer seg raskt så jeg kan komme meg ut i jobb igjen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

 

Jeg er i full jobb, og det ønsker jeg helt frem til permisjon! Jeg har en veldig stressende jobb, og reiser 4-5 dager i uka mellom 4 fylker som jeg er ansvarlig for i jobben min. Tilbringer mao 3-7 timer i bil pr dag. Men jeg ELSKER jobben min, og selv om jeg er sliten og trøtt til tider er jeg jo ikke syk (heldigvis) - bare gravid!:) Så lenge alt er bra, akter jeg å være i jobben min helt til permisjon - skal jo være leeeeenge hjemme når nurket kommer til verden, ser frem til det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet 100% frem til i forrige uke. Ble sykemeldt 50% (legen ville gi meg 100%, men jeg syntes det hørtes mye ut..) pga ekstrem hodepine.. Har hatt hodepinen siden nyttår, men knotet meg ikke til legen før forrige uke.. Satser på at hodepinen går over, så jeg slipper å forlenge sm.. Liker ikke å være sykemeldt... :|

Er 19 uker idag, så var 18 da jeg fikk sm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sykemeldt 1.trimester pga svangerskapskvalme. Har vel jobbet fullt i januar, men nå har jeg gått over til 50%. Legen ville sykemelde meg 100%, men jeg maktet ikke tanken på å gå hjemme sååå lenge. Må gå lenge nok hjemme som det er når man har tvillinger i magen. Men kjenner jeg angrer litt. Jeg er hellt amøbe de timene jeg er våken. Sover 10-12 timer hver natt og gjesper og har vondt i hodet resten av dagen. Det verste jeg har vært borti. Bare det å dusje slår meg helt ut.

 

Men skal holde ut et par uker til slik at jeg får avluttet ordentlig på jobb før jeg forsvinner.

 

Jeg hadde også et ønske om å jobbe frem til jeg gikk ut i permisjon til sommeren, men nå må jeg faktisk bare ta kroppens signaler på alvor og tenke på de to som er inni magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 100% sykemeldt og har vært det hele svangerskapet. Ikke pga svangerskapet men pga betennelse i ei skulder.... Samsvarer dårlig det med å jobbe som kjøkkendame i en stor bhg..... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det blir så utrolig feil å si "jeg er flink som ikke er sykemeldt" osv som ei skriver lenger oppe.

Det er stor forskjell på svangerskapsplager, ikke alle har det like ille og ikke alle er i like god form.

Jeg skulle gjort ALT for å slippe å gå hjemme med konstante smerter fra bekkenløsningen, jobbingen gjorde det bare verre og jeg sliter bare med å gå. Jeg kommer til å være dårlig hele svangerskapet, og får ikke gjort en dritt når jeg går hjemme.

 

Så ikke døm folk fordi de er sykemeldte, det er ikke de som har valgt det selv, og ikke er det mye behagelig å ha vondt og være dårlig.

Noen spyr, noen er ekstremt trøtte, noen har bekkenproblemer eller hva det måtte være.

Men så er det nå verdt det når vi vet hva vi har i vente! Gleder meg masse til å få lille nurket i armene mine!!

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg skulle ønske jeg var sykmeldt!! men går på skole og tar seks fag, har ei jente på 2,5 og en gutt på 4, i tillegg holder vi på å bygge hus samt at sambo tar tre fag i tillegg til full jobb!! kan trygt si at jeg er sliten ja..mye vondt i hodet, og også bekkenløsning så jeg går til fysio to ganger i uken og det hjelper, blir så mye sitting på skolen!! gleeeder meg til sommeren og skoleslutt:)

 

er i uke 20 nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...