Gå til innhold

Har dere vært i en ulykke? Isåfall hvilken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er vanlig og f.eks være i bilulykker osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ ? Om det er vanlig å være i bilulykker ???

Tja, ikke akkurat vanlig håper jeg, men det skjer jo ulykker, og da er det jo ofte folk involvert. Og folk som kommer rett etterpå...

Skjønner ikke helt hva du vil med det sprøsmålet.

Skrevet

Var med på den prinsesse Ragnhild (?) som brant. Det kunne blitt en fæl ulykke, men de fikk alle ut i redningsbåter så det gikk jo ganske bra. En eldre dame som omkom, mener å huske at det var pga. hjertet. Ble nok litt mye for hu =(

Skrevet

Har blitt påkjørt. Kom godt utav det heldigvis. Hadde jeg vært 1/2 meter lenger fremme, hadde det gått ille.

Skrevet

Jeg ble kjørt ned av en bil som 4 åring. 2 uker på sykehus. Brakk 7 ribben, fikk indre blødninger, knust milt og brukket nese. Lå 1 døgn i koma.

Ble heldigvis like fin igjen (har milten i behold)

Skrevet

Var med i en bilulykke.

Det var glatt og bilen gikk rett i fjellveggen i en sving.

Kom utav det med en kraftig hjernrystelse og en natt på sykehus.

Skrevet

Jeg og venninnene mine haiket med en kul fyr i kul cab når vi var 16. Vi hadde drukket og var rimeelig påseilet. Fyren som kjørte hadde også drukket, og vi krasjet så det sang, skrenset ut i en grøft i 50 sonen (vi kjørte nok i dobbel fart) Ingen fikk større skader- helt utrolig når man ser bilen, som var totalvrak.Hele bilen smadret, alle vinduer knust og airbag utløst.

Når jeg kjører forbi i dag 11 år etter, er det fortsatt billakk rester på fjellet, får klump i magen..

Skrevet

jeg var i en ulykke på sykkel... syklet nedover en bakke da en liten gutt plutselig kom ut i vegbana med en sånn trø-traktor, rett forran meg. For å ikke krasje med gutten, så holdt jeg inne alle bremsene på sykkelen. Dette førte til at sykkelen stod bom stille, mens jeg fløy gjennom luften.

Pga forstuet og hoven nakke, så var jeg mer eller mindre lam fra nakken og ned i ca 12 timer. Så ut som en kjøttkake på ene siden av ansiktet, ene skulderen og ene foten... brast ene håndleddet. Ellers så brakk jeg ingenting :) Fikk reise hjem fra sykehuset etter 2døgn.

Dette er mange år siden nå, men har fortsatt noen arr....

Skrevet

Blitt kjørt på av en ruset og beruset ung mann. Han krasjet i min bil og hadde det ikke vært for 40sone skiltet hadde både han og jeg vært døde.

Skrevet

Vi var i en ulykke med skolebussen en gang. Det var glatt, og bilen som kom mot oss kom over i vår kjørebane. Vi krasjet, og ble presset ut av veien. Bussjåføren ble hentet ut av vinduet av politiet, mens vi elevene satt igjen i bussen.

Dette var en strekning med mange "stup" ned i vannet, og det så ut som om bussen hadde hjulet utenfor kanten. Husk at dette var en stappfull buss (med mange stående i midtgangen) med tenåringer, så vi klarte å ekse hverandre opp. Til slutt forsøkte alle å samle seg på den ene siden av bussen for å stabilisere den. Vi satt i denne bussen en time. Dersom vi så til den ene siden, så vi gjenopplivningsforsøk - så vi til den andre siden, så vi rett ned i havet. Nei, det var fælt, og jeg kjenner en dårlig følelse på buss den dag i dag. Kvinnen i den andre bilen døde, og vi fikk krisemøte etterpå. Jeg skjønner ikke hvorfor ingen kunne informere oss om at bussen var helt utenfor fare.

Skrevet

Bilulykke.

Kom en bilist over i mitt kjørefelt og jeg hadde ikke annet valg enn å svinge av vegen og dermed traff jeg fjellveggen.

Kom greit ut av det tross hvordan bilen så ut, men sliter mye med nakke og rygg.

Skrevet

Jeg hadde en fallulykke og datt 6 meter rett ned på sement. Ødela ryggen og var lam i flere dager, der jeg ikke hadde følelse i underkroppen. Men heldigvis så kom det tilbake og jeg hadde det sånn ok i noen år. Men så fikk jeg mitt andre barn og det tålte ikke ryggen min så nå sliter jeg med sterke smerter og en kropp som føles som den er utbrukt og gammel. Men jeg tenker alltid på hvor heldig jeg var for det kunne gått veldig mye verre..

Har 2 i familien som har vært i alvorlige bilulykker. Han ene ble hjerneskadet for livet og hun andre slapp greiere ut av det men har varige men hun også.

Svigerfaren min var ambulansesjåfør og ble skutt og drept av en gjerningsmann som gjorde det med viten og vilje.

Skrevet

Kjørte over rådyr med motorsykkel. Stygt, men i det minste overlevde jeg med mindre skader, rådyret døde momentant.

Skrevet

Har vært i front-mot-front kollisjon der fører av den andre bilen døde (det var han som var skyld i ulykken, han foretok en farlig forbikjøring)

Jeg ble moderat skadet og har i dag ingen store mèn. Litt plaget med nakke og rygg.

Skrevet

Jeg slapp akkurat unna en bilulykke på motorveien her. Var ei som kjørte i andre retning som fikk sleng på bilen og kom over i vår kjørebane (separate 4 felt, men det var ikke midtrabatt). Jeg bremste og hun skrenset akkurat forbi meg, dermed ble hun i stedet for å treffe meg most av lastebilen som kjørte på min høyre side. Hun døde mens hun ventet på å bli hjulpet ut av vraket.

Jeg har fått sleng på min egen bil og havnet i grøfta. Kom heldigvis ut av det med bare vondt i en del ledd og bein, nakken, vanvittig hodeverk og 1 bristet og 1 brukket ribben.

Men vi har kjørt mange år ned til Middelhavet og på autobanen/autostradaen ser man enormt masse fælt!!

Skrevet

Hadde en rideulykke da jeg var 12-13 år. Ødela hofta mi i den, og kan på grunn av det og litt andre ting ikke føde normalt.

Den plaget meg ikke så mye etter ulykken, men da jeg rundet 20 var den ødelagt av slitasje på grunn av skadene jeg fikk 7-8 år tidligere. Hofta ble fikset for 6 år siden, og etter det har jeg ikke hatt noen plager.

Har ikke vært i noen bilulykke.

Skrevet

Jeg kom på at jeg også har vært i en hesteulykke - i Spania, ganske guffent egentlig.

Jeg var 14 år, og pappa kjørte meg og en jeg reiste sammen med til en gård hvor de leide ut hester, og skulle hente oss igjen etter en viss tid.

Jeg husker bare vage bruddstykker. Jeg ser trær fyke forbi, så sitter jeg på et skittent bad, og noen som snakker på et fremmed språk lyser meg in øynene med en lommelykt, også sitter jeg i en humpende bil før jeg sitter på hotellet. Jeg husket ikke hvor jeg var i verden, og at jeg hadde vært en uke i Spania med pappa allerede var som blåst bort. Så våknet jeg to dager senere på hotellrommet.

Når jeg har blitt eldre tenker jeg mer på hvor ille det faktsik kunne ha gått. De fant meg akkurat ved gjerdet til motorveien. Hestene hadde slitt seg og gallopert avgårde uten kontroll. Jeg vet ikke om jeg falt av eller om jeg hoppet av fordi jeg så veien. Hestene hadde fortsatt nedover motorveien. Kunne seriøst ha blitt drept. Jeg tenker også på hvor jævlig det var for min far, som hadde tatt meg med på ferie forførste gang alene. Huff..

Skrevet

Har blitt påkjørt to ganger og så har jeg kjørt på en elg. Guffen opplevelse det med elgen:(

Skrevet

Havnet på taket med bilen. Med sønn på 1 1/2 år baki. Bilen totalvraket, gikk fint med begge oss. Har frykt for venstresvinger 2 år etter.

Ellers var jeg ca 7 min fra å bli tatt av snøras på Strynefjellet, var ikke alene om det da. Satt på ekspressbussen fra tr.heim til bergen på natta. Full buss. Møtte en bil 3-4 min før vi kom fram dit det raste, så han var heldig han i bilen også. Var jo ingen ulykke, men tenker ofte; "hva om?"

Skrevet

Var med i ei båtulykke for 11 år siden. Flaggruten Sleipner gjekk på land og alle havna i sjøen.16 mennesker omkom:-( Men 85 overlevde :-)

Skrevet

Satt på med ei venninne som kjørte av veien på glatta.

Bilen ble totalvraket, men vi slapp begge unne med noen blåmerker. Bilen gikk i grøfta og traff et tre..

Har også vært med å kjørt på en grevling engang, føreren mistet kontrollen og vinglet litt men klarte holde bilen på veien. Dyret døde og det ble bulk i støtfangeren (herregud som det smalt, en grevling er hard!), men ingen personskade.

Skrevet

Tjuvlånte bilen til x-en, ei venninne og jeg. Vi kræsjet og gikk rundt 180 grader. Kjørte videre og kræsjet igjen. Bilen ble ødelagt for over 70 000.

Vi var omtrendt like hele, heldigvis.

Skrevet

Ble påkjørt på sykkel da jeg var 14. Gikk fint, bare veldig blå og oppskrapa.

Skrevet

10:48- ja og så var satt jeg på med en bil der føreren var kanon, det endte i grøfta, var sykt mye snø, så det gikk fint det og.

Skrevet

Møtte en elg på moped og blitt påkjørt av en ruset person.

Sleit med vond nakke noen år etter, men hodepinen er jeg ikke kvitt og kommer nok ikke til å bli kvitt heller. Men jeg var vist veldig heldig sa politi og ambulansepersonellet som kom og hentet meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...