Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #1 Skrevet 26. januar 2011 Hei! Jeg lurer på om det bare er jeg som er trebarnsmor og helt utslitt? D gikk greit med to, men nå går alt i ett og jeg har ikke tid til noe som helst. Med to hadde jeg litt alenetid og vi hadde mulighet for barnevakt av og til. Nå er det helt utenkelig.. Jeg er sliten, men føler at alle andre er supermødre
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #2 Skrevet 26. januar 2011 Jeg er utslitt, spøker med at jeg er utbrent. Men jeg har bare en, så du kan trøste deg med at du er en mer super mamma enn meg
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #3 Skrevet 26. januar 2011 oi da...og jeg som tenker på nr tre om et år eller to!har tenkt litt på dette,for jo flere barn man har jo mindre egentid blir det,noe jeg er avhengig av.(da tenker jeg i den duren å få lov til å sitte alene og holde på med hobbyen min på kveldstid) hmm...lover ikke godt! hvor gamle er barna dine da?
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #4 Skrevet 26. januar 2011 D ER mye mer med tre enn to. Men nå hadde jeg det ganske greit i og med at de to var så store. De var 5 og 6,5 da minste ble født. Men likevel, de trenger hjelp til mye og de skal være med på forskjellige aktiviteter og jeg føler at jeg ikke strekker til. Jeg ville ha vært fornøyd med de to jeg har hvis jeg var deg. Man vet hva man har. Misforstå meg rett, jeg er veldig glad i minste, men av og til lurer jeg på hva vi har gjort (skyt meg for å si d). Vi var også i tvil om vi skulle få en til, men bestemte oss da for å gå for d (alle sier jo at en angrer på de man ikke fikk, men ikke på de man fikk, men d kan slå begge veier tror jeg). D blir sikkert bedre etterhvert, men tre barn krever mye dersom man vil følge de opp slik de fortjener. Hvor gamle er dine to?
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #5 Skrevet 26. januar 2011 mine er 4 og 1 år.vil ikke begynne å prøve før minstemann er iallefall 2 år,men nå ble jeg litt i tvil...
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #6 Skrevet 26. januar 2011 Hvordan greier folk å ha fire, fem og enda flere barn? Jeg skjønner det ikke, for hvert barn krever mye.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #7 Skrevet 26. januar 2011 Uff, ja. Nå fikk du meg til å tenke på hun som er aleine med 4 her inne. Og den ene er og funkjonshemmet. Ville ikke vært i hennes sko nei.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #8 Skrevet 26. januar 2011 Ja jeg er også helt utslitt. Men jeg har bare ett barn, en hund og en mann som er mye borte. Selv studerer jeg, og er på skolen omtrent hver dag(har ca fire studiedager i mnd) i tillegg skal vi nå ut i praksis i noen uker og da blir ting enda mer hektisk. Eneste jeg trøster meg med er at jeg bare har ett barn. Så all ære til deg som har tre barn.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #9 Skrevet 26. januar 2011 Hei du:) Jeg har fire i alderen 2 til 8 år. Er egentlig ganske så sliten ja. Med så og si 100% jobb på meg og mannen. Det å få til fritidsaktiviteter er ikke bare bare, turning, ridning, fotball, svømming....men det går da på et vis:)
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #10 Skrevet 26. januar 2011 Til vanlig har jeg mye energi. Har 4 barn, gravid med nr 5, jobber, går på skole og driver gård. Har heldigvis mann da Men akuratt nå så er jeg høygravid OG syk, og mannen er bortreist på jobb. Huset flyter og jeg orker bare ikke gjøre noe med det. Vi har tatt inn dyner i sofaen hele gjengen, fyrt i peisen og bare sløver etter endt skoledag. Har sendt to unger avgårde på fritidsaktiviteter akuratt nå, heldigvis kunne de sitte på med naboen, så jeg slipper ut med de to små og syke meg i 16 minus grader. jaja, det ble sutring dette her hehe. Men det går jo over, rotet drar ingen veg (desverre ) ungene har det bra og jeg blir jo frisk igjen og snart kommer babyen, og jeg er "ugravid" igjen Det er lov å være sliten innimellom, det viktige er å ikke "lulle" seg inn i det. Tenke fremover, bedre tider vil komme, også jobber man mot det.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #11 Skrevet 26. januar 2011 Hei. Du er ikke alene om å føle deg utslitt innimellom:) Vi har 4 små på 1, 2, 3 og 5 år. Egentid stjeler jeg til meg på treningsstudio tre ganger i uka. En av gangene rett etter jobb, en etter leggetid og en på helg der jeg har med de 3 største på barnepassen. Alt av sosiale happenings er lagt på hylla foreløpig, det klarer jeg bare ikke i tillegg til jobb og hjem. Men det er helt greit for en periode, akkurat nå så savner jeg det ikke heller. Kveldene blir korte iom at jeg må opp før halv seks om morgenen. Det er nok det jeg savner mest etter å ha begynt i full jobb igjen. Mannen jobber også fullt + en del hjemmefra på kveld. Det er lov å være sliten, og jeg tror ikke noen helt ærlig kan si at de aldri er det. Jeg har erfart at det går veldig i bølgedaler. En periode kan jeg være totalt utslitt hele tiden, men så kommer en periode der jeg føler alt går fint igjen. Ble egentlig mer utslitt av å gå hjemme. Får faktisk litt mer energi av å jobbe, merkelig nok. Men, litt mer egentid til å lese en bok eller bare sløve litt på sofaen. Det savner jeg!
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #12 Skrevet 26. januar 2011 Jeg forstår ikke hvor dere henter energien fra, dere med 3-4-5 barn??? Jeg har ett barn og er utslitt. Begynner å lure på om det er jeg som er svak.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #13 Skrevet 26. januar 2011 Nei, du er ikke svak. Husker jeg var sliten når jeg hadde bare ett barn jeg også Man vokser med jobben liksom, får masse energi av ungene føler jeg, også blir man bedre organisert etterhvert som man får flere barn. Også får man mye energi og livsglede om man tenker positivt og er flink til å "fange" de små gledene i hverdagen. Hilsen 4 barnsmamma med baby i magen lenger oppe i tråden
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #14 Skrevet 26. januar 2011 All ære til deg sier jeg bare:) Jeg tror ikke jeg hadde greid d. Men jeg er litt sånn at jeg vil ha d ryddig og vil ikke være på etterskudd med husarbeid, så da er to mer enn nok D er vel litt avhengig av hvordan man er som person og hvordan man vil ha d. Jeg skal ikke ha flere, koser meg med de jeg har. Men som sagt, all ære til dere med mange barn.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #15 Skrevet 26. januar 2011 Oi unger som gi energi? De vil jeg ha hehe Jeg er nok ikke så flink til å tenke positivt gitt. Jeg faller ned i sofaen på kvelden og er glad for at jeg overlevde nok en dag. Og så bruker jeg resten av kvelden til å bekymre meg over om jeg kommer til å overleve neste dag. Ser egentlig frem til å bli pensjonist og håpe at jeg ikke får mange plager i mine tidlige eldre år.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #16 Skrevet 26. januar 2011 Jeg også vil ha unger som gir energi D er mange fine øyeblikk, selvfølgelig, men jeg har null energi for tiden. Jeg også konsentrer meg om å overleve dagene på en måte. D er så mye som skal klaffe og så mye som skal gjøres hele tiden. Jeg skal IKKE ha flere barn!! (men er veldig glad i d jeg har;))
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #17 Skrevet 26. januar 2011 Ja, jeg må nesten si at vi har mange fine øyeblikk også da. Jeg elsker helgene hvor vi får kommet oss ut å gjort noe hyggelig sammen. Men jeg er ikke så veldig fan av de hektiske hverdagene. Desverre er det flest av de
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #18 Skrevet 26. januar 2011 Hva gjør egentlig folk som ikke synes det er slitsomt å ha barn? Jeg vil gjerne ha noen tips..
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #19 Skrevet 26. januar 2011 Syns det tar evigheter å komme ut døra i helgene også jeg da. Har tre barn, en på 5 og tvillinger på 15 mnd, gikk rett fra 1 til 3 barn. Men, får så utrolig mye igjen også. Sliten joda må innrømme det, sovner av og til sammen med eldste etter et eventyr.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #20 Skrevet 27. januar 2011 Senke kravene litt, tror jeg må være bud en. Jeg er egentlig en veldig organisert person som liker at ting er strukturert og ryddig. Men har med tiden (og antall unger hehe) lært meg å leve med litt kaos iblant.
Gjest Skrevet 27. januar 2011 #21 Skrevet 27. januar 2011 Vi har to og likevel var det en periode i fjor at jeg var hel på felgen. Sånt skjer selv den beste. Opp med hodet og se etter ting som kan gjøre hverdagen enklere
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #22 Skrevet 27. januar 2011 Jeg har bare en jeg - og jeg er kjempesliten! Skjønner godt at du sliter med 3 stk. Håper mannen din er flink til å hjelpe til - om ikke: Få han inn på banen.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #23 Skrevet 27. januar 2011 Jeg er og ofte utslitt, jeg har bare en ingen supermor her i gården!
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #24 Skrevet 27. januar 2011 Oi, oi, oi, her var det mye negativt om mange barn, og jeg venter nr. tre i mai :-P Mine er nå 7 og 4 år, så de er ganske selvstendige. Men, jeg ser for meg at det vil bli litt kaos når jeg etter hvert skal ut i jobb igjen. Derfor skal jeg jobbe bare 50-60% en stund. Kom igjen, trenger noe positivt med mange barn!;-)
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #25 Skrevet 27. januar 2011 Jeg er til tider totalt vrak jeg og. Har to barn. Det har vel litt med alder på barna å gjøre. Og ikke minst barnas personlighet og aktivitetsnivå. Og hvor mye de minste sover. Vi har vært "uheldige" med begge to. De har alltid sovet lite,er super aktive og den yngste har skreket og suteret enormt mye som baby. Likevel vurderer vi nr 3...Lurer av og til om jeg er vel bevart,men det er jo så fantastisk også da. og man får forhåpentligvis igjen for strevet en vakker dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå