Gå til innhold

Er det noen fra Nesodden her?


MS1981

Anbefalte innlegg

Jeg bor på Nesodden og skulle gjerne hatt kontakt med andre gravide i området siden jeg ikke kjenner så mange der, eller kjenner noen andre som er gravide. Jeg har termin 13. juli og skal føde på Ullevål.

Ta kontakt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann,

 

jeg bor i Oslo, men planlegger flytting til Nesodden i løpet av våren/forsommeren.. Har foreløpig termin 6. august, også på Ullevål.

 

Kjenner heller ingen gravide på Nesodden, så dette hørtes supert ut..:)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro at du flytter ut til odden! Vi trives kjempegodt, har bodd der siden juli. Har dere kjøpt bolig, eller ser dere etter noe?

 

Jeg vet ikke hvilke tilbud som finnes der ute enda for gravide og nyfødte, men jeg skal en tur til jordmor om noen uker og håper å finne ut mer informasjon da, så da kan jeg formidle videre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg veldig interessert i!!

 

Kjæresten min bor der allerede, og jeg har så vidt satt i gang leilighetssalg av leiligheten min i Oslo. Liker meg veldig godt der ute, og gleder meg til frisk luft og nærhet til sjøen. Kommer til å være på utkikk etter bolig utover våren, men tar ett pitstop der han bor dersom det ikke dukker opp noe aktuelt i tide. Med voksende mage ble flytting plutserlig litt hastverk:)

 

Hvor mange uker er du pp vei, og er det førstemann??

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig bra område da, med tanke på skog og mark å gå turer i, strender, fine nabolag osv.

 

Jeg er 17 uker på vei med termin ca. 13. juli og det er første, så alt er veldig nytt og jeg aner ikke hva som egentlig skjer! Gleder meg til ultralyd om en uke for å se at alt står bra til med den lille. Har ikke begynt å kjenne noe enda (tror jeg...) så det føles ut som en veldig stille tid!

 

Føler og det begynner å haste med ting, men jeg tør ikke begynne å kjøpe inn ting før etter ultralyden, men så må vi kjøpe ALT"

 

Du da, er det første din? Skal du føde på Ullevåll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg slenger meg på denne tråden!

Bor nå i Stavanger men flytter til Nesodden i løpet av mars. Vi har kjøpt leilighet på Oksval, men det tar enda et år før den ferdigstilles...hadde vært hyggelig å kanskje bli kjent med flere på Nesodden som er gravide og skal ha i juli. Dette er min første gang, og jeg kjenner ingen på Nesodden fra før (så vidt jeg vet)...

 

Vet heller ikke så mye om Nesodden, men vi valgte det pga av nærhet til familie, sjø, natur og Oslo. Har heller ingen fastlege på Østlandet ennå, så aner ikke hvor jeg skal føde. Hvordan valgte dere fødested? Er Ullevål liksom det beste?

 

Håper vi hørs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Så koselig! Vi flyttet også til Nesodden pga familie og fordi det er så "landlig" men likevel så nære Oslo. Veldig greit å pendle. Det er et flott sted å bo!

 

Jeg valgte fastlege på Nesodden for det er mest praktisk tenkte jeg. Det er et legesenter som heter Varden Legesenter og det synes jeg er kjempebra. Så er det også helsestasjon hvor det er jordmor, så jeg varierer svangerskapskontrollene mellom de to. Har ikke væt hos jordmor enda, men har time om et par uker.

 

Jeg valgte Ullevål mest fordi en annen jeg vet om fra Nesodden fødte der og syntes at reisen var veldig greit. Det andre alternativet er a-hus men jeg har ikke hørt så mye bra. Ullevål blir veldig fullt da, så lurt å være rask hvis du vil dit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesodden er ett sted mange flytter til i hvertfall! Blir barselgruppe av dette;)

 

Min første også, og jeg valgte Ullevål pga ekstra oppfølging med tidlig ul. Har foreløbig fastlege i Oslo, men skal bytte etterhvert...

 

Har dere vært på UL uke 18 ennå?

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt! Og litt rart å komme i kontakt med folk "bare" fordi man skal ha barn ca samtidig. Men smart også, for kjipt å være helt alene om det og ikke kjenne noen i samme situasjon.

 

Jeg tenker fastlege på Nesodden, ja. Er jo det mest praktiske. Har tenkt litt på dette med fødested og at det kan være litt vanskelig å komme seg til sykehus fra Nesodden. Spesielt for oss som ikke har bil ennå og de fleste fødsler starter jo på natta. Men litt tidlig å begynne å bekymre seg for det, kanskje.

 

Jeg har faktisk allerede vært på tre UL, men ikke den standard UL i uke 18 (som jeg forøvrig skal ha i uke 19...) ennå. Først ble jeg sendt på UL i uke fem da jeg hadde sterke smerter. Alt ok. Så dro vi på en i uke 11 for vi hadde lyst til å se at alt var i orden, hadde planlagt denne hele tiden. Alt fint denne gangen og KJEMPEGØY å se liv! Så ble jeg jaggu sendt på enda en UL i uke 13 eller 14 fordi de ikke kunne finne hjertelyden...alt i orden denne gangen også, har bare morkaken foran som lå som en lyddemper mellom foster og oss...haha. Høres ut som en hysterisk person, men det var ikke mitt valg de gangene i uke fem og 13...

 

Har dere vært på UL i uke 18? Gleder meg veldig til den, kan nesten ikke vente! :-D Jeg har heller ikke vært hos jordmor ennå, bare fastlegen min, en hyggelig gammel mann som jeg liker kjempegodt. Men skal nok en tur til Jordmor snart, er sikkert greit å snakke litt med de også.

 

Ellers har jeg vært i superduperform hele svangerskapet hittil og er bare fornøyd. Håper dere også har det fint!

 

Fortell litt om dere selv, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har UL på onsdag til uka og gleder meg masse. Jeg hadde en UL i uke 12 for jeg hadde en blødning, men alt så fint ut. Vi så at hjertet slo og "bønna" hoppet og spratt. Men siden da har jeg ikke kjent noen ting så nå gleder/gruer jeg meg til å se igjen. Har jo blitt helt paranoid for at noe er galt! Jeg tror innimellom at jeg kjenner små dytt innenfra, men jeg vet jo ikke sikkert for jeg vet jo ikke hvordan et lite spark kjennes ut! Kjenner dere noe enda?

 

De første 12 ukene var grusomme for meg. Jeg var så kvalm og var sykemeldt 50% og til slutt 80% rett før jul, men så i romjulen våknet jeg en dag og følte meg helt fin, og siden da har jeg vært i storform. Nå begynner ryggen å smerte litt da, så jeg prøver å motivere meg til å trene litt. Jeg skal faktisk begynne på gravide-yoga på torsdag. Virker som et bra opplegg, det er kurs for gravide i 2. termin og er på mama yoga i Oslo!

 

Ellers er jeg 29 år gammel, giftet meg i august og ble gravid litt tidligere enn planlagt! Men sånn er naturens gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen min har vært så som så, med kvalme, oppkast og hvor jeg uten problem har kunnet sove 15 timer i døgnet. Var sykemeldt 50 % frem til uke 12. De siste ukene har jeg heldigvis blitt bedre, energien og matlysten er endelig tilbake og magen har begynt å vokse. Kjenner jeg er litt overveldet over alt som skjer, og det slår meg stadig hvor forunderlig og fantastisk det er at det befinner seg en liten levende krabat inni meg;)

 

Vært på tidlig ul, sist i uke 13, og alt ser fint og flott ut. Gleder meg nå til ul uke 18, i begynnelsen av mars, og håper vi får vite kjønn.

 

Er 29 år jeg også (fyller 30 i løpet av våren) og jobber og bor foreløpig i oslo.. (men overnattet og var på skitur på Nesodden i helga). Har nå begynt forberedelsene for å selge leiligheten min, og er veldig spent på det!

 

Masse lykke til i morgen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, stakkars dere! Jeg har bare hatt småplager, så små at det ikke er verdt å nevne engang...jobbet 100 % hele tiden, hadde nesten mer energi i en periode! Var egentlig forberedt på å henge over doskåla og mange uker og være helt slått ut (er jo det man hører om). Men ingen symptomer meldte seg og jeg begynte å tvile på at det kunne være noe der...gikk nesten og ba om å bare føle meg LITT gravid! Så var skrekkblandet fryd å se "bønna" (beskrivende ord) sprelle inni der. (Det skal sies at samboeren min mener jeg hadde litt mer symptomer enn jeg selv skal ha det til, men jeg svarte alltid med at "jeg kunne jo ha det sånn før jeg ble gravid også..." hehe.)

 

Jeg gleder meg veldig til å se kjønn...føler sterkt at det blir jente, men blir selvfølgelig like glad for begge deler! Ååå, det blir spennende! Trodde aldri jeg skulle bli så oppslukt i hva som skjer inni kroppen min, men merker at det tar all min forundring og oppmerksomhet noen ganger. Vil bare nyte hvert sekund!

 

Litt om meg; 29 år den 24 feb, samboer, bor for øyeblikket i Stavanger, har kjøpt leilighet på Oksval som er ferdigstilt om ca ett år. I mellomtiden leter vi etter et sted å leie på Nesoddden for å bli litt kjent med stedet (er opprinnelig fra Son). Utdannet barnevernspedagog og erfarer for øyeblikket hvor vanskelig det er å få seg ny jobb når man skal ut i permisjon om fire mnd...damn!

 

Håper dere vil dele opplevelsen av UL i uke 18!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann, ser jeg har gjentatt meg selv litt her ja...er i pre-ammetåke eller no, for lite blod til hjernen og ganske distré fra før.

 

Men, ja! Liv! Jeg tror jeg kjenner noe, har blitt mer og mer sikker de siste dagene. Men det er der plutselig og er plutselig over så jeg nesten ikke rekker å registrere det. Men da jeg lå på magen i sengen (ikke lenge til jeg kan gjøre det tror jeg) så kjente jeg akkurat som noen "poka" meg fra innsiden, to- tre ganger...haha. Det føltes rart.

 

Ellers begynner jeg garantert å få mage, mange sier jeg er stor i forhold til hvor langt jeg er. Men dette er vel veldig individuelt, min mor var også veldig stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da hadde vi ultralyd igår og det var helt fantastisk. Alt så bra ut og det er helt utrolig hvor mange detaljer de kan se. Kunne for eksempel se alle 4 hjertekammerene med klaffer og det hele. Vi har nå fått termin 3 dager tidligere enn vi trodde, så min uke 19 blir veldig kort!

 

Vi fikk noen flotte bilder, og likte særlig det jordmor klarte å ta av undersiden av den ene foten. Skikkelig søtt fotavtrykk. Syntes forøvrig at jordmoren vi hadde var kjempeflink og følte at hun tok seg god tid til å virkelig sjekke alt og forklarte alt som skjedde :)

 

Så fikk vi vite kjønn. Vi var helt overbevist om at det var en gutt, men det viser seg at det er en jente! Vi er veldig glade, men mannen min er litt redd for at han skal være veldig overbeskyttende med en datter. Ganske søtt egentlig.

 

Nå skal det bli bra med helg. I dag begynner yogakurset jeg har meldt meg på, og på lørdag skal jeg på spa i Oslo hvor de har mum-to-be-massasje, så det blir deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, gratulerer masse! Det høres helt fantastisk ut! Gleder meg masse til det er min tur! Takk for at du deler opplevelsen. Hvorfor var dere så overbevist om at det var en gutt?

 

Yoga, ja. Jeg trente litt yoga før (har ei vennine som kom hjem til meg og trente meg gratis, sinnsykt bra deal!) men har slutta med det nå...har lyst til å begynne på yoga igjen (gravidyoga) eller å svømme. Vet dere hvordan mulighetene for dette er på Nesodden? Eller må man inn til byen? Jobber dere 100 % nå? Jeg sliter med å få ny jobb, så tips meg gjerne hvis dere vet om noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trodde det var en gutt fordi i min familie så er det bare jenter i flere generasjoner, så vi tenkte at nå var det på tide med en gutt! Men vi er kjempefornøyde og gleder oss.

 

Nå er jeg sikker på at det jeg har kjent i et par uker er små spark, og på søndag så kjente mannen min det fra utsiden og, så nå begynner det å bli ordentlig spennende!

 

Jeg prøvde å finne ut om yoga på Nesodden og så vidt jeg vet så finnes det ikke noe spesifikt gravidyoga. Jeg har begynt på mamayoga og det virker veldig bra. Flere der som er gravid for andre gang og er tilbake etter å ha tatt kursene første, så det er jo bra reklame :)

 

Svømming kan man gjøre på Sunaas. Der har de folkebad. Jeg har aldri vært selv, men her er info: http://www.sjostjerna.com/head_folkebadet.htm

 

Jeg jobber for tiden 100% men skal høre om jeg kan begynne med en dag hjemmekontor i uken. Jeg har 1,5 times reise inn til jobb, så det tar på. Jobben min virker veldig fleksible og hjelpsomme, spesielt hvis alternativet er at jeg blir så sliten at jeg må sykemeldes og det vil jeg virkerlig ikke!

 

Hva slags type jobb ser du etter? 100%?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er lett å føle seg som "eneste gravide" på Nesodden og andre mindre steder når man ikke kjenner noen der fra før! :-)

 

Jeg flytter ut til Nesodden om en måneds tid og kjenner heller ikke så mange der ute fra før. Stort sett bare kjæresten, som allerede bor der. He he! Har helge-pendlet ut dit nå i snart 1 år og har gått fra byjente-skeptisk, til en aldri så liten Nesodden-fan. Det ER veldig hyggelig der ute! Selv om det er litt på landet, for oss byjenter. Tok litt tid å venne seg til tanken på å bo der, men nå gleder jeg meg bare masse!

 

Jeg har foreløpig termin 30. juli og fått fødeplass på Riksen. Og må innrømme at jeg også en periode følte meg som "eneste gravide på hele Nesodden"... Men her for litt siden fikk jeg høre at det er intet mindre enn 2 andre naboer bare i samme veien som dit jeg skal flytte som også går gravide nå og har termin til våren/sommeren. Så vi blir en liten barnevogn-armada bare i samme veien.

 

Så jeg tipser alle som føler seg litt lost og alene om å kikke seg litt bedre rundt i nabolaget, hvis man vil finne trille-venner osv. Man er jo sjelden "eneste gravide", selv om det kan føles litt sånn! :-)

 

Lykke til så masse jenter!

 

Hilsen (relativt) nyfrelst Nesodden-fan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy det hørtes ut med ultralyden:) Gleder meg masse til det er min tur om ett par uker og håper vi også får vite kjønn. Blir litt lettere å snakke om den lille jenta eller gutten, og ikke bare babyen eller den...

 

Skjønner at det ikke er lett å få ny jobb nå midt i svangerskapet. Er du avhengig av dette før dere flytter? Jeg er utdannet i samme gaten som deg og jobber i barne- og ungdomspsykiatrien, Sykemeldt 20 % fortsatt, men har en supergrei sjef som virkelig er åpen for å legge til rette. Vet desverre ikke om noen ledige stillinger.

 

Trener dere til vanlig? Er selv ganske aktiv, med jogging, noe styrke og pilates, men dårlig form har gjort at det har bltt vesentlig mindre nå under graviditeten. Men har vært lettere de siste ukene da.. Kjenner jeg allerede nå tenker en del på hvordan jeg skal komme i form igjen etter fødsel, og tror det blir mye tur utover høsten. Svømming er vel også en vinner på slutten av et svangerskap når det meste annet er tungt..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg trente en del før, men med to flyttinger på ett år så har jeg ikke klart å komme inn i det igjen. Men nå har vi laget til vårt eget lille treningsstudio med en TV og jeg har sånn Zumba dvd og yogamatte, så jeg har store planer om å prøve å komme i form etter fødselen. Mulig jeg er noe naiv, men jeg håper at jeg har større sjanse til å trene i mitt eget hus enn hvis jeg skal ut til treningsstudio!

 

Men akkurat gjør jeg ingenting. Merker at ryggen klager hvis jeg prøver å gjøre for mye, men det blir jo noen minutter gåing til og fra jobb, og jeg prøver å ta trappa opp de to etasjene til kontoret hver gang. Alle monner drar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, kjenner jeg glemmer å følge med her inne noen ganger! Går det ikke an å få "beskjed" på mail hver gang det er noe nytt på denne tråden? Vet dere det?

 

Mye som har skjedd her i gården siden sist, viktigst; har vært på ultralyd! Det var helt sinnssykt merkelig og en stor opplevelse, selv om jeg har gjort det før. Tror jeg kunne brukt timevis på å se på den lille der inne...utrolig hvor mye man kan se også, første jeg så var rett inn i fjeset på en liten baby som lå og sov meg armen opp mot ansiktet. Fryktelig søt om jeg skal si det selv ;-) Og det er en gutt! Jeg var sikker på jente, men dette beviser jo nok en gang at man ikke kan "føle" på seg hva det blir. Ble kjempeglad og overveldet, mye som forandrer seg etter man får vite kjønn, assa. Som det har blitt sagt tidligere så er det noe annet å forholde seg til en liten gutt eller jente i stedet for "fosteret"...hehe. Fikk også ny termin 25 juli.

 

Dagen før ultralyd kjente jeg første tydelige spark etter å ha spist nesten en hel eske med druer. Skvatt til i sofaen! Nå kjenner jeg litt hver dag og mener jeg har kjent noe utenfra minst to ganger. Veldig morsomt, dette her. Samboer har ikke kjent noe ennå, men det kommer jo.

 

Nå har vi funnet bosted på Nesodden det neste året, på Berger. Kjæresten har allerede flytta, jeg kommer etter om to uker. Blir spennende!

 

Jeg har aldri trent i den forstand.Har hold på med litt sporadisk yoga og svømming i perioder, men ikke nok og lenge nok til at jeg kan kalle det trening. Er i god nok form, går mye og er normalt aktiv i hverdagen og er komfortabel med kroppen min.Tror aldri jeg kommer til å begynne å trene, men man vet aldri...vet at det er mange fordeler med det, men har liksom aldri savna det eller følt behov. Kroppen min er i god stand, jeg er (nesten) aldri syk og alt ser bra ut i.f.t svangerskapet. Irriterende, ikke sant? ;-)

 

Så et rart spm. Har noen av dere begynt å "lekke" allerede (fra puppene)?? Synes kanskje det var litt tidlig...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lurt på om man kan få mail fra tråden, men hittil har jeg ikke funnet noe.

 

Så bra at ultralyden gikk fint. Jeg ble også helt overveldet og kunne godt ha blitt på sykehuset og bare sett på babyen i timesvis!

 

Jeg kjenner spark hver dag nå og pappaen har kjent det noen ganger og. Her om natten var det et sinnsykt sterkt spark, helt overbevist om at hvis jeg hadde sett på magen min så hadde jeg sett av det bevegde seg. Underlig følelse.

 

Moro at dere flytter til Berger. Der bor vi! Perfekte trillemuligheter i skogen og ned til stranda :) Håper det ikke blir for stressende å flytte da.

 

Var forøvrig hos jordmor igår og fikk endel informasjon om hva Nesodden tilbyr både før og etter fødsel, og det hørtes ut som et greit opplegg. En samtalekveld i mai og så setter de sammen barselgrupper etter fødsel, men man må jo ta litt ansvar selv og da for å møtes andre ganger og hvis man vil det :)

 

Jeg har ikke begynt å "lekke". Høres tidlig ut, men alt er jo stort sett normalt, så du trenger sikkert ikke bekymre deg. Kanskje litt upraktisk bare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig nok og tilfeldigvis er det Berger/Hellvik jeg også holder til når jeg er på Nesodden:) Kjæresten min har ett hus der, og vi er ca. 50/50 på Nesodden/i Oslo for tiden. Er midt i salg av leiligheten min og skal ha visning til helgen, men håper jeg kan beholde den frem til mai pga nærhet til jobb.

 

Nærmer oss ultralyd vi også (mandag) og kjenner jeg er kjempespent!! Er vel noen uker etter dere, foreløpig termin er 6. august.. Har begynt å kjenne liv og synes det stadig blir mer, både spark og en slags "glidende" bevegelse av noe som beveger seg... Rart og moro det her altså! Lekker ikke foreløbig, men har lest om mange som gjør det. At puppene har vokst betraktelig og er passe ømme er noe annet;)

 

Vet heller ikke om det går ann å få varsel på mail.. kanskje det går ann å danne en gruppe eller sende personlige meldinger? Har ikke brukt dette forumet til annet enn informasjon.. med unntak av denne tråden her da..

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj...hadde skrevet det lange innlegget, men så har det tydeligvis ikke kommet med.

 

Uansett, foreslo at det går an å lage en gruppe på facebook, men da blir det jo ikke anonymt lenger, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å det skjedde med meg og her om dagen. Utrolig irriterende! Det er en facebookgruppe for BIM Follo som jeg er medlem av, men ser at det meste som skjer er i Ski og det blir fort litt langt unna. Det går ann å opprette lukkede grupper, jeg kan godt prøve å gjøre det. En egen Nesoddengruppe hadde jo vært fint, og litt lettere å følge med på når noen har noe nytt å si!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

Jeg kommer fra Drøbak, det er ikke langt fra Nesodden... Har du kommet i kontakt med noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...