Gå til innhold

Et lite spm om ømme pupper og vonde brystvorter.. :)


lillemirakel2014

Anbefalte innlegg

Hvor tidlig (etter befruktning) er det mulig å få ømme pupper og vonde brystvorter? Noen med egne erfaringer?=)

 

Hadde selv eggløsning for en 3-4 dager siden, og har de siste 2 dagene hatt virkeli vonde brystvorter.. noe jeg aldri bruker å ha ellers..

Nå er det nok jeg som overtolker og leter etter symptomer.. hehe =p

 

men tenkte nå å høre med dere allikevel! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!!

jeg lurer på det samme!! MEN jeg prøver å si til meg selv at det er sånn hver mnd, men FØLER at det er annerledes denne gangen.. som alle andre ganger!! hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann .... Det er progesteronet som gjør at en får vondt i brystvortene rett etter EL men det jeg har hørt er at dersom de fortsetter være ømme en uke etter EL så er det en sjanse for graviditet..

 

Jeg har mer og mer ømme pupper for hver pp så har blitt lurt flere ganger !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cryst@l!

 

kan ikke si annet enn at jeg kjenner meg sååå igjen der... hehe.

er utrolig hvor mange symptomer jeg har hver pp.. som såklart egentlig kan være alt mulig annet =p blir jo så man leter og kjenner etter sympt.

Blir jo småtullete av dette ..:b

Men jeg har fremdeles veldig vonde brystvorter og det er aldri noe jeg har ellers.. hehe. Men jeg får vel bare vente og se gitt.. =p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Metti 6pp: )

 

Takker for svar!

Dette visste jeg ikke, men er kjekt å få høre. Er jo så lett å la seg rive med alle disse "symptomene" som kommer og går hver pp =p

Men da får jeg vel bare telle dager nå fremover da! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helu

 

Jeg er 5 dpo i dag og har ømme pupper men det er hele på meg da ! Hadde der sist Mnd og... Så ser egentlig ikkje på det som et symptom..

 

Hvordan ligger dere Ann ? Hvor mange dpo og pp er dere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cryst@l:

 

Krysser virkelig fingrene for oss jeg også! :D

Har du noen fler symptomer da?=)

Og hvor mange DPO er du nå?

 

Er selv 6 DPO nå og brystvortene er fremdeles vonde.. ellers har jeg murringer og er generelt i uggen form... altså, ingen klaaaare symptomer enda..:P men er nok kanskje litt for tidlig enda og da ;)

 

Men må innrømme jeg har syndet litt i dag XD fikk alle EL testene og gravididetstestene jeg hadde bestilt meg i posten i dag. Og selv om jeg veeeeet det ikke er noe poeng i å teste allerede nå, så klarte jeg selvsagt ikke å dy meg..:b Svidde av en High sensitiv test nå i ettermiddag. Det eneste man kan se er en svaaaaaaak svaaaaaak skyggestrek.. og det betyr jo ingen verdns ting.. det har jeg lært =p

 

Så får vel bare smøre meg med tålmodighet og prøve å la være å teste mer før IKM om 8 dager ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg inn fra 2.tri.

Tror det er forskjelig fra persom til persom og fra graviditet til graviditet.

Min erfaring etter 8 graviditeter er at ømme pupper kan jeg ha uansett, mens såre brystvorter har jeg bare når jeg har vært gravid..

(har ikke 8 barn da, nr 4 på vei nå) ü

Håper at det er slik for deg også da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig ikke noen andre symptomer nei.. men fremdeles ømme.. hehe.. er 10 dpo!! ikm på onsdag.

ja, jeg holdt på å bestille tester i dag, men tenkte at eg skulle vente litt.. var vanskelig å finne ut av el denne mnd for eg tok ikke tester. har bare en ca anelse utifra tempen.. Så vi får se hva som skjer.

Lite aksjer lagt inn også så eg er forberedt på tanta..:(

 

Har du fått skyggestrek før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litenspire *150711*: takker for svar! =)

 

Ja, disse symptomene er jo så veldig individuelle at der er jo nesten håpløst å tolke de desverre...:b har enda såre brystvorter da, men ikke ømme pupper.. husker sist gang jeg var gravid (SA) så fikk jeg ikke ømme pupper før ei stund etter jeg testa pos etter IKM.. men kan ikke huske jeg hadde såre brystvorter da..

IKM er ikke før neste torsdag, så får vel bare smøre meg med tålmodighet og vente og se... er i allefall forberedt på tante rød!

 

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cryst@l :)

 

da er vi ganske likt i løpet vi hører jeg for jeg har IKM på torsdag ;p

men spennende å høre at du fremdeles også har ømme pupper/brystvorter.. kan jo virke lovende:D er jo mange som har null symptomer den første tiden også, så vi trenger jo ikke ta sorgen på forskudd. Selv om det kansje er vanskelig å la være =p hehe.

 

Jeg har lagt inn mange aksjer i allefall, både før- under- og etter EL, men føler på meg at det ikke har klaffet denne pp heller.. så er i grunn sikker på at tanta kommer til uka..

 

Jeg har fått maaange skyggestreker i mine pp.. desverre da uten at de har betydd noenting... så skyggestreker stoler jeg ikke på lengre :b

Tok en test 6 DPO for moro, fikk en veeeeeeeeeeldig svak strek, men betyr nok ingenting.. tok en igjen i går siden jeg skal drikke i helga, å den blei blendahvit gitt... så har null forhåpninger denne pp =p

 

tenker du å vente til over IKM med å teste eller?=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det blir spennende vilhaenliten1 :)

ja, eg håper.. hehe.. Selv om eg mener å huske at de har vært litt ømme helt til tanta kom.. men ikke helt sikker. hehe.. de klør sånn og!! og litt tørst gitt. hehe..

 

kjipt å få sånne skyggestreker da.. får jo forhåpninger.. :(

 

hvor lenge har dere prøvd da? Eg sluttet på pillen 1 august. hehe..

 

Hvor er du fra? jeg så på siden din at du er 88 modell, jeg er selv 87 mod. bor i bergen :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Cryst@l! =)

 

Hvordan er formen i dag? Noen nye symptomer å melde fra om?;p

Hos meg mener jeg å kjenne at brystvortene er blitt mindre vonde.. har skikkelig mensmurringer da og vondt i korsryggen.. men har erfart mange ganger før at det ikke trenger å bety noenting =p så har ikke stor tro på denne pp gitt..

 

Jepp, hater de skyggestrekene som ofte dukker opp!! hehe..

Hadde jo skyggestreker sist gang jeg var gravid, og da betydde de jo noe.. men =p

 

Faktisk, har ikke gått på pillen siden mai i 2009.. var da sammen med en annen, var han jeg ble gravid med i jula samme året.. men "heldigvis" mista jeg i februar etter, for han har sterke psykopatiske trekk og behandlet meg ikke bra.. kort fortalt:b

Ble slutt mellom oss i fjor sommer, men begynte ikke på pilla da heller.. fikk en ny kjæreste i desember i fjor, og vi er allerede blitt samboere. Han jeg har nå er så utrolig snill og god, av en helt annen karakter enn han forrige, så denne gang har jeg både tro og håp OG et ønske om at det skal vare : )

så jeg har fortalt han at jeg ikke går på pilla, og det er greit for han. Han har nemlig mistet et barn i 5. måned selv (me eksen), så han føler seg da klar for å bli pappa, så om det hadde skjedd nå hadde han bare blitt veldig glad =) så vi tar det som det kommer, og går vel også LITT inn for at det skal skje : ) hehe.

 

Hva er storyen din da?=) Har du/dere gått inn for å prøve helt siden i august da eller?=)

 

Jeg er opprinnelig fra Nord Trøndelag men har bodd i Trondheim i 3 år nå =) Hadde uansett vært moro om vi kunne ha fulgt med hverandre fremover, siden jeg ikke kjenner noen som er i samme situasjon som meg nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du kom deg vekk fra han da! hørtes ikke ut som han var noe å samle på!! :)

Jeg føler at brystvortene er litt mer øm og at de er tyngre.. sulten... mensenmurring og vondt i korsryggen her også. forbereder meg på besøk hver gang eg er på do.. hehe..

vi har vært sammen i 5 år no og hadde egentlig tenkt å vente til sommeren med å prøve, men eg fikk det for meg i sommer at eg ikke ville vente lenger. :) Han trengte litt overtalelse, men han er klar no :) Hele familien og. hehe..

 

Det er så typisk, du er den andre her på BIM som er på min alder som prøver og ingen av dere bor i nærheten. jeg har heller ingen som er i samme situasjon. hehe.. jaja.. vi får følge hverandre her inne. det er like koselig :)

krysser fingrene for oss begge!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere jenter:) Beklager at jeg sniker meg inn, men ser at dere er like gamle som meg og Cryst@l har jeg jo pratet en del med før.. Jeg har vært sammen med min kjære i 5år nå og vi har bodd sammen like lenge.. Jeg sluttet på pilla i juli da jeg endelig var ferdig å studere, men har bare hatt en mens siden da så kan si at jeg sliter veldig med syklusene mine..

 

Jeg fikk positive el-tester tirsdag til søndag i uke 1, men gikk tom for el-tester på søndagen så fikk ikke sett om eller når den ble svak igjen.. Jeg hadde jo håpet at egget slapp og at jeg hadde ikm tidlig denne uka, men jeg har ennå ikke fått tr eller positiv test.. Det verste er at jeg går å innbiller meg at jeg er gravid.. Ømme, vonde pupper, uggen og kvalm innimellom og full av kviser.. Har nå bestilt flere el-tester så tar en når de kommer.. Hvis den er positiv så begynner jeg å lure.. Har bare testet med g-test billigstrimler og lurer seriøst på om de kan vise feil.. Har en QR og Clearblue liggende, men tør ikke ta de for er så redd for at det er å kaste penger ut av vinduet.. Jeg pleier jo aldri å få så masse kviser utenom mensen, men den kommer jo ikke.. Og kvisene har vært der en uke nå..

 

Beklager hvis jeg trengte meg på, men er her inne veldig ofte og synes det er så koselig å ha noen å prate med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Happy87!:)

 

Bare koselig at du deler historien din med oss synes jeg =)

Er alltid kjekt å ha noen likesinnede å dele sine tanker og bekymringer med.

 

når har du testet med billigstrimlene og hva viste de?:)

har selv opplevd at der har misvisende skyggestreker, så stoler ikke blindt på de testene lengre.. men har du hatt slike symptomer tidligere uten at du har vært gravid, eller er dette første gangen?

Kan jo høres ut som du har en liten spire i magen! : ) men igjen så er jo så ¨å si alle grav.sympt. helt "vanlige" plager også.. så er jo aldri lett å vite..

jeg kjenner fler som kan fortelle at de bare har "visst" det når de har vært gravide, og nestn ikke trengt å testa... men andre igjen kjenner ingen verdns ting.. så dette er virkelig ikke enkelt =p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vårt første barn vi prøver på så jeg har ingenting å sammenligne med;)

 

Jeg testet med billigstrimler søndag, tirsdag fredag og igår, men ikke så mye som et tegn til en strek en gang.. Tok en QR istad for å utelukke at billigtestene var feil og den var også veldig negativ.. Men har tenkt litt og lurer på om kanskje el ble forskjøvet og var forrige helg.. Da hadde jeg menssmerter og jeg husker fra forrige el at jeg fikk ømme pupper og vonde brystvorter rett etter el (og det har jeg jo hatt siden mandag) Så da kan jeg jo se nærmere helga igjen..

Nå har jeg vertfall bestilt legetime så får jeg bare se hva som skjer frem til da..

Så for øyeblikket tolker jeg ingenting som graviditetssymptomer og så tar jeg en liten testepause frem til el-testene kommer i posten..

Ønsker dere masse lykke til og håper dere får positive g-tester snart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff.. jeg synes det er så dumt at du har så lange sykluser Happy87 2pp.. Jeg håper virkelig at egget fester seg denne gangen!!

 

Jeg har fremdeles kløende og ømme brystvorter.. ikm tirsdag eller onsdag.! holder på å klikke av nyskjerrighet!! drømte i går natt at eg fikk mensen. helt forferdelig. måtte skynde meg opp og skjekke.. hehe.. men ingenting :):)

mest lyst å kjøpe test i dag og ta i morgen. men eg har lyst å vente en stund til.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metti:

 

det var trist å høre.. men du er i allefall ikke alene om det!

sitter selv og "vet" TR kommer i løpet av uka.. på tross av div div symtomer. Så jeg blir nok med deg inn i neste pp skal du se!

Var nok ikke vår tur denne gang heller.. men vi må ikke gi opp for det : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg i dag da Cryst@l?=)

Noen oppdateringer?: )

 

Selv har jeg mista troen på denne pp også.. magafølelsen sier i grunn at det ikke har klaffet denne pp heller.. selv om det enda er 4 dager til IKM:b

så jeg får vel heller bli positivt overrasket OM jeg skulle ta feil.. er i allefall slutt på testingen før IKM =p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen besøk enda!! hehe.. men symptomer.. hehe.. stikkinger i livmor, ømme og tunge pupper, vondt i korsryggen, ømme brystvorter og klør!!, blitt svimmel flere ganger men har reist meg opp fort riktig nok.. hehe.. tørst!! og tisser mye som et resultat av at eg drikker mer.. hehe.. må prøve å roe meg ned litt.. ikm er jo ikke før i morgen eller onsdag... men jeg vet at lutealfasen er på 14 dager så.. hehe.. lenger enn onsdag går eg ikke uten å teste.., hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...