Gå til innhold

Ooops, busted!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en del måneder siden tok jeg noen ildfaste former fra min fars hus (jeg eier det huset), og ga til NMS Gjenbruk. I mine øyne var det noen store, stygge former som hadde stått der ubrukt, og min far vurderte aldri å bruke dem engang.

Det må tas med at faren min fikk dem til en rund gebursdag av noen venner, for kanskje 15 år siden.

Og nå fikk jeg melding fra svigerinna mi, der hun lurer på om jeg har sett disse ildfaste formene (ups!). For de likte å bruke dem til å varme middag i ovnen med, og faren min hadde fått dem som gave. Svarte at jeg ikke visste at noen brukte dem, og at faren min har fått så mange gaver opp igjennom årene. Hun svarte da med å be meg sette tilbake formene. Hun trodde altså at jeg hadde tatt dem selv. Da måtte jeg svare direkte at jeg hadde gitt dem til NMS Gjenbruk... Oops. I skammekroken nå ja.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv om du eier huset, eier du vel ikke dine fars ting? Jeg forstår ikke hvordan du kan ta deg til rette på den måten. Til pass for deg!

Skrevet

HÆ??

Selv om du eier huset,har du da rett til og ta tingene til andre og gi bort?

Du kan vel ikke vite 100% sikkert om de bruker det eller ikke!!

Synes du bør kjøpe nye!

Skrevet

Du har selvfølgelig tenkt å kjøpe nye? Hvis ikke, vil jeg kalle deg en tyv.

Skrevet

Jeg forstår ikke greias. Hva har din svigerinne med dette å gjøre? Hvorfor har hun noe med din fars kjøkkenredskaper å gjøre?

Skrevet

Dette skjønte jeg lite av, stjal du av faren din?

Skrevet

jeg skjønner deg HI! hvis faren dfin er lik min, så samler han på ALT, og det vil være å gjøra ham en tjeneste ved å kvitte noen ting :)

Det har han selv sagt ;)

Skrevet

Varmer din svigerinne middager i ovnen når hun er hos din far? Eller låner hun dem hjem til seg? Ikke at det har noe å si, det er jo du som er kjeltringen her.

Skrevet

Det kommer ikke frem av innlegget at HI har hatt en overensstemmelse med sin far om at hun kan gi bort tingene hans. Du skjønner HI, for kanskje er hennes far lik din?

Skrevet

De besøker noen ganger min far (ikke så ofte) og har med middag. Selv om jeg ikke eier tingene hans, har jeg blitt nødt til å rydde en god del i årenes løp, for han tar ikke noe med ut av huset selv.

Svigerinna mi har dermed også flyttet en god del på tingene hans, og pakket i kasser som skulle gis til Fretex. Det kom så overraskende på meg at noen skulle ha lagt sin elsk på disse brune formene.

Faren min bruker aldri stekeovn til noe som helst, han bruker bare platene på komfyren. Hilsen HI, kjeltringen.

Skrevet

Hvorfor kan han ikke få ha sine egne ting uten at noe må "tas med ut av huset"?

Gjest sug lut
Skrevet

Fordi de skal forberede seg på at han dør og ikke gidder rydde etterpå, tydeligvis. Verdig alderdom ohoi.

Skrevet

Les hoveinnlegget ditt så forstår du at du har fremstilt deg selv som en tyv. At du ikke kommer med nok info er din egen feil.

Skrevet

Det er jo mest for hans del, at han ikke skal bo i et kaos. Jeg har sortert mye søppel, så jeg forstår ikke hvorfor dette skal overskygge alt.

Skrevet

Jeg tok alt på første gang. Jeg har heller ikke normale foreldre. Jeg er stadig der å kaster ting. Huset flyter over om ikke.

Det er for dem en smertelig prosess, og bør helst foregå uten dem til stede. Når vi stiller mann sterke søstra mi og meg, og skal komme å kaste, sitter mora vår der å hyler NEI, IKKE DEN! JEG MÅ DA FÅ HA NOE IGJEN;

NEI!Ikke den, vet du hva den kostet i 1979?

Jammen kjære mor og kjære far dere skal bo på 70m2, og det nytter ikke å flytte med seg alt man hadde stua i et hus på 400m2.

Vi bare sniker med oss litt, litt etter litt. Så forsvinner det noe ut. Så låner vi, og leverer ikke tilbake. Ingen som merker at ting blir borte så uansett.

• 2 uker senere...
Skrevet

Det er en vanskelig situasjon å være i. En trist oppdatering; Siden meldings-vekslingen som beskrives i åpningsinnlegget, har ikke svigerinna mi svart på meldinger...

Er forj-- med konflikter. Det var ikke hennes ting engang.

Skrevet

Latterlig av svigerinna di å bli sur fo dette da... Skjønner ikke prblemet hennes... Finn noe annet å varm middagen i!! Hun hadde sikkert lyst på de selv...

Skrevet

Dersom svigerinna di og har drive og pakka ned ting og sendt til Fretex, så skjønar ho vel kvifor du har gjort det. Men sidan du tok feil og pakka vekk ting som eigentleg var i bruk, så løyser du vel problemet med å skaffe til rette ei ny eldfast form som dei kan bruke å varme middag i. Dette finnest til ein grei pris feks på Nille. Det er ingen grunn til å lage familiedrama av ein så liten ting :)

Skrevet

Å herregud for en gjeng med lamme drama-queens det er her inne!

Makan, Hi fjerna ikke disse formene av ond vilje virker det som, det virker som hun bare prøver å holde litt orden i huset til faren sin! Hun trodde ikke faren brukte dem, og trodde hun gjorde ham en tjeneste ved å gi dem til gjenbruk. Svigerinna har jo gjort AKKURAT det samme!

Og likevel er Hi en kjeltring og en tyv. Haha, dere altså.

Skrevet

hehe...HI trenger ikke kjeft for dette hvertfall. greit det ikke var hennes,men tror det er mange som må hjelpe foreldre/besteforeldre osv med å få ting ut av huset i ny og ne...jeg gjør det selv, og ja, jeg får lov..hva vet vel folk om HI og farens forhold? og svigerinna,hehe,jaa,artig situasjon..håper det ble tatt med ett smil etterhvert=)

Skrevet

og hun fjerna formene for en del måneder siden..sier vel seg selv at de strengt tatt ikke trenger de.. hilsen 10:39

Skrevet

HI her. Har selv ei ildfast form til overs, så det er ikke noe problem. Har allerede tenkt på å sette den der i stedet. Problemet er sikkert at svigerinna mi er veldig opptatt av gaver, og syns det var skrekkelig å gi vekk en bursdagsgave. Men den var fra en kamerat som faren min ikke har kontakt med i dag, og som sagt var det ikke hennes ting.

Så her opplever jeg at hun ønsker å framstille meg som en dårlig person.

Skrevet

Det høres helt sprøtt ut at svigerinnen din krever at du setter tilbake noe som er borte fra DIN fars hus...?!

Med hvilken intensjon gav du bort formene, forresten ? Bor du også i huset ? Eller svigerinnen din ?

Skrevet

Det er kun faren min som bor der, mora mi reiste sin vei for mange år siden. Og faren min rydder ikke i kjøkkenting i det hele tatt. Helst skulle jeg ønsket at han hadde hatt ei kone som kunne ryddet og vasket.

Skrevet

Det er jo fint at du rydder og ordner litt for ham, men det er kanskje ikke greit å hive ting uten hans samtykke ? Hvis han uansett bor alene der, har han sikkert nok av plass i boder og kjeller til at du kan rydde bort ting så ikke du trenger å kaste.

Men alle har forskjellig forhold til foreldrene sine, og hvis du synsd et var nødvendig å fjerne ting, er vel det kanskje greit, da ? Ikke godt å si for oss som står utenfor - men syns uansett det er HEEELT ute av sin plass at svigerinnen din krever tilbake noe fra din fars hus!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...