Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #1 Skrevet 22. januar 2011 Ja jøss det er helt greit med IKEA og jeg forstår at ikke alle har råd til annet. Jeg har kjøpt noen få ting derfra og vi har IKEA på et hus vi pusset opp og solgte. Det som forundrer meg er at mange ønsker å bo i IKEA katalogen. For det første syntes jeg det meste på IKEA er veldig kjedelig. Det ser billig ut og jeg syntes ikke kvaliteten er å rope hurra for. Kjøkken og andre byggesett er jo laget av spon som fort blir merker i, det er vanskelig å sette pent sammen og det blir fort stygt. Jeg syntes IKEA er et greit alternativ når jeg skal ha noen få ting og gjerne ting som ikke skal vare så lenge (oppbevaring til ungene, sprinkelseng). Men jeg forstår meg ikke på folk som ønsker alt herfra som kjøkken, sofa, bad, alt av hyller og oppbevaring. Er det slik at vi ønsker alt billig framfor desing og kvalitet. Vi ønsker å ha det slik som "alle" har det og ikke et hjem med personlighet og stil? Jeg undres. Noen som kan forklare utifra et annet ståsted? (Utenom økonomisk for den ser jeg jo)
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #2 Skrevet 22. januar 2011 Vi har et hjem med to ting fra ikea... Det ene er bokhyller og det andre er trådkurver. Resten er arv og brukt. Vi har et unikt hjem og får ofte tilbakemeldinger på at vi har vært modige i våre valg. Kanskje ikke alle tørr å være kreative og modige. Det er lettere å se hva som passer når man er på ikea og ser det sammen. Det er også sånn at vi ikke er den mest tålmodige generasjoenen så når vi er på ikea kan vi kjøpe et helt hus, ta med hjem å bli ferdige med alt i løpet av helga. Da synes folk det er enkelt.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #3 Skrevet 22. januar 2011 Du vet jo ikke hva du snakker om. IKEA kjøkken har blitt kåret til det beste pga kombinasjonen den gode kvaliteten med den lave prisen. Ellers har folk forskjellig smak. Heldigvis!
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #4 Skrevet 22. januar 2011 Må bare si at jeg og samboer har ikke sånn kjempe god råd. Men alikevel har vi med vilje unngått denne IKEAmoten! I stuen har vi massive mørke møbler, stor elegannt tung skinnsofa i mørk gyllenbrun. Og vi får så mange kommentarer på at vi har en så fin og annerledes stil. For å være helt ærlig er det en helt vanlig norsk bondestil. Og jeg elsker hjemmet mitt og våre vakre møbler og farger. For vi er NORSKE og vi er opprinnelig bønder
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #5 Skrevet 22. januar 2011 Hehe, når folk sider at dere har tatt modige valg, tar du det positivt? Det er noe jeg ville sagt når jeg syns noe hadde en forferdelig sammensettning... "Ja, det var virkelig en modig kombinasjon...."
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #6 Skrevet 22. januar 2011 til hi: sikkert en god blanding av at det ikke er så dyrt, at det har bra kvalitet (tro det eller ei, men det har faktisk fin kvalitet) og at mange syns det er fint med ting fra ikea. for ikke alle har lik smak som deg, så mange syns faktisk at ting fra ikea er fint. der fikk du et svar på det du lurte på.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #7 Skrevet 22. januar 2011 Klart IKEA vinner om man tar med pris. Kvaliteten er derrimot ikke veldig god sammenliknet med andre kjøkken desverre.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #8 Skrevet 22. januar 2011 Det er bare tull. Flere av IKEA -modellene vant på kvalitet over HTH foreksempel. Du vet ikke hva du snakker om.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #9 Skrevet 22. januar 2011 Og for meg høres det ut som den jævligste stue noensinne. Men hei, jeg skal ikke bo der.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #10 Skrevet 22. januar 2011 I sammenhengen " Det er søren meg modig at dere satser på andre møbler enn i Ikea" Vi får også endel, WOW så stilig dere har det. Men "ja, det var virkelig en modig kombinasjon" Har vi ikke fått enda...
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #11 Skrevet 22. januar 2011 Folk har forskjellig smak. Hadde jeg hatt stuen til annie 22:23, hadde jeg blitt deprimert. IKEA følger trendene, og tilbyr en rimelig variant av det. Synes det er helt supert. Vi har ikke IKEA i nærheten, ellers hadde jeg garantert benyttet meg av det.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #12 Skrevet 22. januar 2011 Du høres ut som mor mi. Hun er også opptatt av at ting skal vare, selv om hun har et lukseriøst kjøkken som hun betalte skjorta for i sin tid, sikkert 35 år siden, kjøkkenet er like helt og pent, bevare meg vel, skal ikke stå på det. Men vi ønsket oss et praktisk kjøkken som unga kan slamre igjen skuffer og dører på. Samme med møbler på barnetrommene, la unga tape på det de måtte ønske, alt fornyes jo likevel etter hvert som lysta forandrer seg. Gud, nå kom jeg på den grusomme veggseksjon som mamma kjøpte i min barndom, (30 år siden) hun betalte 30000,- for den, like hel og pen den dag i dag, hel tre eik. Jeg hadde blitt så lei, er jo det også, men den er dog ikke min. Det er 20 år siden jeg flyttet hjemmefra, jeg bytter salong ca hvert 2 år, for da finner jeg noe annet jeg har lyst på, og hvorfor skal jeg da kjøpe en salong til 50 000,- når jeg likevel kommer til å bli dritlei den. Ok, jeg innrømmer min bruk og kast mentalitet, men det mest gis bort. For et år siden overtalte mamma oss til å legge eik parkett i stua til 500 kr kvm. Urgh..... tidløs kalte henne det, den kan pusses og lakkes, varer i maaange år. Fysjom, den er alt byttet ut med hvit laminat som ser ut som fliser. Som sikkert blir byttet ut igjen i løpet av neste vinter.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #13 Skrevet 22. januar 2011 Eh...har du hatt ikea kjøkken? Kvaliteten er like god som dyre kjøkken. Vi har masse ikea møbler. Kjempefornøyd med kvaliteten. Har også masse gamle arvede møbler. Hummer og kanari her i gården Hvilke butikker mener du har bedre kvalitet da?
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #14 Skrevet 22. januar 2011 Vi har valgt ikeakjøkken og har en årlig samlet inntekt på halvannen mil. Kunne kjøpt samme kvalitet hos Norema men hva er vitsen når det er fem ganger dyrere og slett ikke bedre. Et er heller ikke vanskelig å sette pent sammen med mindre du har ti tommeltotter.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #15 Skrevet 22. januar 2011 tror nok du hadde likt det om du hadde sett det med egne øyne. Er veldig flott ! Så det så
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #16 Skrevet 22. januar 2011 Hater mørke møbler. Hater sofa som ser ut som du beskriver. Så nei. Ikke for meg - men gjerne for deg.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #17 Skrevet 23. januar 2011 Jeg får også litt fnatt av kataloghjem Enkelte ting er veldig fine, indeed, men guuri så kjedelig det er når annenhvert hus ser likt ut - bare med andre farger på putene og dukene. Har ikke noe å si på kvaliteten, og designet på mye er forsåvidt fint, pronlemet er at alle har samme greia!!!! Rekk opp handa de som har sett "karlstadsofa+lackbord+billhylle" iallefall tjue ganger? *rekke opp handa*
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #18 Skrevet 23. januar 2011 vi har også ikea kjøkken, men det ''stod'' her da vi flyttet inn. Men det må være det billigste kjøkkene du får kjøpt der. Er vel ''bare'' 3-4 år gammelt og faller fra hverandre. Så vi skal pusse opp, MEN vi skal kjøpe nytt kjøkken fra ikea. Man får det man betaler for og vi skal legge en del penger i det. Dette kjøkkenet som var her kostet sikkert under 10 000 og man kan vel ikke forvente så mye av det.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #19 Skrevet 23. januar 2011 Vi har IKEA kjøkken og er veldig fornøyd med det. Bare tull at de er av dårlig kvalitet. Det var i starten da de begynte med å selge kjøkkeninnredninger at kvaliteten var så som så. Siste årene har det blitt veldig bra.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #20 Skrevet 23. januar 2011 Helt enig med HI!!! Ikea er forferdelig og er veldig billig ut.Møblene har stygge sømmer og alt for runde former. Enkelt og trashy! kjøpte et par møbler fra ikea men de ble ikke lenge for å si det sånn. klarte ikke overse de stygge detaljene. Uproffe sømmer .Rett og slett stygt!!!Har lørt meg at det er ikke her man skal spare penger. Møbler er viktig og man ser og bruker de hver dag.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #21 Skrevet 23. januar 2011 Jeg elsker IKEA.. syns de har utrolig mye fint. fra ikea har vi kjøkken ( det er nå 6 år siden vi kjøpte det og enda er det ingen hakker eller stygge merker i det. helt supert.. ) vi har noen svarte hyller som henger på veggen i stuen og kjøkkenet, I gangen og på ene soverommet har vi kommoder fra ikea. kjempe fine og kjempe gode, vi har et kjempe fint skrivebord fra Ikea, og ungene har hver sin hylle greie fra ikea. sånn med mange rom i til å sitte lekekassene inn i. de har og hver sin seng fra ikea. Hemmnes serien er jo bare SÅ utrolig fin. jeg elsker ikea jeg.. og er ikke flau over å si det. resten av møblene våre er fra bohus
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #22 Skrevet 23. januar 2011 Vi har ikea-kjøkken og er veldig fornøyde:-) Nå er det 8 år gammelt, og det er like fint! For meg spiller det liten rolle hva andre synes om kjøkkenet mitt, eller stilen i huset forøvrig, bare vi synes det er fint selv og trives:-)
prekæs Skrevet 23. januar 2011 #23 Skrevet 23. januar 2011 Hi. Hvor handler du møbler da? Problemet for de fleste sånn litt utenfor hovedstaden er vel helst at det ikke finnes noe særlig designbutikker. Skeidar og bohus stiller vel sånn ca i samme kategori som ikea, bortsett fra at man som regel ser møblene på Ikea årevis før de andre kjedene kommer etter med noe lignende. Det er vel en temmelig utbredt misforståelse at de andre butikkene jeg nevner er "designbutikker" i hvertfall. I tillegg finnes det mennesker som ikke trenger bevise at økonomien deres er god ved å kjøpe dobbelt så dyrt.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #24 Skrevet 23. januar 2011 Nei huff, sånn bruk kast mentalitet er helt på jordet. Får duikke meddeg hva som skjer med verdenvi lever i? Hvem tror du ender oppmed åbetale for søpla de? Det er moder jord og de små barna som må arbeide for at du skal kunne kjøpe ting billig. En globalkatastrofe er i ferd med å skje, og duklarer ikke se lengre enn din egen nesetipp......det er ikke håp for oss for det er for mange som ersom deg. Men en dag får du straffen din men da er det for sent! Tenk på det!
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #25 Skrevet 23. januar 2011 Haha, dette er så typisk. Her sitter det altså voksne damer og krangler om hvilken interiørstil som er finest. Som om det finnes en universell sannhet på det:) Folk som tror de sitter på en fasit når det gjelder estetiske ting har alltid fascinert meg. - Hjemmet mitt er finere enn hjemmet ditt for jeg har ikke Ikea. - ÆÆÆÆÆSJ, hjemmet ditt høres dritstygt ut. - Jeg har bedre smak enn deg, jeg bare VET det. Haha. Jada. Og pappaen min er sterkere enn pappaen din. Grow up, bitches.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå