Gå til innhold

Jeg blir provosert!!!!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir litt lei av sånn "urkvinne"-sprøyt. Det kommer med jevne mellomrom, og er stort sett samme visa.

 

Hyggelig for deg at du har hatt lette fødsler, men det er slett ikke tilfelle for alle. Pass på deg selv og la andre ta sine egne avgjørelser.

Skrevet

Jeg fødte første sønnen i huset hjemme ( planlagt)

Datteren på sykehus med lystgass

 

Siste også kun med lystgass.

 

Skulle jeg gjøre det igjen ville jeg også tenkt på mer smertestillende. Why not :)

 

Det er grusomt vondt å føde uten noen ting. Jeg husker jeg var forbannet på mamma i måneder etter 1. fødsel fordi hun ikke hadde sagt hvor vondt det var hihi

Skrevet

Ja det var jaggu mye å væra stolt over du! har ikke prestert stort i livet du heller! Stakkars dame...

 

Jeg er STOLT over å ha overlevd svangerskapet med all verdens komplikasjoner, overlevd en 3-døgns fødsel som endte med hastekeisersnitt, 2 mnd etterpå satt jeg ved siden av min mamma som døde av kreft 48 år gammel hjemme i sin egen seng...jeg pleide henne til tross for at jeg var nærmeste pårørende. 10 mnd senere fødte jeg min døde datter i 5. mnd, tre mnd senere ble jeg gravid igjen og står fremdeles med rett rygg og er blid og positiv og ikke minst takknemlig for alt jeg har i livet mitt! JEG ER STOLT JEG :)

 

 

Skrevet

Jeg forstår godt at du blir provosert jeg når du har slitt deg gjennom fødsler uten bedøvelse, også slipper "alle" andre billigere unna med bedøvelse fordi de driter i disse prinsippene dine. Jeg har født to barn med epidural. Tror du jeg ikke er stolt av mine fødsler og barna mine av den grunn? I såfall er du latterlig.

 

Skrevet

Jm og lege var strenge på at jeg skulle ha epidural ved min tvillingfødsel.

 

 

Skrevet

HI Håper det ikkje sjer noko som at du må rett til oprasjonsstuen. HUSK som du skriver at kvinner har i alle år født uten hjelp. Dødstallet før var høgare en no.

Skrevet

Den er fortsatt i magen :)

 

Men håper på en raskere fødsel denne gang :)

Skrevet

eh??

hastesnitt tar IKKE med epidural da. Enten gis spinalbedøvelse eller narkose. Narkosen virker dessuten raskere enn både epidural og spinal!

Skrevet

Hvorfor gjennomgå mer smerte enn det man faktisk trenger?

Vi lever i 2011, dere!

 

Man velger sofakroken fremfor pinnestolen når man ser film.

Komfort er noe vi liker, og velger.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor så mange bruker så mye energi på å bli provusert av noe sånt?!

Skrevet

Min lege er en frittalende og mosrsom kar... :) Jeg har født to ganger, en fødsel kun med lystgass og den andre fikk jeg epidural etter x antall timer fordi jeg lå med full åpning, nurket sto fast, og livmora mi trengte hvile for å klare å fortsette.

 

Sa til legen min denne tredje gangen vil jeg ha epidural, føler jeg har kjent nok på disse naturlige, stolthetsgivende fødselssmertene.

Hans kommentar var bare : "skjønner jeg godt, hvorfor pine seg om man ikke må?? Ingen som skal operere bort blintarmen sier til kirurgen: la meg slippe narkose, jeg har så lyst å kjenne på smertene, da føler jeg meg så naturlig" :) hehe, jeg er helt enig. Når jeg har vondt i hodet, tar jeg paracet også... WOW!!

Skrevet

Det mest naturlige er vel å sette seg på huk bak en busk uti skauen og bare la det stå til. Du kan jo prøve det neste gang.

 

- hilsen en som også har født uten smertestillende, men som har empati nok til å forstå at ikke alle fødsler (eller mennesker) er like.

Skrevet

Tror HI er bare grinete at noen slipper "billig" unna. Ingen tvinger deg å ikke kreve epidural.

 

Jeg ville ha enda enklere, jeg ville ha ks (ikke fysisk grunn) og fikk det, jeg er strålende fornøyd. Hadde veldig lite vondt og ser ingen grunn å pine meg mer enn det som er absolut nødvendig.

Skrevet

20:18, DU har all grunn til å være stolt!

Wow, å gjennomgå så mye vondt på så kort tid, og fremdeles være blid, positiv og takknemlig, DET er noe å være stolt av! Mennesker som deg imponerer meg.

Skrevet

Ja har født 1 med epidural og 1 helt uten noen form for smertestillende..

Nummer 1 var en vondt fødsel der jeg ikke hadde den naturlige "kontrollen", nummer 2 uten smertestilende var en flott fødsel, og etterpå tenkte jeg at om jeg blir gravid med nummer 3 så skal det være naturlig..(men det blir bare 2 her da)

Uansett så er det vel ikke DITT problem hva folk velger?

Og hadde fødsel nummer 2 vært forferdelig vond eller noe uventet hadde sjedd så hadde jeg bedt om epidural!!!

 

Fødsler er like forsjellige som mennesker...merkelig at du ikke forstår det.

Hvis du føder nummer 3 nå og det ender med at du for smertestillende alikevel, hva sier du da?? Du vet jo INGENTING om hvordan din 3 fødsel blir!

Skrevet

Takk..! Jeg hadde også stryki med i min fødsel som også nesten gikk til hastesnitt om jeg hadde bodd i et u-land uten hjelpemidler. Guttungen satt fast i fødselskanalen og kroppen min (som hadde vært igjennom en ganske tøff hyperemesisgraviditet) var ikke sterk nok til å få han ut av seg selv. (nå skal det sies at jeg hadde nok stryki med før jeg hadde kommet så langt som i fødsel, for den hyperemesisen hadde jeg nok faktisk ikke overlevd uten hjelp fra sykehus..!)

Synes det er en idiotisk diskusjon dette med epidural eller ikke epidural! Kvinner har forskjellige smerteterskler.. Ja det er nok sant, men det er faktisk ikke alle fødsler som er like heller. Jeg har en veldig høy smerteterskel, var klar for å føde naturlig på ABC, men hadde et sant helvete før jeg kom meg over på en vanslig avd. der de kunne gi meg drypp og epidural. Kommer ikke til å velge et sykehus der jeg ikke har den muligheten neste gang!

Så ja, har vel av erfaring bestemt meg for at epidural er nok en god ting for meg og min kropp, var i hvertfall.. Nå får vi se hvordan det går med nestemann..

Er så utrolig lei av de som skal skryte av sin høye smerteterskel siden de "klarte en naturlig fødsel".. Tullinger!

Skrevet

Jeg vil si det slik: Jeg fødte første mann med epidural, og aldri mer!!!! Andre fikk jeg uten noe, og det var ikke like ille!!! Så jeg vet ikke helt jeg om jeg tror på at epiduralen har noen virkning, eller så er det bare meg den ikke virker på!

Skrevet

jeg hadde på forhånd skrevet hvordan jeg ønsket ( dersom det var mulig) hva slags sm.lindrende jeg ville ha.

 

mine rier begynte en torsdag, på natten rett etter jeg hadde lagt meg til å sove.

kom inn på sykehuset 8.30 på fredag, låg hele fredagen, hadde da ikke sovet siden natt til torsdag.

jeg fikk morfin og sovetabelett, slik at jeg fikk et par timer med søvn.

på lørdagen prøvde jeg det meste av alternativ lindring, badekar,, noe som var ubehagelig, pga jeg ikke fikk presse ryggen ned mot noe.

akupunktur, hadde i grunnen ikke så mye virkning på riene, men på kvalmen.. :) osv

 

på ettermiddagen en gang ble vannet tatt, legen sa vannet hadde trolig gått fra før, fordi bare slim kom ut.

jeg fikk epi , og satt på drypp for å få fortgang på fødselen.

 

men etter en stund fant vi fort ut at epi ikke virket ( hadde trolig stukket feil)

så jeg låg med drypp uten sm lindring, noe som var et sannt mareritt.

låg slik som dette i en god stund.

 

jeg ble veldig sliten av å ha slike hyppige rier, ble tilbudt å få epi igjen, men jeg var så sliten, jeg klarte så vidt å reise meg opp.

 

åpningen ble skjekket, den var bare blitt 4 cm >,<

 

jeg endte opp med et keisersnitt.

det viste seg at min lille søte gutt, låg feil.

 

så..... slike mennesker som deg, irriterer meg.

jeg er stolt av å ha født, om det er gjennom vagina eller et snitt i magen, med eller uten bedøvelse.

 

det viktigeste er jo at allt gikk bra...

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...