Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #26 Skrevet 20. januar 2011 Jeg drakk før jeg fant ut at jeg var gravid (var på fest) - og legen min sa at det skjedde med de aller fleste. Jeg drakk ikke en eneste dråpe etter jeg fant ut at jeg var gravid.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #27 Skrevet 20. januar 2011 Det smaker godt, har et sossialt aspekt og kunne forhåpentligvis hjelpe til å få startet fødselen. Det sammen med at alkohol i så må mengdre ikke er skadlig for barnet gjorde at det var greit.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #28 Skrevet 20. januar 2011 Jeg og mange med meg ser ned på gravide som drikker alkohol. OGså når det "bare er et lite glass". Det er en kombinasjon av egoisme og dumhet som fortjener forakt.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #29 Skrevet 20. januar 2011 Det har nylig blitt publisert en rapport et eller annet sted i verden som ikke klarte å påvise at små mengder alkohol er skadelig. Det betyr ikke at den med 100% sikkerhet kan konkludere med at det ikke er skadelig, men at sjangsen er liten er nok sant. Det jeg tror er at en kan drikke litt uten at barnet tar skade, men være maks uheldig i et annet når en tar det glasset en dag hvor babyen utvikler et spesielt område i hjernen f,eks. Dette leste du nok i et blad, for offentlige rettningslinjer er fremdeles ingen alkohol.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #30 Skrevet 20. januar 2011 Juice smaker også godt. Og er langt bedre for barnet i magen. Jeg finner det forøvrig veldig spesielt at det ikke går an å kose seg og være sosial uten alkohol.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #31 Skrevet 20. januar 2011 Var på en fest fant ut før eg vart gravid, men etter jeg fant ut jeg var gravid har jeg ikke rørt noe! kommer ikke til å gjøre det heller. syns det høres helt tragisk ut når gravide sier tar meg et 1/2 glass av og til. hva er vitsen me det? når det er snakk om så lite er det vel bare å la være. dessuten finnes det alkoholfri vin, drikk heller det om dere syns det smaker så godt med vin. Alkohol er fy fy når man er gravid, sånn er det bare.. er bare en egoistisk handling av mor om man drikker alkohol når man er gravid. man klarer seg vel i 9 mnd uten? visst ikke vil jeg heller si man har et problem!
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #32 Skrevet 20. januar 2011 jeg har drukket begge gangene, før jeg visste jeg var gravid.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #33 Skrevet 20. januar 2011 Nei, ikke når jeg er eller kan være gravid. Jeg tør ikke rett og slett. De få dråpene som er greit å drikke kan jeg også like godt avstå fra.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #34 Skrevet 20. januar 2011 Rørte ikke en dråpe. Barnet var planlagt og jeg holdt meg unna alkohol i prøveperioden. Men har jo et par venninner som ble uplanlagt gravid, og de har fått i seg noen glass vin før de visste de var gravid. Heldigvis er det sjeldent det skjer noe skade på fosteret så tidlig.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #35 Skrevet 20. januar 2011 Ikke en dråpe. Lurer på hvor mange som synes det er greit å ta seg et glass når de ammer? Selv har jeg gjort dette flere ganger, men aldri mer enn ett glass (mens jeg nattammet, noe jeg gjorde lenge, nesten 11 mnd). På nyttårsaften ble det litt mer, men da ammet jeg ikke igjen før etter ca 10 timer.
Gidder ikke! Skrevet 20. januar 2011 #36 Skrevet 20. januar 2011 Her står det litt om den forskningen, den er gjort på mange barn, ganske interessant i grunn. Når det er sagt, drikker jeg ikke i svangerskapet, hender kanskje at jeg smaker på vinen med en bitteliten slurk, mer stikker tunga i glasset,hehe. Jeg elsker god rødvin!
Gidder ikke! Skrevet 20. januar 2011 #37 Skrevet 20. januar 2011 Link er jo fint, http://www.forskning.no/artikler/2010/oktober/267381
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #38 Skrevet 20. januar 2011 Drakk en god del kvelden før jeg tok gravitesten. Var slettes ikke sikker på at jeg var gravid, men visste det godt kunne være. Men etter det har jeg kun drukket 2 slurker 3,5% øl og et par slurker 2,2% gløgg. Så ja, jeg regner meg for totalt avholden i svangerskapene mine. Men jeg dømmer ingen som gjør anderledes. Enkelte kvinner unngår absolutt alt som kanskje kan være en potensiell fare for fosteret, til den grense at jeg kaller det hysterisk. Men jeg mener at man bør være ytterst forsiktig med alkohol, tobakk og medisiner man ikke absolutt behøver. Men guuuuuud, jeg gleder meg til å ta et par glass vin igjen ja!!!! :-)
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #39 Skrevet 20. januar 2011 Med første drakk jeg til ca 3.mnd, for fant ikke ut jeg var gravid før da, men med nr. 2 og nr.3 drakk jeg ikke en dråpe! Slutta å røyke og drikke på flekken!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå