Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #26 Skrevet 17. januar 2011 Og hva menes du gjøres i dag da? Når saksbehandlingen i UDI kan strekke seg over år er det da et resultat av umenneskelige og late saksbehandlere eller er det et resultat av at søkere skal få saken sin prøvd på en grundig og forsvarlig måte? Og hva er menneskelig her? At alle kan bo i den vestlige delen av verden? Der frihet og demokrati er fremtredende fellestrekk ved landene. Jeg synes det hadde vært det mest menneskelige, og jeg er glad for at jeg bor her og jeg skjønner at mange mange vil det. Men jeg skjønner også at det ikke går, og at verdens urettferdighet bør løsers på andre måter enn gjennom et asylinstitutt.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #27 Skrevet 17. januar 2011 Hva med de mange tusen som ikke har fått oppholdstillatelse i norge? Hva med familien som ble sendt hjem forrige helg, der sønnen deres på ti år er født og oppvokst i norge???
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #28 Skrevet 17. januar 2011 Jah, det er grunnen! Idiot. Noen som kommer hit har ikke en gang pass fra hjemlandet, fordi de blir nektet det. Eneste måten å slippe unna forfølgelse på er å kjøpe falske papirer. Men åh,det er jo så frekt! En fornærmelse mot Norge og normenn! Grunn nok i seg selv til å bli kastet rett ut!
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #29 Skrevet 17. januar 2011 Her hvor jeg (HI) bor, har vi en familie fra Irak, der mannen er handikapet og sitter i rullestol, han trenger hjelp til ALT. Men der blir han, kona og 4 barn sendt rett hjem, DET er urettferdig det! Ikke at ei jente, med god utdannelse og et hjemland uten farer tvinger seg til å bli her!
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #30 Skrevet 17. januar 2011 Nå viser dessverre diverse tall fra PU at opp mot 90 % er såkalt grunnløse asylsøkere. De kaster/kvitter seg med alt som kan nøste opp reiserute og identitet. Mange kommer med utklipte vaskeanvisninger, nedslipte fingeravtrykk og med en oppdiktet historie med et reellt håp om å få bli.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #31 Skrevet 17. januar 2011 Så Maria Amelie klarte da ikke å opplyse sitt virkelige navn til norske myndigheter da hun kom hit? Fordi at noen i Russland nektet henne å ta med papirene? TULL!
Cat.68 Skrevet 17. januar 2011 #32 Skrevet 17. januar 2011 Men 21;43. Hvis Maria får bli åpner hun jo opp for at også den handikappede 4 barnsfaren får bli. For eneste muligheten hun har for å kunna få bli er jo akkurat at lovregeln bli forandret. Det vil jo komme andre i lignende elelr amme situasjon til gode?
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #33 Skrevet 17. januar 2011 Han får ikke bli, det er bestemt, og han hadde ikke noe mer mediaomtale enn en artikkel i lokalavisa. Så den familien må respektere Norges avgjørelse, det må Maria Amelie også. HI
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #34 Skrevet 17. januar 2011 Bra svar Cat! Denne HI er jo så dum og kunnskapsløs at hun ikke fortjener svar på innleggene sine!
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #35 Skrevet 17. januar 2011 Det er naivt å tro at staten kommer til å gjøre endringer ifht andre saker enn Maria Amelie, det er jo vist gang på gang med saker som for stor mediedekning
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #37 Skrevet 17. januar 2011 Er som om jeg skulle skrevet innlegga dine selv HI! Kunne ikke vært mer enig. Godt at det er noen som tør å ta til mot mæle og ikke bare jatte med at det er såååå synd på henne osv osv.. Regler er til for å følges, og det er de ikke blitt fra Maria Amelies side, dessuten har hun stukket seg fram så det har ikke vært en vanskelig sak å spore henne opp. Har NULL medlidenhet i denne saken!! Det er som du sier så mange mange andre som skulle fått bli, som ikke er ressurs sterke og klarer og tale sin egen sak. (selv om hun har fått god hjelp i all den oppmerksomhet hun har fått)
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #38 Skrevet 17. januar 2011 For noen år siden ble det ramaskrik da en stortingspolitiker fra arbeiderpartiet fikk hele søskenflokken sin hit på familiegjenforening. Familiegjenforening innvilges kun oppover og nedover i familierekken, ikke bortover. Da var arbeiderpartiet raskt ute med å si at den var en regelendring underveis og at det skulle bli lettere å få familiegjenforening med søsken. Det har for eksempel ikke skjedd. Har du noen eksempler på det motsatte? Der medieomtale i enkeltvedtak innen asyl/innvandringspolitikken, eldreomsorgen eller fiskerinæringa har ført til bedre tilstander for folk og fisk flest? Politikere skal se på saken og er alltid veldig enige i at sånn eller sånn kan det ikke være, og de riktig grundige kommer med en tilleggspragraf eller to og alle fortsetter som før.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #39 Skrevet 17. januar 2011 Aldri i livet om det kommer til å skje endringer bare pga denne saken. Og ikke kall HI for dum bare fordi hun ikke deler din mening. Jeg synes det hele er nokså enkelt. Jovisst er hun søt og yndig og flink og årets nordmann, med lyst til å forandre verden. Men faktum er det at hun har bodd i dette landet ulovlig i mange år, med falske papirer. Hun er nektet opphold, men har nektet og følge opp dette. Som 25-åring så burde hun nok ikke være overrasket om dette skulle bli straffeforfulgt en vakker dag, spesielt dersom hun blottstiller sin situasjon i offentligheten. For hva betyr vel egentlig ordet "ulovlig"? Er det en helt egen definisjon for de som er nektet asyl, men likevel oppholder seg her? Mener majoriteten at disse menneskene har rett til å være her?
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #40 Skrevet 17. januar 2011 Personangrep er jo veldig modent, hvis jeg skal bli kalt dum og kunnskapsløs bare for at jeg ikke har samme mening som deg 21.55, så kan jo jeg kalle deg selvmotsigende som faktisk svarer på innlegg i min tråd!
Cat.68 Skrevet 17. januar 2011 #41 Skrevet 17. januar 2011 Aner ikke hva for sak du snakker om. Har du link? Ellers kan vi vel peke på denne moren med tvillinger som sitter fast i utlandet fordi Norske myndigheter nekter å gjøre om på lovgivingen til tross for mega avisoppslag, french og Moland en annen sak, eller jenten/e i Bolivia for den saks skyld. Alle er saker med MEGA avisdekking men der Norske myndigheter ikke viket en mm. Jeg sier ikke at hun skal bli,og jeg synes hun skal utvises på lik linje som alle andre. Synes ikke i hele tatt at hun skal ha noen særbehandling. Derimot synes jeg lovgivingen skal granskes, og gjøres noe med slik at Maria og personer slik som henne burde få bli. For å få til det må loven endre innen 90 dager. og gjør den det åpner den altså også opp for at andre i samme situasjon kan bli her. Ser du ikke den? at hvis dem lar henne bli, kan dem ikke sende andre ut som har samme historie som henne. Så i sånn måte gir den jo håp også til andre i samma/lignende situasjon.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #42 Skrevet 17. januar 2011 Nei, jeg har ikke link. Saken er noen år gammel og jeg husker den fordi jeg jobbet i utlendingsforvaltningen. Vet derfor at jeg kan stå inne for at det er god og grundig saksbehandling som foregår i udi/ude, selv om jeg var drittlei jobben når jeg sluttet.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #43 Skrevet 17. januar 2011 Vi har da virkelig ikke bruk for mennesker som lever ulovlig i landet, Hvorfor skal ikke hun følge regler her som alle andre? Søk opphold på riktig grunnlag, Norge er da virkelig ikke et strengt land, men har man ikke reelle trusselbilder der man er ifra bør man heller ikke slippe lettvint til her.. Golddiggers. Men det er jo fint for alle de andre som oppholder seg ulovlig her at de nå bær være her lengre så en gjeng idiotiske og naive svère kan gi dem lovlig opphold.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #44 Skrevet 17. januar 2011 Jeg kan verken si meg enig eller uenig med deg egentlig. Maria saken er ganske kompleks egentlig, men det må tydeligvis en lovendring til angående asylpolitikken. Politikken angående barn som kommer til Norge, og oppholder seg ulovlig her pga foreldrenes valg burde endres. Årsaken er at barna gjerne har bodd her såpass lenge at de ikke har noen forbindelse med hjemlandet sitt, å barna burde ikke straffes av foreldrenes valg. Spørmålene blir skal Maria får bli? Vist Maria får bli, skal da alle andre papirløse som har bodd her x antall år få bli? Vist en innfører at alle papirløse får bli i Norge etter x antall år, hvordan vil det påvirke innvandrertallet her? (altså skal en godta dagens papirløse etter x antall år, må en godta fremtidens også dessverre) Man kan jo også velge at alle barn kan bli, men hva skal aldersgrensen settes på? (siden godkjennelsen ligger på grunnlag av tilhørighet, tviler på at en på 16 føler veldig tilhørighet her etter 2 år, med tanke på at personene bor på asyl før de får avslag eller godkjenning)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå