Gå til innhold

For en pysestat!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal virkelig den norske stat gi etter for presset fra Maria Amelie og hennes horde med urealistiske støttespillere???? Så hver gang jeg føler meg urettferdig behandlet av staten i framtiden, så skal jeg kunne kreve lovendring??? Herre fred, nå må de se å få sendt den dramaqueenen ut herifra!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, fryktelig pysete å vise litt medmenneskelighet. Lett for deg å hovere der du sitter på ræva med gullskje i munnen - for som nordmann med papirene i orden gjør du det, om du så er beinløs og trygdet.

Skrevet

Ja, alle er fryktelig flinke til å vise medmenneskelighet når jenta er full av egne ressurser, men når det er snakk om mennesker som virkelig trenger hjelp, men som ikke har masse advokater, kjæreste, Amnesty, prester og politikere å snakke for seg, da hjelper det ikke mye! De som roper høyt for Maria Amelie nå, er mennesker fulle av dobbeltmoral rett og slett, uvitende som driter i de som virkelig har problemer!

HI

Skrevet

Jeg tror du er veldig ung og uerfaren og ikke aner hva du snakker om! Det lar jeg telle til din fordel!

Du aner ikke hva du snakker om! Har du blitt revet opp fra dine røtter gang på gang av foreldre på flukt?

Blir vi fattigere her i landet om vi tar menneskelige hensyn?!

Skrevet

Snakk for deg selv. Du vet ikke hva jeg engasjerer meg i til vanlig, men jeg gjør det. Det er lett for folk å engasjere seg i denne ene saken fordi det faktisk er noe å engasjere seg i. Det skjer noe. Vanligvis gjør det ikke det. Man klarer kanskje å skrape sammen 200 underskrifter på nettet, og har ingen ting å øve press på regjeringen med. Begriper du ikke at dette ikke bare handler om Maria Amelie, men om norsk asylpolitikk generelt? Folk får opp øynene for hvor inhuman den er, og protesterer. Det er deilig å se!

Slike egoister som hi som sitter trygt på den feite ræva si og mener de er i en særstilling på jord fordi de ble født inn i verdens tryggeste land gjør meg kvalm!

Skrevet

HI: Maria har jo gitt de papirløse et ansikt nettopp for å hjelpe alle de andre som ikke er like ressurssterke som henne, men som hun har medfølelse med. Hun bruker sine ressurser på å hjelpe andre. Slike mennesker har vi bruk for her i landet.

Det blir spesielt tydelig når slike som du uttaler deg!

Skrevet

Jeg har ikke noe ønske om at denne jenta skal bli sendt ut av landet, men samtidig så synes jeg også at det blir vel mye bråk om dette bare fordi hun har skrevet en bok og tydeligvis har en del ressurser.

Det er fint at det kommer opp en diskusjon rundt temaet, men mener de som vil at hun skal få bli, at alle papirløse skal få bli??? Eller bare de vi liker??? Synes det virker som folk er veldig korttenkte i denne saken, det er klart man får vondt av Maria Amelie da, men det må være alle eller ingen.

Skrevet

21.21: Har du hørt om symboleffekt?

Skrevet

Oi, så du skal begynne å speile det over på min person, bare fordi at vi er uenige? Takler du ikke en diskusjon, eller har du gått fri for argumenter? Du vet da ingenting om meg! For alt du vet så er jeg også en papirløs flyktning, som IKKE har et svært nettverk og gode muligheter til å klare meg i mitt hjemland. Tror du trenger å utvide horisonten din, og prøve å se litt lengere enn denne saken som har massiv mediaomtale, begynn å kjempe for Ahmed, Samina og Ghita som kanskje har det mye verre enn Maria og ingen som kjemper for dem!

HI

Skrevet

Haha, tror dere virkelig at dette vil ha noe å si for alle de andre asylsøkerne?! Dette er en sak kun for Maria, ingen tvil om det.....

Skrevet

Du, jeg er helt bombesikker på at du ikke er en papirløs flyktning. Som jeg skrev: jeg engasjerer meg faktisk i mange slike saker, men det er fryktelig vanskelig, fordi man får engasjert så få og ikke har noen tyngde å øve press med. Og jeg kjenner så inderlig godt til slike som deg, som sitter deg og koker i egen selvgodhet!

Skrevet

Nei, det er en sak som handler om få en asylpolitikk som tar menneskelige hensyn.

Skrevet

HI: Lille venn! Om du er papirløs flyktning bør du jo være glad for å ha fått en talsperson. Det er nok du som ikke ser lenger enn nesetippen din her!

Skrevet

Hva slags asylinstitutt vil dere som støtter Amelie i hennes kamp om å få bli at Norge skal ha?

Skrevet

Hehe, godt du vet hvem jeg er da, her jeg sitter og koker i min egen selvgodhet :-D Nei, får bare satse på at den norske stat følger sine lover og regler for en gangs skyld, hvis ikke kan vi jo bare bli en lovløs stat. Helt fantastisk at Maria Amelie og kjæresten får mer mediaoppmerksomhet enn de stakkars barna i Alvdal, der de involverte nok ikke får mer enn minimumsstraff, godt at lovverket fungerer slik det skal!

HI

Skrevet

Hvis noen tror dette er en sak bare for Maria har dere ikke fulgt med i timen! Man trenger synlige personer som våger å stå fram for å tale de svakes sak. Nå blir politikerne tvunget til å tenke gjennom hvordan de papirløse behandles her i landet. Det kan umulig være annet enn bra for dette egoistlandet!

Skrevet

Men hvordan mener dere at de 5000 papirløse skal behandles?

Skrevet

Si meg hi, er du dum? Hvor i all verden kom den usaklige sammenlikningen fra? Asylpolitikk og en incestsak?

Men sier meg enig med hun over her: det er ikke så vanskelig å forstå hva slags menneske du er. Navlebeskuingen og egoismen i det du skriver skriker FrP-er lang vei!

Skrevet

De bør få individuell behandling, der det tas menneskelige hensyn i atskillig større grad enn det gjøres i dag.

Skrevet

21:26

For et svar. Snakk om patetisk hersketeknikk. Du må være en mann i 60 årene.

Ikke HI!

Skrevet

Må du virkelig begynne med navnekalling for å kunne sitte trygt på din høye hest? Wow, blir så imponert av sånne :-) Hadde jeg vært papirløs flyktning, så hadde jeg ønsket noen som ikke bare talte sin egen sak som talsperson for meg, så sånn er den saken!

HI

Skrevet

AP her, ingen Frp-er, så vet du det :-)

HI

Skrevet

Bare taler sin egen sak?

Deg kan man jo ikke ta på alvor, for du vet jo helt åpenbart ikke hva du snakker om!

Skrevet

Og hva er grunnen til at de er papirløse? Joda, de kaster papirene sine og forkaster sin identitet slik at Norge ikke skal finne ut at de egentlig er høyt utdannede, ressursfulle mennesker som ikke har behov for å være her :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...