Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #26 Skrevet 17. januar 2011 Uff!!! Syns så synd på dere!! Høres jo helt grusomt ut! Er det ingen venner eller noe som kan hjelpe? Tror jeg hadde ringt barnevernet jeg! Hvis ikke de kan hjelpe har du vertfall prøvd!
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #27 Skrevet 17. januar 2011 Da ville jeg krevd en ny utredning på et av landets største sykehus for dette er ikke normalt! Har du stilt deg spørsmålet hvorfor barnet ikke sover? mat h/h ikke tåler? Mye støy ved leggetid? Radio/musikk i bakgrunnen? Feil type bleier?
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #28 Skrevet 17. januar 2011 håper ingen oppfatter meg som sur forrestne. Er sliten og når "velmenende råd" om rutiner kommer så får jeg lyst til å skyte av meg hodet rett og slett. Vi har jernrutiner. Alltid hatt. Ikke mat utenom måltider og alt går etter klokka. Når jeg sier vi har prøvd alt og vært til utredning så mener jeg virkelig alt. Vi har bodd på rikshospitalet i over en måned før, der var de også forundret over at hun ikke ble trøtt. Vi er ofte på kontroller o.l med henne men det er som sagt ingenting galt med henne. hun bare vil virkelig ikke sove.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #29 Skrevet 17. januar 2011 Leggingen er faktisk ikke et problem. Problemet er å holde seg sovende. Hun sovner veldig fint på kvelden men er lys våken igjen etterpå. Legger seg 1900 og helvetet begynner 2130, senest. Sover 30 min på dagen. Får ikke til å sove noe mer. spiser forøvrig veldig godt.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #30 Skrevet 17. januar 2011 Er det vi har kommet frem til også 09:27.. Det er jo bare å spørre. Vi har jo venner, men de aller fleste har jo barn og de som ikke har barn er ikke så interessert i barn. De fleste har jo nok med sitt, det er jo dette vi vet. Det som kom som et slag i trynet var to par totalt uinteresserte besteforeldre. Min far har møtt barna 4 ganger.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #31 Skrevet 17. januar 2011 Uff, forstår du er fortvilet. Det verste med barn er når de nekter å sove. Jeg har en venninne som var i en fortvilet situasjon for noen år siden. Samboeren forlot henne, det var mye sykdom, hun hadde 2 små barn,kolikk, og det ene med det andre. Hun fikk avlastning og hjelp fra en dame fra en frivillig organisasjon. Jeg vet ikke hva denne heter, men mener det var en kristen organisasjon. Hun bor i Bergen. Kanskje du kan søke litt på nettet eller kontakte kommunen eller barneombudet? Ja barnevernet også.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #32 Skrevet 17. januar 2011 Nei, men du må be helsesøster få satt igang krav om bhgplass til dere. Er sikker på mye endres da.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #33 Skrevet 17. januar 2011 Da foreslår jeg at du kontakter fastlegen og ber om sovetbl for voksne og ser om det hjelper, hadde også blitt gal om dette pågikk over lengre tid.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #34 Skrevet 17. januar 2011 Vi har plass fra august. Det var ingen ledige plasser før det. Det får ikke helsesøster gjort noe med.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #35 Skrevet 17. januar 2011 Hvis HI skriver hvilken by de bor i, kanskje noen her vil avlaste? Ellers, når alt er blitt prøvd ved kroniske tilstander pleier folk å oppsøke helbredere. F.eks. mjl.no.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #36 Skrevet 17. januar 2011 Er ikke det litt heavy ? Kjenner at det holder på å rakne for meg ja. Vi har det egentlig helt fint på dagen, da har vi ting å gjøre men nå i det siste har det blitt litt for mye her, alle har vært syke bl.a og uten søvn og med sykdom så blir man sprø. Er hanglete enda også. Tenker at det kan umulig være sunt for henne å ha det åsnn heller.
Gjest Skrevet 17. januar 2011 #37 Skrevet 17. januar 2011 Kjære deg Jeg tror jeg kan hjelpe dere, men trenger litt mer info. Når jeg mener hjelpe, mener jeg hjelp dere med å få roet hun ned, slik at hun får ro til å sove. Kan du sende meg en pm så tar vi det derfra. Denne er kun ment til hi
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #38 Skrevet 17. januar 2011 HI ber om tips.. ikke om jesuspiss.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #40 Skrevet 17. januar 2011 Jo, det kan hun. Samme kan barnevernet, men det er nok lettere for dere å gå gjennom helsesøster. Sjelden barnevernet hjelper til når dere er 2 foreldre.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #41 Skrevet 17. januar 2011 Hvamener du med "jesuspiss"?? Sikter du til meg som nevner en kristen frivillig organisasjon?? At organisasjonen er kristen betyr ikke at de driver med forkynning ol med barna. Det betyr ganske enkelt at det er mennesker som har et ønske om å hjelpe andre som har organisert seg og tilfeldigvis har et kristent livssyn. Jeg er ikke kristen, ikke venninnen min heller. (håper det var meg du siktet til nå siden jeg hisset meg sånn opp,hehe)
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #42 Skrevet 17. januar 2011 Haha, sorry. Leste bare at de ville ha folk til telekirke o.l og da tenkte jeg bare dette er humbug.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #43 Skrevet 17. januar 2011 Hei Hi Forstår godt at du må være veldig sliten. Du har jo dine enda tettere enn meg! vi fikk tre barn på tre år, så eldste vår er 4 år og 5 mnd og yngste snart 16 mnd. Eldstemann har alltid hatt godt sovehjerte, men har vært noe værre med jentene. Ingen ting som har feilet de. De vil bare opp. VI har gitt ei flaske varm melk på natten bare for å få det stilt. Da har de sovnet etterpå som regel. HVis de fremdeles ikke har villet sove, har jeg ikke tatt de opp etter jeg selv har lagt meg. Ihvertfall ikke gått ut av rommet med de. Mine har heller ikke villet samsove når de har vært så små. Begynner bare å herje i senga og sååå våken. Mine tre deler rom, så hender at hun på 2 kan våkne av hun minste nå. Da får hun komme i vår seng og sovner videre. Når vi har slike netter, legger jeg meg til å sove, for hun får ikke komme opp uansett. Noen ganger sovner jeg før henne, men jeg vet at hun sovner av ren utmattelse til slutt. Ikke noe særlig å gjøre det på denne måten, det er vondt i mammahjertet, men vi voksne trenger også søvn. Hvis hun sovner greit om kvelden, prøv om dere kan legge dere samtidig som ungene sånn at dere får litt søvn før "helvete" bryter løs? I vårt til felle med jentene har det kun vært snakk om å få viljen sin (viljesterke unger) og ingen sykdom. Tør ikke si om det er sånn til dere, men du sier jo at dere har vært på utredning. Vi bor også i blokk, og er sikker på at naboer våkner når det står på som verst, men det kan jeg faktisk ikke bry meg om. None ganger må vi være litt egoistisk også. Er sjeldent det ellers. Når det er sagt, så håper jeg det snur snart for dere. HVor mange timer i døgnet sover den minste? Tror det er vanlig med ca 12-13 timer i døgnet i den alderen.
Wopi Skrevet 17. januar 2011 #44 Skrevet 17. januar 2011 For det første, så er det lett å forstå at det er slitsomt med 3 barn under 3 år! Men et forslag: Jeg skjønner at dere ikke har avlastningsmuligheter. Men noe familie/venner har dere vel, et eller annet sted i landet? Kan dere ikke dele dere, og reise bort en helg? Altså, at f.eks. pappaen tar med seg den eldste og reiser bort for å sove en helg, du tar en tøff og krevende helg hjemme med de to som ikke sover. Helga etter bytter dere. Og du må ringe kommunen, og MASE om barnehageplass NÅ! Jeg kjenner flere som har fått plass etter å ha mast over lengre tid. Vær en "pain in the ass", så de blir lei av deg. Og ring direkte til alle private barnehager. Heng opp lapp på Rema og etterlys dagmamma! Eller hva med å henge opp en lapp og søk etter barnevakter eller trillepiker. Noen som kan komme og avlaste litt på ettermiddagene, skoleelever vil jo sikkert det for en liten lønn. De kan komme og ta med de to minste ut og trille. Eller leke i snøen med de to eldste. Eller sitte i sofaen og se barne TV med den eldste. Så har dere ikke 3 å konsentrere dere om hele tida. Tenk at alle monner drar, får dere litt avlastning på dagtid, har dere mer energi på natta. Vær flinke til å avlaste hverandre! Når pappaen er hjemme fra jobben, spis middag sammen, også går en av dere voksne og legger dere et par timer, mens den andre tar ungeflokken på egen hånd. Slitsomt, det også, men bedre enn NULL søvn! Og selvsagt kan du lufte situasjonen med barnevernet. Ring og be om en time, si at du trenger litt råd. Lykke til, skjønner at du har det tøft og er sliten. Og jo mer sliten man er, jo vanskeligere blir det å finne en løsning også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå