Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #1 Skrevet 16. januar 2011 Hun trener ikke, og hun baker hele tiden, sikkert annehver dag, hva er poenget med det, og skrive det på face? Er vi som ikke kan bake noe dårligere mødre da eller? jeg selv er litt lubben og må ærlig så at jeg syntes det er surt når hun legger ut bilder og ikke gjør en dritt for det!
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #2 Skrevet 16. januar 2011 jeg har ei venninne som trener, så baker og så vasker huset, og legger det ut på fb. Bryr meg ikke i det hele tatt. Hvorfor lar du slikt gå inn på deg?
Gjest Skrevet 16. januar 2011 #3 Skrevet 16. januar 2011 Jeg liker også å bake og baker gjerne en 3-4 ganger i uka. Betyr det at jeg ser ned på mødre som ikke liker/kan å bake?
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #4 Skrevet 16. januar 2011 Hva er surt? Bilder av baksten eller bilder av henne? Jeg baker masse selv, synes det er gøy! Er slank og trener ikke organisert... Jeg har også 2 barn. Vi spiser søtt kun i helgene forøvrig. Skriver det ikke på facebook da... Forstår ikke hva du mener, selvfølgelig er ikke dem som ikke liker å bake dårlige mødre, fatter ikke sammenhengen her.
malingus Skrevet 16. januar 2011 #5 Skrevet 16. januar 2011 Men altså, da må man jo slutte å skrive ting på fb eller fortelle andre om hva man gjör i det hele tatt? Skulle jeg irritert meg over alle som forteller meg at de skal trene (bare fordi jeg selv er lat), så hadde jeg slitt seriöst. Men en ting, kan jo väre venninna di baker mya så hun "slipper" å leke med ungene en times tid? Det har jeg gjort mange ganger! Men uansett grunn er hun nok ikke noen bedre mor enn noen andre.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #6 Skrevet 16. januar 2011 hun blogger og skriver det på face hele jævla tiden, hva er poenget med det? Ja hun ser ok ut, og sikkert fint for henne og familien at hun gjør det men herregud må maan skrive det hver gang man gjør det? Gir bort til gud og hver mann, " å så flink og snill jeg er" tragisk.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #7 Skrevet 16. januar 2011 Kunne vært meg du skriver om, bortsett fra at jeg har hund og hus i tillegg, trener jeg. Og ikke minst jeg baker ca annen hver dag, fordi at baking er min store interresse og lidenskap. Og adde jeg ikke delt med venner og bekjente , så ville jeg vært smellfeit, noe som ikke er målet med all denne bakingen. Og selvfølgelig deler jeg med venninner og venner , som også ofte kjøper ingredienser slik at jeg kan bake til de også. Og hvor har du det fra at personer som ikke er flink å bake, er mindreverdige som mødre??? Du har sikkert dine statusoppdateringer som andre irriterer seg over, men de lesser neppe den frustrasjonen sin inn på dib.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #8 Skrevet 16. januar 2011 Herregud, høres kun ut som du er møkka misunnelig!! Meld deg ut av fb om du ikke tåler hva folk skriver på oppdateringene sine! Litt av ei venninne du er!!
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #9 Skrevet 16. januar 2011 Det kunne gjerne ha vært med. Jeg baker masse og skriver ofte på FB at jeg baker eller gjør andre ting. I forhold til jobben må jeg passe meg for hva jeg skriver og da passer det bra med slik informasjon som i det store og det hele ikke betyr noenting. Jeg trener ikke men går tur hver dag 1 times tid. Så har jeg 2 barn som elsker å være med å bake. Vi baker nesten bare sunne ting som rundstykker, horn, pølsebrød, pita, brød osv, alt grovt. Av og til boller, mffins osv. Nydelig med hjemmelaget og den økonomiske og helsefremmede gevinsten er bare et pluss. Jeg legger ikke ut bilder på FB men hadde jeg hatt en annen jobb kan det godt hende jeg hadde gjort det. Hva er galt med det? Jeg føler jeg gjør en god jobb som mor med rent hus, hjemmelaget mat, er slank og tar med barna på masse spennende ting. Jo det er masse ting jeg ikke kan er det ikke lov å være stolt lengre? Det er ikke vår feil at du er tykk, føler deg som en dårlig mor osv. Det er det du som må ta tak i og ikke oss.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #10 Skrevet 16. januar 2011 Jeg har en venninne som stadig skriver at hun baker ditt og datt. Saken med henne er at hun er tykk og bare blir tykkere og tykkere. Derfor synes jeg nesten det er litt trist å lese om alt hun baker...
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #12 Skrevet 16. januar 2011 Makan til sjalusi ! Kan man ikke dele med vennene sine på face hva man gjør på eller er stolt over uten at noen skal ta seg nær av det? Smålig av deg HI !
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #13 Skrevet 16. januar 2011 Domt ja. Noen trener stadig vekk, mens andre liker å bake. Likevel er det litt spesielt å høre personer si det er så vanskelig å gå ned i vekt, og så baker de hele tida.
snuppo Skrevet 16. januar 2011 #14 Skrevet 16. januar 2011 hu fortjener ikke å ha deg som veninne., når du ikke unner henne den gleden av å bake. er den hennes feil at hun er skapt tynn?
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #15 Skrevet 16. januar 2011 La henne bake i vei! Det er da ingenting galt med det. Ikke rart det er krig i verden:)
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #16 Skrevet 16. januar 2011 Haha. Tror du har fått dette mennesket litt i vrangstrupen.Har jeg litt rett? Dette kan umulig handle bare om baking.
Pengetreet Skrevet 16. januar 2011 #17 Skrevet 16. januar 2011 For andre synes nok dette som en bagatell, men dette treffer tydeligvis et ømt punkt hos deg. Du skriver: "Er vi som ikke kan bake noe dårligere mødre da eller?" Ser du at dette handler om din egen selvfølelse? Sannsynligvis har aldri venninnen din tenkt tanken engang at dette gjør henne til en bedre mor - og hvorfor skulle det det? Å være en god mor er så mangt. Å bake kommer ikke spesielt høyt opp på listen min ihverfall. Spør deg selv ærlig: Tillegger jeg venninnen min slike holdninger fordi jeg føler meg mindreverdig selv?
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #18 Skrevet 16. januar 2011 Er nesten så jeg legger ut blogg og alt her inne så dere kan se hva jeg mener, bare irriterende at man må dele alt mulig sånne ting og ikke noe annet. baker ditt og datt, hva gjør barna hennes mens hun baker alt mulig rart da?
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #19 Skrevet 16. januar 2011 Det kan jo være at HI er litt frustrert over mengden statusmeldinger, akkurat som man blir frustrert når noen legger ut hva de spiser til middag hver dag. Mandag - muffins - tirsdag - eplekake - onsdag - rundstykker - torsdag - kringle - fredag - kransekake - lørdag - muffins - søndag - sjokoladekake... Det kan helt klart være irriterende nok å lese dette i årevis. Men det går an å "slå henne av" ei stund.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #20 Skrevet 16. januar 2011 Hun var vel ikke sagt noe om at de som ikke baker er dårlige mødre...Jiizes, HI, har du ikke større problemer enn dette, tror jeg du i grunn skulle ha det greit..
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #21 Skrevet 16. januar 2011 14.12, og hvordan vet du at det er kakebakingen som gjør venninnen din tykk?? Kan være sykdom for det du vet. Stakkars venninnen din, unner henne virkelig ikke en "venn " som deg. Lenge leve sjalusien...
bajasbajas Skrevet 16. januar 2011 #22 Skrevet 16. januar 2011 La dama gjøre hva hun vil, blir du lei av å se hva hun gjør kan du bare fjerne henne fra lista di med oppdateringer - uten å slette henne som venn.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #23 Skrevet 16. januar 2011 Herregud, er hun virkelig så frekk at hun forteller at hun baker når hun er tynn!!? Trodde det var en uskreven regel som sa at om man er tynn så må man bake i smug for ikke å fornærme de som er på feil side av bmi-linja...
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #25 Skrevet 16. januar 2011 Hehe, morsomt hva folk i det hele legger ut på fb. Jeg har en god bekjent som ikke har så alt for mange venner, men som hele tiden legger ut når hun har hatt besøk, kryptiske meldinger som skal gjør henne kjempeinteressant, og når hun har samlet to-tre venner (hun skifter venner hele tiden), oppdaterer hele gjengen på fb utover kvelden hvor kjekt de har det, så kommenterer de statusen til hverandre hele tiden. Tragisk En liten digresjon, bare... =) Dette er forøvrig en kjempeok jente, men bare veldig, veldig dårlig selvtillitt og litt dårlig på holde-på-en-venninne-fronten...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå