Gå til innhold

Dere som får bostøtte, se hit:


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg som reagerte har ikke bostøtte, og er slettes ikke misunnelig. Jeg syns bare at det er feil å gi noen med den inntekten bostøtte. De pengene burde brukes på andre måter.

 

Svar til deg lenger ned: nei, det er ikke skattbar inntekt som legges til grunn. Alt uten barnetrygd tas med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ok.. meg som lurte under her..

 

grunnen til at jeg spør er fordi jeg selv mottar stønader. Jeg hadde time hos saksbehandleren min på nav da jeg søkte os, barnebidrag og osv, og det var hun på nav som foreslo at jeg burde prøve å søke bostøtte også. Hun satt jo med alle lønnsinntekter og søknader om stønader, så jeg regnet med at hun visste jeg ikke ville få innvilget bostøtte med 250.000 kr i årsinntekt. Men jeg får 2500 kr i bostøtte, så jeg fikk innvilget det med over 200' i årsinntekt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme lurer jeg på. Jeg trodde det bare var skattbare inntekter. Men hos meg, har dem tatt med alle inntekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kan søke med dagens situasjon som utgangspunkt.

Da søker en på grunnlag av at en har hatt en vesentlig inntektsnedgang. På samme måte som en skal oppgi vesentlig inntektsoppgang. Dvs, at om jeg kun hadde 100000 i inntekt forrige år, bør jeg ikke motta bostøtte om jeg dette året har en inntekt ¨på 400000.

 

Mener grensen går ved ca 250000. Dvs at en med 27000 i inntekt er klart over denne grensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...