Gå til innhold

Dere som får bostøtte, se hit:


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hadde før. Fikk 1940,- i bostøtte, hadde 5000 i husleie. 3 stk og hadde 150 000 inn i året. Nå har inntekten doblet seg og vi får ingenting. Kommer litt an på hvor i landet du bor også. anbefaler deg å bruke bostøtte kalkulatoren på husbanken.no for et nøyaktig svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mottar bostøtte og har litt over 27 000 kr i mnd utbetalt. Disse pengene er fra NAV (overgangsstønad, barnetrygd, støtte til barnetilsyn osv), forsørgerstipend fra lånekassen. Jeg er student, så jeg har ikke lønn. Får 2400 i bostøtte, har en husleie på 6500 og vi er to i husholdningen. En voksen og ett barn.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27000?? fy faen. jeg har 17000 i mnd jeg. 10000 mer enn meg for å ha ett barn alene, nei sier bare jeg, kutt ut hele OS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

alenemor til 2. får ca 9000-13000 utbetalt i mnd, dette er barnebidrag, barnetrygd og lønn. Jobber som vikar så lønnen variere fra mnd til mnd. Har husleie på 6000 og får 2800 i bostøtte. Hadde jeg bare fått overgangsstønad så hadde jeg sluppet å sulte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor svarer du på mitt innegg? Jeg mottar ikke overgangsstønad. Jeg jobber for pengene mine, jeg

 

01:21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der bostøtten er uansett latterlig, den tar jo ikke høyde for om du bor i harstad eller oslo. Får jo bare bostøtte for husleie på 7000 kr, hva faen får man for 7000 kr, ett kott!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27000 også mottar du bostøtte?

 

Har du oppgitt at du mottar forsørgerstipend? Høres helt feil ut.

Trodde ordningen var behovsprøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bostøtten er ikke ment til å dekke hele husleia, vet du, og det er ment at man også skal betale selv. Og for 9000-10000 får noe greit også i Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ca 250000 i årsinntekt. Da jeg søkte, var jeg alene med 3 barn. Jeg hadde 4450 kr i husleie+ huslån (bor i borettslag). Jeg fikk dekket 2800,- som bostøtte til husleia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer også an på hvor man bor og hva som er gjennomsnittlig husleie i området.

Jeg tjener under 250000 i året og får ikke bostøtte fordi jeg leier en leilighet som ligger langt over gjennomsnittsprisen. At det ikke finnes noe annet , som er rimeligere, til leie tas ikke hensyn til.

Men, altså, jeg skal ikke klage. Vi klarer oss bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, derfor jeg mener hun lengre opp her ikke kan ha vært ærlig når hun søkte.

Når en har 27000 i "inntekt" sier det seg selv at en ikke trenger bostøtte. I tillegg er nok det meste av den inntekten hun skisserer skattefri.

 

12:11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke når en har 27000 i inntekt. Det sier seg selv. Hvor pengene kommer fra er likegyldig, det er summen som er avgjørende.

 

På samme måte som en kan søke på grunnlag av innteksnedgang, skal en oppgi oppgang i inntekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22000 inn hver mnd, i dette ligger, leieinntekt, utvidet bt og bidrag fra far.

Har huslån, men får ikke bostøtte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om de som sitter med disse søknadene, gir til de dem vil. Litt elle melle deg fortelle..

Jeg har såvidt over 18 000kr i mnd. Har 8000 kr i husleie pluss strøm. Jeg får ikke barnebidrag, men barnefar betaler barnehageregningene hver mnd. Liten vits å bytte penger :)

Og så er det barnetrygden på 1940. Resten er lønn. Jeg får ikke bostøtte. Det skal sies at jeg har sagt opp her jeg bor, og skal flytte innen 1 mars. Må ha noe billigere.

 

Til sammenligning: En venninne av meg bikker såvidt over 27000 kr i mnd, (lønn, barnebidrag og barnetrygd) Hun har 3 barn, to av dem bor hos henne. Den eldste på litt over 18 har flyttet og går på skole. Hun får 2600 i bostøtte, og har 6700 i husleie. Skjønn det den som kan. Man skal da ikke ha bostøtte etter hvor mange barn man har? Eller kvm? På Husbanken sine sider, står det at alle som har under 196 000 kr i året, har krav på bostøtte. Jeg har over det, men ikke mye. Alt regnes som inntekt, og dem beregner inntekten før skatt, noe som er idiotisk, for det er jo flere tusen kr man ikke ser noe av.

Og dem går etter fjor årets inntekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 voksne, 1 barn. Husleie på 9500, får 3000 i bostøtte. Inntekt, Kanskje rett over 20000 i mnd, varierer veldig siden vi studerer begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg som har "inntekt" på 27 000 kr i mnd.

 

Jeg har oppgitt alle mine opplysninger til både husbanken og NAV, så ingen kan komme hit å fortelle meg at jeg jukser meg til disse pengene. Jeg har fått innvilget disse pengene, og tar selvsagt imot det jeg får. Det hadde søren meg hvem som helst av dere andre gjort også.

 

Jeg skjønner jo at misunnelsen er stor siden jeg har så mye, men i den summen ligger det også bidrag fra far, en grunnstønad pga. sykdom hos barnet.

 

Som jeg skriver over har jeg levert inn dokumentasjon fra både lånekassen og NAV, så om det skulle være slik at jeg faktisk ikke har rett på bostøtte, ja da er det faktisk en av saksbehandlerene hos kommunen/husbanken som har gjort en feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke sånn at bostøtten gis på grunnlag av SKATTBAR inntekt? Så om du mottar stønader man ikke skatter av, så tas ikke det med i beregningen? Tenkte med tanke på at den skattbare inntekten kanskje ikke er 27000 i mnd, men sammenlagt av alle stønader og lønn??

 

Bare lurer.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...