Gå til innhold

Mulig jeg ikke har forstått dette, men hvorfor skal Maria Amelie få bli ift alle andre som har fått avslag på opphold her i Norge?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ja, grenser er bare menneskeskapt, og jorden burde være fri for alle.

Men pga av maktgale mennesker som ønsker å styre å ståke, så må vi fint holde oss innenfor de fiktive grenser som er blitt satt opp.

Jeg blir rett og slett dårlig av å tenke på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I fjor ble mange kosovoserbiske familier returnert fra Vadsø, de ble overrasket av politiet og skippet ut av landet - på samme måte som denne jenta. De hadde også vært i Norge over flere år, blitt en del av samfunnet og tok del i arbeidsliv, skolehverdag og fritid. Jeg slenger meg litt på denne: hvorfor skal hun få bli og ikke andre? - og da sier jeg ikke at Maria Amelie ikke skal få bli, men at praksisen må være lik for alle, 'kjendisstatus' må ikke gjøre at noen får bli mens ukjente må dra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer du ulovlig til Norge, så må du stille på lik linje som alle de andre, om du kommer som barn eller voksen.

hun er ikke mer spesiel , enn en familie som blir sendt ut.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send heller hjem de kriminelle og trygdesnyltere. La de som integreres og lever livet som norske få bli.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde hun kommet hit som arbeidssøker, så hadde hun så absolutt vært en stor ressurs for det norske samfunnet. Men problemet er at hun kom som asylsøker på humanitært grunnlag. Hun fikk avslag, men valgte å ta loven i egne hender. Det er her det blir feil. Jeg klarer å se begge sider, men er ikke enig i at hun skal få bli bare fordi hun bruker media for å få sympati og oppmerksomhet. Man kan si hva man vil om den norske stat, men hadde det vært en reell fare for livet hennes så hadde hun nok fått blitt. De sender ingen tilbake til en sikker død eller tortur, f.eks. Norge er et humant land og føyer seg etter Amnesty internationals "regler".

 

Jeg jobber som vekter og jobber innimellom på et transittmottak, mottak for de som venter på å bli sendt hjem. Her jobber jeg 12timers skift, og på disse timene blir det jo til at vi snakker med "beboerne". Og jeg skal love dere at det er mange triste skjebner der ute. Folk som har mistet alt, familier som blir splittet, folk som oppriktig mener de frykter for sitt eller barnas liv og framtid. Jeg syns det blir helt feil at Maria Amelie skal få bli bare fordi hun er en ressurssterk dame. Loven er lik for alle, og det er tusenvis av asylsøkere som hadde trengt å få bli her, men som ikke får det. Jeg håper det ordner seg for Maria Amelie, men jeg kan ikke forstå hvorfor hennes situasjon er mer spesiell enn hundrevis av barn som har levd i Norge, men som har blitt sendt ut. Men fordelen med denne saken er at nå blir det vel kanskje tatt opp forslag til lovendring, slik at andre barn slipper dette problemet i framtiden. I mellomtiden må man bare innrette seg etter hva som er gjeldene pr dags dato... dessverre.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun peker nese til den norske stat når hun står frem på tv og holder foredrag! Hun må være rimelig naiv dersom hun tror politiet er så dumsnille at de lar henne være i fred når hun gir dem seg selv på et sølvfat! De MÅTTE ta henne når hun presser seg frem i søkelyset på denne måten, om enn bare for å sette et eksempel for andre ulovlige invandrere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig har hun familie!!!

hennes foreldre oppholder seg også ulovlig i Norge.

resten av slekta bor i russland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hun virkelig den personen som skal prioriteres når det gjelder utvisning av Norge???

Det er flaut at hverken UDI eller politi tar seg av ordentlige saker som dreier seg om folk som er kriminelle og farlige. Slike krydrer det av!

De jukser og lyver for å komme hit og er trussel for samfunnet.

 

Hele denne saken med jenta er så flaut! Kaste ut et helt uskyldig menneske som kan bidra med mye her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kon hit da hun var 17!!

Hun og foreldrene kunne jo ha valgt frivillig retur.

 

Mener du at alle som oppholder seg ulovlig i Norge og dermed opparbeider seg mer kontakt til Norge og mindre til hjemlandet, skal få lov til å bli når de engang dukker fram fra sine hjemmesteder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, og familien til Maria Amelie er jo en av disse familiene som har jukset og lyvd for å komme hit. De har oppgitt falsk navn til myndighetene, de har fått avslag på søknaden, de har ikke oppgitt bosted eller kontakt informasjon til norske myndigheter, og de har ulovlig opphold i Norge. dermed er de definert som kriminelle!!

 

I følge norske myndigheter skal alle med ulovlig opphold prioriteres når det gjelder utvisning. Det står ingenting i denne forskriften om unntak for mennesker som snakker norsk, har en høyere utdannelse, er forfattere eller de som ha medietekke!!

 

Og det er absolutt INGEN som demonstrerte for alle de som ble sendt ut av Norge forrige helg. Hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...