Gå til innhold

Mulig jeg ikke har forstått dette, men hvorfor skal Maria Amelie få bli ift alle andre som har fått avslag på opphold her i Norge?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hun bidrar i det minste positivt til samfunnet og har skaffet seg en god utdanning i motsetning til mange trygdesnyltere fra Somalia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kom hit som barn, har ingen familie eller tilknytning til Russland. Hun har bodd her i mange år. Er en fantastisk ressurs for landet vårt. Har ikke tid til å skrive mer akkurat nå men spør deg selv heller hvorfor skal hun hives ut? I den overflod vi lever i så har vi ikke rom for henne? Kvalmt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og DU har rett til utdannelse fordi du tilfeldigvis var født i Norge? Men denne jenta "snyltet" seg til utdannelse? Hvordan hadde du foretrukket at denne jenta levde livet sitt i Norge?

 

Vet du jeg blir direkte dårlig av kommentarer som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ressurssterk nok til å klare seg i Russland. Det er ikke tilfelle for folk som virkelig trenger opphold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greia er vel at hun kom hit som barn. Foreldrene hennes tok avgjørelsen om å flykte til Norge for henne. Hun valgte det ikke selv. Men iløp av disse årene i Norge har hun fått en sterkere tilknytning til vårt land, og har liten tilknytning til Russland som hun ikke har vært i siden hun var 12 år..

Ingen venner og svært lite familie som heller ikke er nær..

 

Tenk om du som 12åring måtte reise til Russland fordi foreldrene dine tok deg med hit da du var et barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at ved å stå frem slik som hun har gjort gjennom media så tvinger hun den norske stat til å kaste henne ut. HVA hadde hun forventet når hun stiller opp på TV og holder foredrag? Hadde faktisk trodd de sto å ventet på henne etter sending da jeg så henne på tv første gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg hadde rett på utdannelse i Norge siden jeg er statsborger og hun har det ikke.

 

Hun skulle fått seg utdannelse i Russland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene tok Maria Amelie hit da hun var 12 år, hun bør få bli på humanitert grunnlag!Hun er papirløs!Eneste papiret hun har på at hun eksisterer er vel morens fødtselsattest på at hun er født!Hvordan kan hun søke om eks.arbeidstilatelse i Norge når hun ikke har noe statsborgerskap/hjemland å søke fra?.Hun er jo ikke russisk statsborger heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De statuerer henne som et eksempel. Hun har ikke rett til beskyttelse, hun har muligheten til å skaffe seg et liv i sitt eget hjemland. Det er det saken handler om, hvis jeg har forstått det rett.

 

Jeg klarer å se begge sider av saken. For henne er det jo selvfølgelig grusomt, men det er så mange andre de også må si ja til da.

Jeg lurer på hvor det har blitt av foreldrene hennes. Reiste de hjem igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tenkte jeg også anonym 19.35

 

Ikke forstår jeg at en stats kanal kunne ha henne med i sendingen sin heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi hun er alt det vi ønsker at folk som kommer hit skal være!

Vi trenger arbeidsinnvandrere. Denne dama har lært seg Norsk, tatt en utdannelse og har LYST til å jobbe. Hun er ikke av de som kommer hit for trygdepengene sin del. Ikke driver hun gatelangs og dealer dop og nasker i folks lommer, og ikke tigger hun.

Helt utrolig at hun må ut mens vi har andre til oppbevaring her som begår lovbrudd etter lovbrudd uten å måtte ta konsekvenser av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tragisk,... hun blir sendt "hjem" er dommen...men,hun kan anke da! :-)

Hun kom hit som 12 åring fordi foreldrene flyktet fra hjemlandet og hun ble tatt med! Nå må hun tilbake til ingenting og til et land der hun ikke kjenner noen-samt bli observert av de foreldrene flyktet fra.....BRA? Nei, dette er helt absurd,spes.med tanke på ALLE de kriminelle som får bli i Norge(etter avslag)-netopp fordi de ha begått en kriminell handling her....soning i Norge er bedre enn eks. friliv i Somalia....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk at det blir helt feil at hun skal få bli når andre i samme situasjon ikke får det. Håper selvfølgelig at hun ƒår bli for hennes del, men politisk blir det helt høl i huet at en skal få andre rettigheter fordi man intelligent, smart, vakker, hvit, jente, ung etc etc. Hva hvis hun het Abdullah, da hadde ikke engang doktorgrad og fantastisk norsk hjulpet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt bak mål av den norske stat å bruke midler på å kaste denne jenta ut av landet.

8 politimenn for å arrestere henne? Sykt! Skulle jo tro hun var en livsfarlig massemorder. Og så gi henne opphold i fengsel, fordi hun som barn ble tatt med til Norge, og har blitt værende her. Det var da ikke hun som valgte å komme hit, og når hun så vokser opp her, får en tilknytning til landet, tar utdannelse og er en nyttig resurs for Norge så synes jeg hun skal få bli.

Og så kan heller myndighetene starte med å kaste ut de som kommer hit og ikke gjør annet enn kriminelle handlinger osv.

Må da være lov å bruke hodet! Jeg blir helt oppgitt over hvordan systemet vårt fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maria kom hit i 2002, altså 17 år gammel.

På det tidspunktet hun søkte om statsborgerskap var det ingen særlig grunn for å gi henne det, dermed ble søknaden avslått...

Om hun har levd i Norge i x antall år og bidrar til samfunnet har ingen reell betydning i denne saken da hun er en lovbryter, kriminell. Den tilknytningen og integreringen hun har i Norge er begått som lovbrudd.

Hun bør sendes hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja men hun var bare barnet. de flyktet først til finland så til norge. stakkar maria amelie. hun valgte ikke dette selv. hvor skal hun gjøre av seg nå? bli sendt tilbake papirløs til russland til dit hvor de maria sine foreldre flyktet fra...

 

syns de prioriterer feil saker her nå.. dessverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke orket å satt meg inn i alt dette men...

 

Norge er ett land som trenger arbeidskraft fra andre land.

På 80 tallet var det jo nesten at de kasta inn arbeidskraft fra andre land inn i norge for å jobbe. Nå renner det jo nesten over av utlendinger (jeg drar ikke ALLE under en kam, sånn at det er sagt) som lever på staten. Noen jobber mens andre får trygd å koser seg på den, mens de bygger seg fine hus i hjemlandet sitt.

 

De sier at Maria Amelie må ut for at ingen skal spesial behandles. Men virkelig?? Burde dem ikke se på helheten? Er det ikke mer riktig og kaste ut de som ikke gjør noen ting, som øker kriminaliteten i Norge, enn de som bygger seg opp respekt og en god utdannelse?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ikke papirløs i russland. Hun er russisk statsborger, og kan få alle papirer hun trenger der. Russland har akseptert tilbaketaking, det gjør de kun med russiske borgere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at hun burde ta med seg foreldrene og dra hjem til Russland. Hun har jo ikke engang orket å opplyse hennes virkelige navn til de norske myndighetene. Nei, få pakket ut, ta heller vare på de som virkelig er forfulgt og har opplevd grusomme ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...