Gå til innhold

Julimammaer i Trondheim og omegn! :)


Minifrøken

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Joda!!

Vi er nok flere, men i mitt tilfelle vil jeg ta den ordinære ul før jeg hiver meg på treff o.l

Skal på ul nå i uke 16 også, men vil være litt mer sikker først, blir litt nervøs etter 2 ma... :-)

Men, da skal jeg stå først i køa, det blir skikkelig koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er jeg egentlig enig med deg;) De fleste av oss har vel ul i løpet av februar - så vi kan jo ta det opp igjen etter det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra det er flere som har lyst til å bli med på treff! :) Veldig enig i at det kan være godt å ha gjort unna UL og sånn først, så man kan puste litt mer ut og forhåpentligvis vite at alt ser bra ut! :) Jeg skal den 14 februar, regner med det er flere som skal i løpet av uka før/etter også sikkert :) Jeg dytter gjerne tråden i ny og ne så vi får med oss enda flere, det blir kjempekoslig med treff etterhvert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lyst å treffe andre julimødre så jeg blir gjerne med.

Men vil vente til jeg har vært på ultralyd. Skal dit 8.februar. Gleder meg masse :) min første :)

Har dere barn fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en gutt som nylig ble to år fra før, så det er livlig i kåken for å si det sånn :) Og mer skal det bli, hehe! Selv om vi på sett og vis vet hva vi går til, så blir det jo noe helt annet denne gangen når vi har en fra før som også skal ha sitt.. tror nesten det verste for storebror blir å dele besteforeldrene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere:))

Jeg vil også gjerne være med. Men jeg har ikke fått noe dato på ultralyd enda:(( Hvor lenge før datoen fikk dere brevet i posten?? venter på det hveer dag:p

 

Jeg har en gutt fra før på snart 1 år:) Så her er det også rimelig mye liv om dagen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos legen på første kontroll 5 januar (var da 12+6), hun sendte inn papirene til sykehuset sikkert like etterpå vil jeg tro, og innkallingen kom den 14, så tok bare litt over en uke for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal på UL den 14 februar så fikk innkalling en måned før da :) Legen min sa forresten at det kunne variere veldig hvor kjappe de var med å kalle inn alt etter hvor travelt de hadde det, men hadde jeg ikke hørt noe rundt uke 15-16 kunne jeg godt ta kontakt med sykehuset og etterlyse timen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, tusen takk:) Jeg er 13 i morgen, så da er det kanksje ikke noe hastverk enda. Får bare fortsette å titte i postkassen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter ord. ul er jeg flyttet til 3. juli fra 28. juni :) og så er jeg bosatt i Trondheim da! Så da vurderer jeg treff, når dere andre har vært på UL.

 

Her venter vi ei lita tulle :) Og det blir vår første :)

 

Gleder oss masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye og velkommen hit! :)

 

Jeg og samboeren min har en gutt på 2 år fra før, og når jeg var gravid med ham var vi en fast gjeng som møttes jevnlig under graviditeten og i tiden etterpå, faktisk så møtes vi i ny og ne nå også, så det kan virkelig anbefales å bli med på treff! :)

 

Hvor gammel er du da? :) Jeg blir 29 i sommer, og samboeren min blir 32 i vår. Har termin 16 juli, skal på UL 14 februar og gleder oss veldig til det, tiden går så sakte akkurat nå! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe liv i trønder-bataljonen da?

Snart nærmer det seg ordinær ul til de fleste av oss, når har dere time?

1.Timer; hvordan gikk det med deg i går? Det var da du skulle i vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei minifrøken!

 

Jeg er 30 år og samboer er 32. Vi er begge relativt nye i byen og derfor hadde det jo vært ekstra kjekt å bli med på bim treff :) høres koselig ut slik du hadde det under forrige graviditet :)

 

Håper vi treffes på bim treff snart da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har time 11. Februar! Er veldig spent!!

Har dere vært på sånn gruppegreie hos jordmor?

Hun sa at jeg skulle på gruppe med de som skulle ha på ca samme tid som meg - men oops, jeg var visst litt sent ut, for den hadde allerede vært.. Men jeg kunne bli med på neste gruppe (kanskje sammen med augustmammaene?) eller er det noen av dere som skal på det tirsdag 8.feb??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har time den 14, gleder meg veldig, og er fryktelig spent! Tror nesten jeg er mer spent den gangen her enn hva jeg var med førstemann ;)

 

Jeg var på gruppesamtale hos jordmor den 18 januar (går til jordmor på Sunnland helsestasjon), hvilken helsestasjon er det du hører til da?

Hva sier dere til å prøve å få til en treff i slutten av måneden eller tidlig mars kanskje, da har vel de fleste av oss gjort unna ordinær UL?

Sommerfugl11: Det var en kjempefin gjeng og en super måte å bli kjent med folk på! Jeg er innflytter til byen selv, så det var kjempeartig å få nye venner når de fleste av medstudentene flyttet land og strand rundt ;)

 

Er det flere som bor i selve Trondheim eller bor dere utenfor byen? Jeg bor på Eberg (ikke langt fra Tyholt) :)

 

Begynner å merke ganske mye liv i magen og det er herlig! Kjenner det tidligere denne gangen, er nok fordi jeg vet hva jeg skal kjenne etter.. lurer fælt på om det er en liten lillebror der inne som magefølelsen sier eller om jeg tar feil... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei :) Jeg hører vel egentli til en helsestasjon på Byåsen, men her er det ikke jordmor - så da hører jeg til Midtbyen!!

Hva gikk det ut på? (Altså, jeg skjønner det har med graviditet å gjøre, men litt mer spesifikt?) Og hvor mange var det som var med på det?

Gleder meg til å møte flere i min situasjon!!!

 

Jeg bor på Byåsen nå - men er snart på flyttefot (har fått godkjent bud osv, men venter på at borettslaget IKKE skal bruke forkjøpsretten sin!!), så da havner jeg på Heimdalssiden;)

 

Hvor bor dere andre?

 

Her er det ikke liv å kjenne i det heletatt - derfor er jeg ekstra spent på ultralyden den 11. februar. Har ikke hatt en eneste svangerskapsplage - og nå er jeg i uke 17. Trenger en betryggende ultralydtime nå kjenner jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som meg det, jeg hører til Blussuvoll helsestasjon til vanlig, men de har ikke jordmortjeneste der så da blir det Sunnland. :)

Jeg var på gruppesamtale forrige svangerskap også, og opplegget var veldig likt begge gangene. Vi var ca. 7-8 stykker tilsammen. Mye av tiden brukte jordmora til å gå gjennom helsekortet grundig med oss, slik at vi er kjent med de forskjellige undersøkelsene osv.

 

Ellers pratet vi om hvordan opplegget er for svangerskapskontroller (antall, kan gå til lege/jordmor osv), vi snakket også litt om ordinær ultralyd. Vi var også innom litt forskjellig rundt trening og kosthold, vi snakket om influensa/influensavaksinen. Ellers litt generelt rundt det å være gravid og evt. spørsmål vi måtte ha om stort og smått :) Ja, og så hadde vi en runde rundt bordet der vi presenterte oss; hvor vi bor, om vi er førstegangs eller flergangsfødende, alder osv :)

 

Skjønner veldig godt at du har behov for den ultralydtimen snart nå ja! Jeg har hatt det på samme måte i begge mine svangerskap; har ikke kjent så mye som antydning til kvalme og stort sett følt meg akkurat som vanlig (bortsett fra at jeg har vært veldig trøtt i begynnelsen begge gangene), så UL-timen var betryggende; det var jo faktisk noen der inne ;) Denne gangen fikk jeg høre hjertelyd i uke 13, det var godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvordan står det til med Trondheimsmagene?? Må dytte litt i tråden så vi ikke forsvinner!!

Jeg har vært på ultralyd idag, og gleder meg til å ta med meg guttemagen min på treff:) Flere som har vært på ultralyd i det siste??Når ska vi satse på å få til et treff:)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...