Gå til innhold

Ser dere ned på de uten mer utdanning enn vgs?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gjør ikke det, kanskje fordi jeg selv er en av de :)

Vet ikke om jeg noen gang kommer til å få meg en utdanning heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det gjør jeg. Jeg ser generelt ned på mennesker som ikke har ambisjoner i livet.

Skrevet

Hva jobber du med da 19.00 og hva slags utdannelse har du?

Skrevet

Og hvilken planet var det du var fra HI?

Skrevet

Jeg gjør vel egentlig det... selv om det ikke er noe man sier høyt.

Skrevet

Har gått politihøgskolen, tatt kriminologi og religion i tillegg. Jobber som politiførstebetjent.

Det er ikke den største og lengste utdannelsen og jeg satser på å ta jus etterhvert for å jobbe som padv.

19:00

Skrevet

Så selv om jeg har en jobb jeg elsker, har hus og to biler, god råd og elsker livet så blir jeg sett ned på?

Skrevet

Ser ikke ned på livet ditt, men tenker mitt om mennesker som ikke ønsker å utdanne seg. Er man intelligent og liker å bruke hodet, så begynner man ikke å jobbe rett etter videregående. Det er søken etter lærdom..som da mange tydligvis ikke har.

Skrevet

vil bare påpeke at det er mange av de som kun har fullført videregående som gjør det veldig bra og tjener mer enn de kanskje har bruk for, uten å ha 10 år med studielån og utdanning i forveien :) er selv under utdanning og kommer til å gå et par år til, men kommer ikke til å være en av dem som går på skole til jeg er 30, bare fordi jeg ikke vil bli sett ned på.... det går an å jobbe seg oppover :)

Skrevet

Jeg er intelligent, og liker å bruke hodet. Har ingen utdannelse. Har også gode grunner til det. Verden er nok ikke så svart hvit, så selv om du har en utdannelse annie 19:14, så har du nok et noe unyansert syn på ting.

Skrevet

Jeg ser ikke ned på folk iht utdannelse, men iht hvilke mål, planer, ambisjoner man har.

Feks: Røkke, han har vel ikke mer enn ungdomskolen (tror jeg) mens han har hatt store planer for fremtiden sin og se hvor langt han har kommet i livet!!!

Skrevet

Jeg vokste opp under svært vanskelige forhold, hvor noe av problemet slik jeg ser det i ettertid var at min mor ikke lot meg være meg selv, rett og slett. Jeg flytta ut når jeg var 17, og kom meg endelig bort derfra. Jeg slet lenge psykisk med alvorlig depresjon og angst, og har måttet sloss for å "finne meg selv", og rett og slett lære å leve og holde hodet over vannet. Det er ikke så lett å vite hva man vil med livet sitt etter å ha levd under sånne forhold som jeg gjorde, så etter endt videregående begynte jeg å jobbe i en barnehage. Så ble jeg gravid, og vips så ble det vanskeligere å ta en utdannelse rent økonomisk. På sikt er målet å ta lærerutdannelse, men siden jeg ønsker at barnet mitt skal ha søsken, og aller helst ha opptjent rett til permisjon med foreldrepenger med nestemann, så er utdannelsen lagt på is.

Hilsen meg anonyme over her som har gode grunner til å ikke ha utdannelse.

Skrevet

Man kan helt klart ha ambisjoner selv om man ikke har høyere utdanning enn videregående!

Skrevet

Nettopp anonym 20.02.. jeg får litt sånn "white trash" følelse av de som ikke tar utdannelse,. Og det er vel fordi at man kommer fra et hjem hvor det har vært jævlig.

Det er jo lett å se at barn av ikke utdannede foreldre og som ikke bryr seg, også får barn som ikke utdanner seg...Og som liker å ha unnskyldninger for ikke å utdanne seg.

Skrevet

Hva er de "gode" grunnene da? Helt sikkert at du har hatt det vanskelig og har slitet lenge. og så blitt gravid etc etc.. Ser ut som de som har ambisjoner og alltid har visst hva de ville her i livet greier å styre seg unna det å bli gravid i ung alder..og derfor greier å utdanne seg også!

Skrevet

jeg prater ikke om penger.. men om søken etter kunnskap! Som iallefall er min motivasjon til å igjen ta enda en høyere grad enn jeg har nå! Viten gir makt!

Skrevet

Mener du at 20.02 kommer med unnskyldninger?

Skrevet

Ja, litt.. finner man seg bedre ved å jobbe i barnehage? Ta tak og bruke det man har vært igjennom til å finne styrken til å komme seg opp her i livet.

Skrevet

Å jobbe i barnehage er ikke bra nok?

Prøver du å provosere eller er tenker du ikke lenger?

Skrevet

Cet kommer mer an på hva folk gjør, enn hvilken bakgrunn de har. man får ikke vett av å gå på skole, men man lærer jo ett og annet som er nødvendig i enkelte yrker. Hilsen hun med 18 år på skolebenken.

Skrevet

selvfølgelig er det bra nok, men hun sier jo selv at hun ville ta utdannelse men ikke greide. Og begynte heller i en barnehage. Da mener jeg at man like gjerne kan ta utdannelse enn å kanskje gå for det som virker tryggest.. nemlig en jobb!

Skrevet

Dette var jo interessant. Fallet kan bli høyt for dere som sitter på en slik høy hest.

"Søken etter kunnskap"? Når var høyskole/universitet det eneste stedet å få kunnskap? Mulighetene er mange og vi er alle forskjellige, det er mange muligheter til målet og jeg blir stadig skuffet over mine medsøstre her inne som kan være så lavpannede til tross for sin utdannelse.

Og hvis noen skulle tro at jeg følte meg truffet så kan jeg avkrefte det med det samme. Jeg har utdannelse, men tror ikke at jeg er så utrolig mye bedre enn de som ikke har det for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...