Gå til innhold

sett Maria fri!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal hun som oppholder seg ulovlig i landet få bli kun fordi hun har vært i media?

Det er flere hundre som henne som blir utvist hvert eneste år, dere hyler ikke ut for dem....

Skrevet

hykler?

Og hva vet du om hva jeg gjør for innvandrere?!?!

HI

Skrevet

Hun kom hit som mindreårig og blir utvist som voksen - det er overhodet ikke greit. At hun har vært i media har ingenting med saken å gjøre.

Skrevet

Har ikke sett slike innlegg her inne når flere andre har blitt sendt ut av landet. Utrolig hva media kan gjøre....

Hvorfor er jeg hykler?

Skrevet

Les teksten på nytt, står ingenting om hylker der, bare hyler :-)

Og forresten så mener jeg at innvandere som oppholder seg ulovlig i Norge SKAL sendes ut!

Skrevet

jeg leste at du skrev hvorfor "hykler" (hyler...) dere ikke ut om dem... =)

Skjønte ikke hva du mente med det..=) Bare en liten lesefeil...

hi

Skrevet

Hun fikk jo avslag på opphold som mindreårig - sammen med resten av familien!

Skrevet

Hun har jo aldri hatt oppholdstillatelse, bare gjemt seg unna sammen med familien sin. Synes det er rart at de har fått være her så lenge som de har. Nei, send de hjem igjen!

Skrevet

Maria Amelie har bodd i Norge i flere år, bestått videregående skole, tatt mastergrad og fått seg både venner og kjæreste! Hun er et prakteksempel på god integrering, men alt dette teller ikke for myndighetene!

hvorfor NÅ????

hva tenker myndighetene med?

Skrevet

Fordi nå har hun fått et nytt avslag på sin asylsøknad, derfor. Hun kunne ha valgt å reise hjem ved det første avslaget, men den gang ei! Hun valgte å lage seg et liv her, nå må hun selv betale prisen. Det er konsekvensen av hennes og familien sitt valg om å oppholde seg her ulovlig!

Skrevet

1321 her, det var ikke jeg som skrev hyler heller, ville bare gjøre deg oppmerksom på at det stod hyler ikke hykler :-)

Skrevet

Hun oppholder seg ulovlig og når hun nekter å dra så må myndighetene gripe inn slik de gjør med andre ulovlige innvandrere. Når det endelige avslaget er på plass blir de sendt ut av landet...hun og alle andre. Forskjellen på Maria og alle de andre er at hun har fått mye mediadekning, er flink til å snakke for seg og har skrevet bok. Det betyr ikke at hun har mer rett til å bli her enn de andre.

Skrevet

Hun fikk endelig avslag i 2004, så det er jo ikke snakk om "NÅ" (jada, hun har fått saken behandlet på nytt og igjen fått avslag).

Ja, hun er et flott eksempel på god integrering, men betyr det at alle som oppholder seg ulovlig i lander skal få bli så lenge de klarer å integrere seg?

Hun har søkt asyl og fikk avslag fordi det ikke finnes bevis for at hun er forfulgt. Hun har også fått avslag på opphold på humanitært grunnlag.

kanskje det hadde vært en ide om hun hadde forklart hvem de ble forfulgt av og hvorfor??? Det har hun jo faktisk ikke gjort!

Skrevet

Og du vet hva hun har gjort..? (til 13:35)

Skrevet

Ja, det er jo blitt opplyst både av henne selv og av advokaten, så da bør vi vel kanskje stole på det??

Skrevet

gjennom media?

Er bare intr altså! Jeg vet ingen ting om saken =)

Skrevet

Jeg enig i at folk som ikke har oppholdstillatelse skal sendes ut, MEN det er lov å bruke hodet.

Vi beholder psykisk syke (russiske) rømlinger, flykaprerer, voldteksforbrytere m.m. fordi de enten har kastet papirene sine og det ikke kan bevises id eller det er fare for dødsstraff om de sendes hjem. Hva med all dritten de kan og mange forårsker her da? Er ikke det like ille? Her har vi en mentalitet med å sy puter under armene på de kriminelle, og mange tror virkelig at de kan "reddes"

...

Jeg synes at det er lov å bruke litt skjønn også. Denne dama har kun brutt utlendingsloven (ulovlig opphold), men ellers ikke brutt norsk lov så vidt meg bekjent.

Men vi har en haug med søppel fra mange land som driver med så mye faenskap som burde vært kastet på hue og ræva ut, men de får dessverre oftes bli av helt ville argumenter. Heia Norge!!

Skrevet

Jepp!

Og UNE har jo også uttalt i dag at de ikke har hørt noe fra Maria (som selvfølgelig er et pseudonym) mellom 2003 og 2010. Hun har altså bevisst skjult seg i alle disse årene. Heller ikke i boken sin sier hun noe om hvorfor hun mener seg forfulgt.

Skrevet

Og så måten hun ble hanket inn på da.....! Kjære vakre vene.....!

Joda.. 8 politimenn måtte til for å arrestere Marie etter et foredrag ?Fantastisk hvor lite politiet har å gjøre for tida... Er det ikke bedre å bruke ressurser der det trengs ?

Ikke min beste dag som nordmann dette her!

Skrevet

Denne saken er sjokkerende.

Hun har vært i landet lenge. Hun har klart seg godt, jobbet hardt, holdt foredrag, gitt ut bok, snakker språket godt, og er godt integrert. Det eneste kriminelle hun har gjort, er å oppholde seg i landet ulovlig. Likevel blir hun behandlet som om hun skulle være en farlig kriminell.

Hun ble plukket opp av politiet kl. 22:50 igår kveld etter å ha holdt et foredrag på Nansenskolen. Pågripelsen blir beskrevet som "dramatisk" av folk som var tilstede. Politiet stilte med intet mindre enn to biler og åtte politifolk! Really? Var det virkelig behov for så mannsterkt oppmøte fra politiet?

Helt ærlig: Jeg syns hun blir urettferdig dårlig behandlet. Ja, det er kanskje flere der ute som har opplevd det samme, men det skader ikke at denne saken får oppmerksomhet likevel. I så fall gir hun statistikken et ansikt. I et land hvor folk stemmer Frp og tror alle ulovlige innvandrere er snyltere og kriminelle tror jeg ikke det er en dårlig ting å få et sympatisk ansikt og en stemme fra de ulovlige innvandrernes side ...

Skrevet

Hun har tatt utdannelse og greier her, på statens regning, til tross for at hun oppholder seg ulovlig i landet. Når hun sendes hjem nå, så har hun jo et flott utgangspunkt for å starte karriere i hjemlandet sitt med den flotte utdannelsen hun har fått her.

Skrevet

Jeg kan ikke uttale meg om hvorvidt det har blitt gjort noen feil i saksbehandlingen og legger til grunn at hun ikke har beskyttelsesbehov i forhold til asylinstituttet. Da må hun desverre ut. Hvis ikke blir det en helt uholdbar situasjon i forhold til alle andre som har fått avslag på asyl og som kommer til å få det i fremtiden.

Det jeg imidlertid håper er at, ettersom dette er en person som har en klar tilknyttning til Norge, ønsker å bo her og kan være en resurs, Hun får hjelp til å søke opphold på lovlig måte etteer at hun har blitt sendt ut. Jeg kan ikke se hvorfor hun skulle få avslag på en søknad om arbeidsinvandring. Med så mange støttespillere må det være relativt enkelt for henne å få et relevant jobbtilbud. Jeg håper saken ordner seg for henne, men ikke ved at hun bare slippes fri slik at hun kan fortsette sitt liv som papirløs.

Skrevet

14:05.

Rart at Frp blir dratt frem med engang.

Terje Søviknes, som er ordfører i Os,( Frp kommunen) lurer på hva som vi holder på med i Norge med at vi sender Maria ut.

(facebook siden hans)

Kan også legge til at i Os satte de innvandrer stopp for noen år tilbake, for å sikre de innvandrerne som allerede var kommet til Os jobb, utdanning, intigrering og skape en god fremtid for de som allerede er kommet.

Så åpnet de opp igjen for å ta imot flere.

Så det er nok litt misforstått den oppfattelsen om innvandere (ulovlige eller ikke) er snyltere og kriminelle, at det er alle som stemmer Frp sin tankegang.

Jeg vil heller tro at uansett hva du stemmer, så kan du ha slike tanker.

Jeg stemmer Frp og syns gjerne at Maria skal få bli, men ser samtidig rettferdigeheten i at hun må reise siden hun har vært her ulovlig i mange år.

Det bør jo være likt for alle den regelen der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...